Toon posts:

tweede computer met windows home edition sp2 activeren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.252 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb een klein probleem met het activeren van windows xp home edition met sp2 erin gebouwd. Het is namelijk een legale versie van mijn pa, heb hem geïnstalleerd met zijn key, maar het activeren met zijn key gaat (uiteraard) niet. Nu vraag ik mij af hoe ik het wel zou kunnen activeren?
Ik had gelezen in een ouder topic dat je ook zou kunnen bellen en zou kunnen zeggen dat je een nieuwe pc hebt gekocht en een nieuwe code zou kunnen vragen, maar ik ben bang dat dan de licentie van mijn pa ook vervalt?
Zou niet graag hebben dat z'n licentie vervalt denk dat hij mij dan levend vilt, dus wat zou ik best doen?

btw opmerkingen zoals 'koop een tweede licentie' of 'crack de corp edition' of zo ben ik niet veel mee!

grtz

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niet helemaal volgens Microsoft Licentie voorwaarden wat je allemaal suggereert

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:34
Alhoewel je het niet wilt horen, koop een 2e licentie. Lees de licentie voorwaarden, je mag 1 licentie maar op 1 pc gebruiken. Dus helaas voor jou zit er niks anders op dan een 2e licentie te kopen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:47:
btw opmerkingen zoals 'koop een tweede licentie' of 'crack de corp edition' of zo ben ik niet veel mee!
Toch is dat het enige wat je zou moeten doen... Een licentie is slechts geldig per pc (afgezien van corporate licenses). Je mag niet meerdere pc's met dezelfde key installeren.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt dus 2 legale keys, dan is het makkelijk. Zo niet is het een warez-request en dat mag hier niet.
De al geactiveerde pc met key laat je gewoon lekker voor wat het is.
De andere pc installeer je windows gewoon even opnieuw met de daarbijbehorende key en kun je hem zonder problemen activeren.

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 13-08-2005 10:58 ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:47:

'koop een tweede licentie' of 'crack de corp edition'

grtz
Het is het eerste of het tweede, en aangezien het tweede niet mag, zul je de eerste moeten doen.

Waarom? Omdat het kan!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op zich mag dit topic best hoor - er is geen enkele reden waarom de topicstarter niet mag vragen hoe hij dit voor elkaar krijgt natuurlijk :)

Waar we wel rekening mee moeten houden is dat we het benoemen van illegale oplossingen liever niet zien op GoT - een antwoord is dus feitelijk onmogelijk, maar dat mag de pret van dit topic natuurlijk niet drukken.

Carry on :Y)

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Carry on, carry on???? Het is toch duidelijk, 1 pc, één licentie, 2 pc's, 2 licentie's.

Waarom? Omdat het kan!!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Nou TS, je zou natuurlijk .... kunnen doen, dus download ........ vanaf www.censuur.nl, ..... open bestand genaamd ......... , dubbelklik ......... draai zeven rondjes om je bureau en klaar :Y)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

Topicstarter
noujah bedankt voor de reacties, het is toch geen vraag tot warez of zo dan vroeg ik wel hoe ik het moest kraken...maar dat wil ik niet en vraag ik ook niet, ik zeg ook niet dat jullie suggesties over het omzeilen van de licentievoorwaarden uitgevoerd zullen worden het zijn maar suggesties daar is niets strafbaar aan.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:27

Tomatoman

Fulltime prutser

In feite maakt het niet uit of je een gecrackte versie installeert of de licentie van je pa gebruikt, het is allebei niet toegestaan. Wat je zou kunnen doen is een OEM-versie kopen. Dat kan alleen bij gelijktijdige aanschaf van hardware, maar dan koop je er toch gewoon een tv-kaart bij of zo? Die heb je snel terugverdiend met het geld dat je uitspaart ten opzichte van een nieuwe retail XP-licentie.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:32:
noujah bedankt voor de reacties, het is toch geen vraag tot warez of zo dan vroeg ik wel hoe ik het moest kraken...maar dat wil ik niet en vraag ik ook niet, ik zeg ook niet dat jullie suggesties over het omzeilen van de licentievoorwaarden uitgevoerd zullen worden het zijn maar suggesties daar is niets strafbaar aan.
Das jezelf mooi tegenspreken in een zin, en je kunt altijd mijn methode nog proberen :Y)

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-03 17:38

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Dit mag dus niet ;)

[ Voor 91% gewijzigd door elevator op 13-08-2005 11:40 ]

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• elevator
  • Niet online

elevator

Dat zeven rondjes draaien om je bureau lijkt me behoorlijk illegaal, rickstar :/

Verwijderd

Topicstarter
ja en de onderste link werkt niet van censuursite :( :P

en eerlijk gezegd waarom kon er daar vier jaar geleden in dat topic waar ik eerst had gepost wel serieus over gepraat worden en moet er nu zoveel over gezeverd worden?

