Toon posts:

Onervaren persoon zoekt help bij keuze van laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik probeer het nog een meer.(He! een Hoofdletter en een punt!:p)
Ik zal de situatie alsnog even proberen uit te leggen:

Ik ga binnenkort een ICT-vervolg-opleiding doen en daarvoor(en om persoonlijke redenen) wil ik een laptop aanschaffen. Zelf ben ik al verschillende forums bijlangs geweest maar die info wat allemaal gegeven werd sloeg niet echt op mij en was gewoon teveel, dus vandaar deze topic.
Zelf ben ik ook al een beetje aan het kijken bij computerwinkels(online) maar ook daar geen succes.
Wat ik allemaal van een laptop verwacht dat hij moet kunnen zijn de volgende punten:

Mobiliteit: De laptop moet niet een van de zwaarsten zijn die er is, en de accu moet niet binnen anderhalf uur al leeg zijn.
Prestaties: De laptop moet wel menig 3D spel kunnen spelen.... ( geen Halo of BF2 ofziets, maar wel bijf: Deltaforce of BF1942(als het mogelijk zou zijn) )
Tevens moet hij geschikt zijn om op een normale manier te kunnen Msnnen, Internetten en Mailen.
Ook Webdesignen en andere school functie`s moeten soepel kunnen draaien.
Zelf lijkt me acer wel wat maar van degene die in mijnbudget passen is de accu waardeloos:(
En dan wat specifikere informatie:

Mijn voorkeur gaat uit naar Intel Centrino(omdat ik daar het meest over gehoor heb) maar ze zijn nogal prijzig...zelf heb ik wel ervaring met AMB op mijn desktop-pc... maar ik weet niet hoe dat dat ziet met het stroom-verbruik... dus hier graag wat informatie over..
Het geheugen hoeft niet extreem veel te zijn lijkt mij.. 512MB is meer dan zat lijkt me..
Qua harde schijfruimte is 40 of 60 GP wel genoeg maar als het kan wel een snelle(7200RPM).
Als het mogelijk is geen videokaart met gedeeld geheugen, gewoon met 128 of 64 mb aan eigen geheugen.

Maar nu komt het... Mijn Budget is zeer laag....(700 - 850) daarom denk ik ook niet dat al deze dingen kunnen... maar tog ik post het.. wie weet komt er iets uit wat erop lijkt...

Heeft iemand een idee wat voor laptop geschikt is voor mij? en heeft misschien ook in hetzelfde schuitje gezeten als ik? geef A.U.B. je tips! ook zijn links naar sites handig..

Alvast hartelijk bedankt..

Groeten... Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je budget is inderdaad zeer laag.
Voor dat bedrag krijg je waarschijnlijk geen Pentium-M processor, maar kijk eens naar Celeron-M processoren, deze zijn ook speciaal voor laptops (en dus energiezuinig). Wat betreft je videokaart, het moet vast wel lukken om een losse videokaart er in te krijgen voor dat bedrag, maar ga er van uit dat dat echt niet een heel krachtige is. Maar voor wat jij wilt is een Radeon 9600 al ruim genoeg.
Als je zelf weinig ervaring hebt is het misschien een optie om bij Dell te kijken. Goede service en garantie, basismodellen zijn scherp geprijsd (let wel: als je veel extra's doet, gaat de prijs snel omhoog!). Kijk verder in de Pricewatch voor de laagste prijzen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb nog geen Centrino lap gezien voor dat geld.

