Toon posts:

[XP] Laadbalk nieuwe software bij opstarten WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb zojuist Windows XP opnieuw geïnstalleerd op mijn PC, is allemaal vlekkeloos verlopen maar met het installeren van Service Pack 2 gebeurde er iets vreemds.

Vaak als je nieuwe systeemsoftware hebt geïnstalleerd bij WinXP moet je opnieuw opstarten, en dan krijg je tijdens het opstarten van de PC (nog voordat het windows-logo in beeld komt) eenmalig zo'n balkje te zien die volloopt ter indicatie dat er systeemwijzigingen worden geïnstalleerd. Dat gebeurde bij mij dus ook, maar nu is het probleem dat de balk sindsdien IEDERE KEER opnieuw verschijnt bij het opnieuw opstarten (dus ook als ik helemaal niets nieuws heb geïnstalleerd) :? Dit is erg hinderlijk omdat het het opstarten van Windows erg vertraagt.

Ik heb SP2 er vervolgens afgegooid, en toen bleek het balkje inderdaad verdwenen bij het opnieuw opstarten. Bij het opnieuw installeren van SP2 was ie weer terug :?

Weet iemand een oplossing voor dit hinderlijke probleempje?

Verwijderd

Het balkje waar het naar refereert ken ik niet, kun je me aangeven wanneer precies dat het gebeurd en hoe het er op scherm uitziet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:13:
Het balkje waar het naar refereert ken ik niet, kun je me aangeven wanneer precies dat het gebeurd en hoe het er op scherm uitziet?
Hey paxpex,

Bedankt voor je reactie. Het balkje verschijnt als Windows nog het DOS-uiterlijk heeft zeg maar :) Dus vrij op het begin van het opstarten, direct vóórdat het Windows XP-logo verschijnt met het laadbalkje met dat blauwe dingetje erin zeg maar.

Ik heb effe snel een tekeningetje gemaakt van hoe dat er dan ongeveer uitziet:

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 11:50 ]

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Dit balkje heb ik zo vaak gezien bij mij, ligt naar mijn weten gewoon aan de snelheid van opstarten van je pc. Aangezien ik dat balkje nooit op snelle pc's zie en wel op langzame pc's.

Verwijderd

Ik ken het balkje wel, maar ik moet zeggen dat ik het bijna nooit krijg zelf, met SP1 niet en ook niet met SP2.

Ik weet niet waar het precies aan te wijten is. Hoe lang duurt het voordat het balkje vol is en hij doorstart?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:22:
[...]
Hey paxpex,

Bedankt voor je reactie. Het balkje verschijnt als Windows nog het DOS-uiterlijk heeft zeg maar :) Dus vrij op het begin van het opstarten, direct vóórdat het Windows XP-logo verschijnt met het laadbalkje met dat blauwe dingetje erin zeg maar.

Ik heb effe snel een tekeningetje gemaakt van hoe dat er dan ongeveer uitziet:
[afbeelding]
8)7 uhm das normaal hoor

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:51:
Ik ken het balkje wel, maar ik moet zeggen dat ik het bijna nooit krijg zelf, met SP1 niet en ook niet met SP2.

Ik weet niet waar het precies aan te wijten is. Hoe lang duurt het voordat het balkje vol is en hij doorstart?
Volgens mij krijg je het balkje dus alleen bij nieuwe installatie van elementaire windows-software. Als je bijv. belangrijke updates binnenkrijgt via Windows Update waardoor je moet herstarten, dan krijg je dit balkje volgens mij altijd eenmalig. Ik denk niet dat het te maken heeft met de snelheid van je PC o.i.d.

Hoe lang het duurt voor het balkje vol is verschilt volgens mij ook per wat er geïnstalleerd moet worden. Ik heb het idee dat ie bij mij iedere keer een deel van de installatie van SP2 herhaalt, en dat duurt best lang. Zo'n 20 seconde iedere keer denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Nee joh da's echt niet normaal, ik heb het nog nooit eerder gehad.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Na dat balkje komt nog het gewone XP logo + balkje, hoe lang duurt dat?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:09:
Na dat balkje komt nog het gewone XP logo + balkje, hoe lang duurt dat?
Wat bedoel je precies? Meteen na het vollopen van dit balkje komt inderdaad het WinXP-logo met het blauwe bolletje eronder, en dan laadt windows gewoon in een normale tijd, nog eens 20 tot 30 seconden schat ik.

