Toon posts:

Hulp gevraag GTX7800 kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren een compleet nieuw systeem in elkaar gezet, maar ik krijg het niet werkend. Nu blijkt het probleem vanuit mijn videokaart te komen. Ik heb nu een systeem met een A8N-SLI moederbord, X2 4600 processor en een oude pci video kaart. Nu loopt het systeem wel.
Als ik echter de 7800 kaart weer er in doe dan krijg ik een blauw scherm bij het opstarten met de melding 0x0000007E.
Zou de kaart defect kunnen zijn of kan ik iets over het hoofd zien?
Ik ben i.i.g. al lang blij dat ik weet waar het probleem vandaan komt. Lastig als alles wat in je pc zit nieuw is... 8)7 (het werd 03.00 uur vannacht)

Verwijderd

pci-e stekkertje er wel ingedaan?

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:06
http://support.microsoft.com/?kbid=330182&sd=RMVP

mogelijk verkeerde driver of instelling, bv agp fast writes nog aanstaan

of http://support.microsoft.com/?kbid=321637&sd=RMVP

heb de pagina met alle stop fouten in mn favorieten staan :)

[ Voor 82% gewijzigd door kleefding op 13-08-2005 10:11 ]

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je de melding op google had opgezocht was je bij deze link uitgekomen:
http://support.microsoft.com/?kbid=330182&sd=RMVP

Je hebt toch ook een nieuwe hardeschijf of tenminste een lege voordat je begon met je nieuwe pc?

haha SPUIT 11 :D

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoerd op 13-08-2005 10:10 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Ryuukami
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 00:03
Probeer eens ander geheugen
mijn computer werkte perfect kwam alleen niet
door 3dmark heen liep hij vast
lag aan het geheugen

Ryuukami

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt voor jullie reacties. Als ik het dus goed begrijp dan kan het een driver probleem zijn. Nou vraag ik me alleen af hoe ik de driver kan updaten als de pc niet opstart met de 7800 kaart in het systeem.
Misschien een domme vraag.....
En het is een volledig nieuwe installatie van Xp. Toen hij de eerste keer wilde opstarten hing hij meteen in het blauwe scherm.

Iemand nog een tip hoe ik de driver update voor mijn nieuwe video kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je de voedings sterkker op het moederbord? Ja die zit er in.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:31
Stop je geheugen is in een ander bankje, kan ook nog wel is helpen!

*LuPo denk terug aan z'n eigen probleem, na het geheugen in bankje 1 en 3 te doen ging het blauwe scherm weg :D *

11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:27:
[...]

Bedoel je de voedings sterkker op het moederbord? Ja die zit er in.
Nee niet op het moederbord, bij je 7800 zit ook een stroomkabeltje, inpluggen in je videokaart en daar moet je 2 molex-stekkertjes van je voeding instoppen. Maar denk niet dat dit je blue screen veroorzaakt. Krijg je nog wel het zwarte WindowsXP scherm te zien met dat balke dat aan het laden is?

Verwijderd

Topicstarter
LuPo schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:28:
Stop je geheugen is in een ander bankje, kan ook nog wel is helpen!

*LuPo denk terug aan z'n eigen probleem, na het geheugen in bankje 1 en 3 te doen ging het blauwe scherm weg :D *
Dat heb ik al geprobeerd en hij start met een andere videokaart wel op. Het moet dus wel met de videokaart te maken hebben. Ik vraag me dus alleen af hoe ik de driver kan installeren als hij niet doorstart. Volgens mij lukt dat in safe mode niet goed..... toch?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:32:
[...]

Nee niet op het moederbord, bij je 7800 zit ook een stroomkabeltje, inpluggen in je videokaart en daar moet je 2 molex-stekkertjes van je voeding instoppen. Maar denk niet dat dit je blue screen veroorzaakt. Krijg je nog wel het zwarte WindowsXP scherm te zien met dat balke dat aan het laden is?
Ja, heb ik ook aangesloten. Zitten twee molex stekkertjes op. Ik krijg inderdaad nog wel even het Xp logo met laadbalkje te zien, maar vrij snel daarna word alles blauw...

• LuPo
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:34:
[...]

Ja, heb ik ook aangesloten. Zitten twee molex stekkertjes op. Ik krijg inderdaad nog wel even het Xp logo met laadbalkje te zien, maar vrij snel daarna word alles blauw...
Probeer is in Safe-mode dan? Of had je dat ook al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
LuPo schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:37:
[...]