Wordt dus een Celeron-M zeker als je ook nog een 7200 rpm schijf wenst

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 13-08-2005 10:05 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:40
[zeikmodus] Topictitel kan ff gefixed worden misschien? help -> hulp [/zeikmodus]

Ik zou idd een kijkje nemen bij Dell. Maar mss is het wat om een goede tweedehandse laptop te nemen? Ik weet niet precies wat je wilt. Nieuw of gebruikt?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Acer geeft veel voor weinig geld, ik geloof dat de kwaliteit van die laptops nog steeds redelijk is. Probeer er zo eens een samen te stellen op een webwinkel ( www.laptops4u.nl bijvoorbeeld, wil hier absoluut geen reclame voor maken, maar die schiet gewoon door mijn hoofd) of kijk eens op www.acer.nl
Over Acer is er genoeg te vinden op GoT, net als over andere laptops, die topics schieten gewoon uit de grond deze tijd van het jaar geloof ik, allemaal mensen die een laptop zoeken.
Met 700-850 euro ga je niet ver komen vrees ik, vooral snelle harde schijven van 7200 RPM zijn vrij duur en de videokaart gaat ook niet echt 'vet' zijn, eerder onboard of een simpele, ik weet niet of die een BF1942 goed zullen draaien.
De beste manier om je zoektocht te starten is door in de picewatch te zoeken naar een laptop binnen je budget. Volgens mij zul je alleen wat aan je eisen moeten doen, de pentium M is nu eenmaal duur omdat die voor een laptop de beste keus is, een videokaart zonder shared geheugen zal ook moeilijk worden en die harde schijf ook. Ik heb liever een goeie laptop die dan wat meer kost maar waar ik ook met plezier zal op werken dus als ik in jouw schoenen stond zou ik wat proberen te doen aan dat budget.

P.S. Aan je topicstart te zien had je wat problemen met de spelling van je vorige topic, hier is ook wat werk aan vind ik.

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik twee computers kopen, een desktop en een laptop. Laptops zijn per definitie een compromis. Uit ervaring weet ik dat een laptop het beste klein moet zijn. Hierbij zijn prestaties toch iets ondergeschikt aan accuduur. Zelf vind ik typen op een laptop heerlijk, webdesign op een laptop is echter veel minder (subjectief). Voor spelletjes zou ik zeker een desktop willen aanraden evenals voor webdesign. Een lekker groot scherm (desnoods een oude grote CRT-bak) is daarbij erg fijn. Ook kan je daar dan al je toeters en bellen (printer, scanner etc etc) aan hangen. Voor 800 euro kom er er alleen niet, al is een kleinere laptop met daarbij een goede desktop volgens mij minder duur en een stuk fijner in het algemeen gebruik dan zo'n soort "desktop replacement" laptop. Tel daarbij op dat je altijd aan de slag kan blijven als je twee computers hebt.

Veel succes!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:11
Ik heb even snel bij Dell een configuratie bij elkaar geklikt die practisch aan al jou eisen voldoet.

Inspiron 6000 Performance

€ 843,02 (Verzendkosten zijn gratis)

Processor Intel® Celeron® M 360(1.40GHz 1MB L2 cache 400MHz FSB)
Grafische kaart 64MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300

LCD scherm 15.4" Wide Screen UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) LCD Panel
Geheugen 512MB 400MHz DDR RAM (2x256)
Harde schijven 40GB (5.400rpm) IDE harde schijf

Toetsenbord US International - (QWERTY) - Internal Keyboard
Overige opslagmedia No Floppy Drive Option
Modem NL - Modem & Adapter
Optical drives 24xCDRW/8xDVDComboDrive
Draadloos netwerk For Celeron M Processors - Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Primaire Batterij Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
Microsoft® software NL - Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Standard Warranty 1 Jaar CAR (Collect and Return )

Microsoft® Windows Besturingssysteem NL - Microsoft® Windows® XP Home Edition, SP2
Dell photo album Photo Album ™ SE Basic
Paint shop pro Paint Shop™ Pro® Basic Edition
Dell Media Experience Dell Media Experience 3.0 Delux - Inspiron
Adobe Reader Adobe Reader 6.0 - Engels