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-03 17:38

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Ok solly ;)

Edit: Je kunt natuurlijk altijd proberen een slijm-mailtje naar Microsoft te sturen, maar ik denk niet dat het veel uit zal maken :P

[ Voor 31% gewijzigd door Oet op 13-08-2005 11:46 ]

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Dit ligt er toch maar net aan hoevaak een code geactiveerd mag worden? Ik heb namelijk gewoon een keer (op het werk bij mij), een format gedaan bij een pc. Dan van een andere computer de cd + key gepakt van windows xp home en geactiveerd...

• kris_112
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03 12:52
Ik had gelezen in een ouder topic dat je ook zou kunnen bellen en zou kunnen zeggen dat je een nieuwe pc hebt gekocht en een nieuwe code zou kunnen vragen, maar ik ben bang dat dan de licentie van mijn pa ook vervalt?
Deze tactiek werkt bij mijn pa anders al jaren zonder problemen.

edit:
voor alle duidelijkheid: dit gaat dus over de activition code he, niet over de product key

[ Voor 16% gewijzigd door kris_112 op 13-08-2005 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bonzo zeker dat het home edition was? Ben echt wel 200% zeker dat de key van mijn pa nog maar één keer is geactiveerd, anders krijg je toch niet zo'n fancy hologram stickertje op je pc met je key etc.

en realkris het werkt dus echt gewoon bellen? ok dan;)

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:27

Tomatoman

Fulltime prutser

BonzO schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:46:
Dit ligt er toch maar net aan hoevaak een code geactiveerd mag worden? Ik heb namelijk gewoon een keer (op het werk bij mij), een format gedaan bij een pc. Dan van een andere computer de cd + key gepakt van windows xp home en geactiveerd...
Het probleem is dat je daarmee effectief de licentie van pa's computer naar de pc van Killa_bee overzet, waardoor pa zonder geldige licentie zit.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Topicstarter
ok dat vreesde ik dus al...en zeg maar stanney ipv killa_bee dat praat makkelijker

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:53:
Bonzo zeker dat het home edition was? Ben echt wel 200% zeker dat de key van mijn pa nog maar één keer is geactiveerd, anders krijg je toch niet zo'n fancy hologram stickertje op je pc met je key etc.

en realkris het werkt dus echt gewoon bellen? ok dan;)
Zo'n fancy hologram stickertje zat dus ook op die pc waar ik die cd van heb gepakt. En daarvan heb ik die key.

Verwijderd

Topicstarter
als ze exact dezelfde hardware configuratie hebben kan het wel heb ik ergens gehoord...

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

off-topic alert

Killa, doe even een "a" bij de "nd" in je ondertitel, staat zo lullig :+

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:42

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

:o doe eens niet aanzetten tot diefstal? :X

[ Voor 103% gewijzigd door elevator op 13-08-2005 12:23 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
verder dan een verbetering van m'n ondertitel ben ik nog niet gekomen in dit topic dit is zwaarder gecensureerd dan bush ooit zou durven dromen...

offtopic: wat is die 103% na je naam in die edit elevator?

• elevator
  • Niet online

elevator

Killa_bee,

De reden waarom dit topic gecensureerd wordt is simpel. Jij hebt een gebruiksrecht van Windows XP home en dit gebruiksrecht is aan bepaalde regels gebonden (bv: het mag maar simultaan op 1 PC staan, of sterker nog: het mag enkel op deze fysieke PC staan).

Als jij deze regels probeert te overtreden moet je dat zelf weten, maar wij willen je daar niet mee helpen op GoT zoals je in duizenden topics kan lezen, in bijzonder veel FAQ's kan terugvinden en aan de hand van de replies in dit topic toch ook wel had moet kunnen uitvogelen.

Verder is dit topic verder erg offtopic geraakt en daarom ga ik het sluiten, mede omdat er geen enkele echte ontopic reactie mogelijk is - een ontopic reactie is namelijk een die jij niet wilt horen (Koop gewoon je software ipv te stelen) of is er een die niet toegestaan is op GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.