Probeer is in Safe-mode dan? Of had je dat ook al geprobeerd?
Ja, dan start hij ook op. Maar dan? Wat moet ik dan doen?
Zou mijn videokaart defect kunnen zijn of moet ik het probleem in de dirvers zoeken?

• LuPo
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:40:
[...]

Ja, dan start hij ook op. Maar dan? Wat moet ik dan doen?
Zou mijn videokaart defect kunnen zijn of moet ik het probleem in de dirvers zoeken?
Bedoel je nou dat je dan wel helemaal in Windows komt? Moet je de drivers gaan installeren van die 7800, lijkt mij! :P

Verwijderd

dit is niet de manier, ik zou terug gaan met de kaart, als je niet eens kan booten ermee (dan zijn er nog niet eens drivers geladen of uberhaubt nodig) dan heb je er niks aan.

kan je strax bij elke xp install een hele procedure gaan doorlopen?

gewoon teruggaan en een andere vragen!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:59
Wat voor voeding heb je? Aantal watt, merk, aantal amperes op 12-voltslijn?

Verwijderd

The__Virus schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:47:
Wat voor voeding heb je? Aantal watt, merk, aantal amperes op 12-voltslijn?
Ik heb de 7800GTX draaiend gehad op een 300watt brakke voeding. Aan de voeding ligt het niet neem ik aan. Ik denk toch dat de GRAKA brak is gezien deze met een PCI wel doet.. Mischien nog een BIOS update doen met de PCI erin.. Dan nog is proberen..

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:55
Heb je wel de moederbord/chipsetdrivers geinstaleerd? Als je opstart in safe-mode en dan je chipset-drivers en graka-drivers instaleert, start ie dan wel normaal op?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ben weer wat verder. Ik heb het draaiend gekregen op mij ide schijf door de videokaart drivers te installeren in safe mode. Hierna snel mijn s-ata raid 0 schijven aangesloten, maar hier kreeg ik bij het opstarten weer de melding 0X0000007B 8)7 zucht....
Nu maar windows opnieuw er op op deze schijven, mijn eerste foutmelding op deze schijven was immers ook 0X0000007E.

Wat ik wel zeer vervelend vind is dat je dus niet normaal meer Windows Xp kunt installeren zonder dat je in safe mode aanpassingen moet gaan doen.

Dat ben ik wel eens met Waterkippie...

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:55
Heb je wel tijdens de win-xp install wel je raid-drivers geinstaleerd????
Tijdens de instalatie moet je aangeven dat je winxp je raiddrivers moet gebruiken.
Je raiddrivers staan op een diskette die bij je mobo zit.

[ Voor 50% gewijzigd door Nilco op 13-08-2005 11:25 ]

• Ryuukami
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 00:03
probeer de videokaart eens in een andere computer
kijk of hij het daar wel doet

Ryuukami

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 09:41
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:54:
[...]

Ik heb de 7800GTX draaiend gehad op een 300watt brakke voeding. Aan de voeding ligt het niet neem ik aan. Ik denk toch dat de GRAKA brak is gezien deze met een PCI wel doet.. Mischien nog een BIOS update doen met de PCI erin.. Dan nog is proberen..
Ik begrijp hieruit dat je nu dus een 300 Watt voeding hebt?
Dan vrees ik dat het toch echt wel de voeding is. Dat je pc het wel doet wanneer je een PCI kaartje gebruikt is verklaarbaar. Dit kaartje vreet lang niet zoveel stroom. Een 300 Watt (noname) voeding is veel te weinig voor zo'n systeem.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:14:
Erm ? Je moet beter lezen denk ik m8..
Oh lol... Inderdaad ja. Foutje :X

[ Voor 14% gewijzigd door WildOne op 14-08-2005 15:08 ]

Verwijderd

WildOne schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:00:
[...]

Ik begrijp hieruit dat je nu dus een 300 Watt voeding hebt?
Dan vrees ik dat het toch echt wel de voeding is. Dat je pc het wel doet wanneer je een PCI kaartje gebruikt is verklaarbaar. Dit kaartje vreet lang niet zoveel stroom. Een 300 Watt (noname) voeding is veel te weinig voor zo'n systeem.
Erm ? Je moet beter lezen denk ik m8..

Het gaat niet om mijn, en die 300watt voeding doet het PRIMA met een 7800GTX !
Heb zelf nu wel een Levicom X-Alien, maar meer omdat er nu 2 inzitten..
Pagina: 1