Toon posts:

Internetsnelheid delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkje van 3 computers met een Draytek 2200E router.
Als computers A en B aan het internetten zijn dan is er niets aan de hand, maar als computers A en C aan het internetten zijn, dan krijgt computer A amper zijn webpagina's of mail geopend. Als B en C aan het internetten zijn geeft het ook geen probleem. Waar kan dit aan liggen? Kan ik ergens instellen, dat het internet evenredig verdeeld wordt?

Verwijderd

Is er niemand (hevig) op pc A & C aan het up of downloaden?

• Larsowiets
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-02-2025
Netlimiter installeren op alle pc`s en ze een evenredig deel van de verbinding geven.
Zijn er geen andere pc`s actief en wil je de volledige bandbreedte gebruiken schakel je het proggie gewoon ff uit.

I WAS HERE

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Volgens mij kan dat niet met dat type router, de nieuwste drayteks kunnen dat wel, nu kan je niet instellen wie welke bandbreedte krijgt. Al zou hij het normaal gesproken wel moeten verdelen ja.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40

Tomatoman

Fulltime prutser

Als de bandbreedte naar één pc moet gaan als de andere twee inactief zijn en de bandbreedte verdeeld moet worden over alledrie als ze allemaal actief zijn en dat moet ook nog eens volautomatisch gebeuren, heb je waarschijnlijk een probleem. Dergelijke intelligentie zul je hooguit aantreffen bij de duurdere managed routers, zeg routers in de categorie van 1000+ euro.

Als de bandbreedte niet dynamisch hoef te worden verdeeld, zijn er gemakkelijkere oplossingen mogelijk, waarbij op iedere pc een programmaatje dat de bandbreedte knijpt het gemakkelijkst is. Dit is echter zonde van de bandbreedte, want een groot deel van de tijd blijft dan een deel van de totale bandbreedte onbenut. Zoals Larsowiets aangeeft is dat alleen te ondervangen door het bandbreedteafknijpprogramma (©Tomatoman :P) handmatig uit te schakelen als je daar behoefte aan hebt.

Een goede grap mag vrienden kosten.