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-02 11:51
volgens mij is dit balkje ook compleet normaal hoor .. en volgens mij ligt het zoals al eerder gezegd is aan de snelheid van de computer, als je t balkje niet hebt ff underclocken en je zult het zien ;) :D ik zie nu (naar mijn weten) nooit meer zon balkje.
maar hoe komt het dan dat het pas bij sp2 gekomen is ? op de een of andere manier heb ik het gevoel dat sp2 mijn computer behoorlijk slomer heeft gemaakt .. qua opstarten en ook gewoon windhozen enzo .. maar goed zal wel persoonlijk zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
Pilske schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:15:
volgens mij is dit balkje ook compleet normaal hoor .. en volgens mij ligt het zoals al eerder gezegd is aan de snelheid van de computer, als je t balkje niet hebt ff underclocken en je zult het zien ;) :D ik zie nu (naar mijn weten) nooit meer zon balkje.
maar hoe komt het dan dat het pas bij sp2 gekomen is ? op de een of andere manier heb ik het gevoel dat sp2 mijn computer behoorlijk slomer heeft gemaakt .. qua opstarten en ook gewoon windhozen enzo .. maar goed zal wel persoonlijk zijn :P
Ik denk niet dat het normaal is. Mijn PC is idd niet een van de nieuwste (1GHz) :) maar ik heb op deze PC al eerder WinXP met SP2 geïnstalleerd gehad, en toen had ik dit niet. Het enige verschil is nu wel dat ik er een extra harde schijf van 80 GB heb aangehangen, maar het zal daar ook wel niet door komen denk ik, want ik heb het balkje niet met WinXP zonder SP2. Het lijkt me sterk dat SP2 je PC ineens zoveel slomer maakt.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Sorry to burst your bubble, maar dat balkje is wel degelijk normaal ;) Op dat moment laad hij gewoon wat dingetjes om vervolgens door te gaan naar de "mooie" bootscreen. Niets om je zorgen over te maken. Is de totale opstart tijd wel degelijk langer dan bij je vorige install of lijkt dat maar zo omdat je nu een (voor jou) extra schermpje hebt?

[ Voor 3% gewijzigd door the_shadow op 13-08-2005 12:47 . Reden: Niet goed gelezen :X ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Het balkje is idd normaal, maar als je een 1GHz bak schoon installeert met XP (evt SP2) dan krijg je dat echt niet te zien :) Zal wel een of andere driver vertraging of iets dergelijks zijn, misschien kun je met BootVis eens kijken wat er precies gebeurt? (tis me niet bekend of die al werkt bij dat stukje bootscreen)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:52:
Het balkje is idd normaal, maar als je een 1GHz bak schoon installeert met XP (evt SP2) dan krijg je dat echt niet te zien :) Zal wel een of andere driver vertraging of iets dergelijks zijn, misschien kun je met BootVis eens kijken wat er precies gebeurt? (tis me niet bekend of die al werkt bij dat stukje bootscreen)
Hey limoentje, bedankt voor je tip :) Ik heb het meteen effe gedaan maar ik krijg nu een log te zien met grafieken waar ik niet veel van snap :o Heb je enig idee waar ik nu precies kan zien wat er dan gebeurt?

Verwijderd

Ik heb het op 2 PC's wel, een P4 2,8 gig en een P4 2,0 gig en opeen PC niet, een Intell Celeron 2,4 gig.

Alledrie draaien ze hetzelfde OS hetdezelfde SP2 en alle updates. Vreemd, maar het is dus niets raars om te zien en ook niet om niet te zien. Waar komt dan het verschil vandaan?

Anyway, als je PC werkt (met of zonder balk) dan is er geen probleem toch? Opgelost? Nee, maar ach......wat maakt het dan uit? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:18:
Ik heb het op 2 PC's wel, een P4 2,8 gig en een P4 2,0 gig en opeen PC niet, een Intell Celeron 2,4 gig.

Alledrie draaien ze hetzelfde OS hetdezelfde SP2 en alle updates. Vreemd, maar het is dus niets raars om te zien en ook niet om niet te zien. Waar komt dan het verschil vandaan?

Anyway, als je PC werkt (met of zonder balk) dan is er geen probleem toch? Opgelost? Nee, maar ach......wat maakt het dan uit? 8)7
Hey da's interessante info, bedankt. Blijkbaar is het een bug die random wel of niet kan optreden na het installeren van SP2 :/

Inderdaad levert het verder in Windows geen problemen op, het enige irritante is dat het opstarten bijna 2x zo lang duurt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensuuhhh ik heb het probleem opgelost, en wel door een eenvoudige format c: :)

ik wist t echt niet meer wat ik ertegen kon doen en ik vond het echt vet irritant, de opstarttijd van mn pc was zowat verdubbeld! :/ Dus ik heb heel mn windows eraf geknikkerd en er opnieuw opgezet, precies op dezelfde manier en nu werkt het allemaal helemaal goed, geen irritant balkje op 't begin :)

ohw wacht, het enige wat ik nu anders heb gedaan is niet de HD snel formatteren tijdens WinXP-setup, maar gewoon volledig. Wie weet was dat 't wel. :|

Mzzllll
Pagina: 1