ben de trotse bezitter van een 600 MHz iMac G3. helaas vertoont mijn netwerk time-outs. bij het opstarten werkt het wel. dan na zo'n minuut of 5 vallen alle netwerk verbindingen weg.
ik heb een Alcatel 4poorts modem. heb andere netwerkkabel geprobeert, andere poort geprobeert, andere Mac aan zelfde kabel/poort geprobeert. Panther opnieuw geïnstalleerd. andere HDD met ouwe Panther installatie erin geschroefd.
eersteconclusie: 1 en ander ligt niet aan software, modem of kabel.
tweede conclusie: probleem is hardwarematig aan de Mac kant.
de vraag is nu: is mijn ingebouwde netwerkpoort kapot of zijn er nog andere mogelijkheden?
andere vraag is: als de netwerkpoort kapot is, kan ik die vervangen of moet ik het hele logicboard dan vervangen?
dank voor de moeite alvast.
ik heb een Alcatel 4poorts modem. heb andere netwerkkabel geprobeert, andere poort geprobeert, andere Mac aan zelfde kabel/poort geprobeert. Panther opnieuw geïnstalleerd. andere HDD met ouwe Panther installatie erin geschroefd.
eersteconclusie: 1 en ander ligt niet aan software, modem of kabel.
tweede conclusie: probleem is hardwarematig aan de Mac kant.
de vraag is nu: is mijn ingebouwde netwerkpoort kapot of zijn er nog andere mogelijkheden?
andere vraag is: als de netwerkpoort kapot is, kan ik die vervangen of moet ik het hele logicboard dan vervangen?
dank voor de moeite alvast.