GRATIS Dell - Kleur Inkjet 720 Printer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jha dat zijn handige tips... thnx..
zelf ben ik ook wel al een beetje aan het kijken geweest bijdell.... alleen nog niet tot een goede keuze gekomen.
ik heb wel al eeen desktop-pctjuh.. voor de geinteresseerden:
AMD Athlon 2200+ 512MB DDR 120 GB hdd 7200RPM Geforce4FX5200 128mb dvd brander, cd speler en een cd-brander.
verder valt aan het budget niet veel te doen...... jha misschien een tiental euro`s (50-60 op zn top) maar geen honderden euro`s...
Ik wil wel een nieuwe laptop hebben inderdaad... want ik heb slechte ervaringen met 2ehands spul... bij nieuwe moet je al oppassen met garantie.. hoe moet het dan wel niet zijn bij 2ehands laptops? dus nee dat niet.
maar ik vindt die dell advies tot nu toe wel het beste.... daar kijk ik direct ff naar.. maar weerhoud je er niet van om geen reacties meer te plaatsen.. Alles is welkom!!
p.s. wie heeft er ervaring met Acer... m.b.t. Prijs / qualiteit??
ohjah... Celeron M proc. zijn ook wel ok dan.. :p

Groeten.. Rene

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Acer is prima spul en niet eens zo heel duur. Ik heb laatste een Travelmate 4000 overgenomen van iemand (wel 2ehands idd) maar het ding is perfect. Nu zit deze wel een eind boven je budget, maar ik denk eerlijk gezegd dat je of je budget of je eisen echt bij moet gaan stellen.
Wil je een P-M dan ben je minstens 800-900 euro kwijt voor een met een dedicated videokaart (en dat is toch wat je zo'n beetje wil hebben als je er op wil gaan gamen).

Welke notebooks had je zelf eigenlijk al op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
reneetjuh (zoals je het zelf wilt schrijven), gebruik de search hier op GoT eens, er staat genoeg over Acer en andere merken op dit forum

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelf zit ik nu wel aan acer te denken.. en dan maar met celeron.... enig idee welke type geschikt zou kunnen zijn voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:52:
Zelf zit ik nu wel aan acer te denken.. en dan maar met celeron.... enig idee welke type geschikt zou kunnen zijn voor mij?
Aan welk type zat je dan te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Rene, zoek toch eens wat op, het is hier geen gratis helpdesk bij het uitkiezen van een laptop. En waarom negeer je de Dell, die iemand voor je samenstelt? Ook niet erg fatsoenlijk.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment zit ik hieraan te denken:

€ 779.00
ACER ASP 5001LMI AMD TURION 64 ML XPH 15 512MB 40GB DVDRW DOUBLE LAN

Aspire 5001LMi, AMD Turion 64 ML-28 processor (512 KB L2 cache, 1.6 GHz, 400MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15TFT, 512MB RAM (2x256), 40GB HDD, DVD-RW Double Layer, Li-Ion, 56Kbps modem, Draad & Draadloos Lan 802.11b/g, geen FDD, geen IEEE, geen S-video, geen FIR, 64MB SIS gedeeld videogeheugen
Maak uw werkplek klaar voor de toekomst...
...met 64-bit en HyperTransport Technologie
De kracht van 64-bit mobiliteit...
... gecombineerd met volledige multimediafunctionaliteit
... en uitgebreide verbindingsmogelijkheden
De slanke en stijlvolle Acer Aspire 5000 modellen zijn uitgerust met de spiksplinternieuwe AMD Turion 64 mobiele technologie, met AMD PowerNow! technologie ondersteuning zodat de batterij buitengewoon lang meegaat en met HyperTransport technologie zodat u zeker bent van 's werelds snelste communicatie tussen de verschillende componenten van uw notebook. Ontworpen voor kleine zelfstandigen en veeleisende gebruikers uit het midden- en kleinbedrijf die op zoek zijn naar een krachtige 64-bit mobiele werkplek. De Acer Aspire 5000 garandeert verbazend goede zaken. De Aspire 5000 is ook geschikt voor ruimtebewuste thuisgebruikers die dynamische multimediafuncties en meeslepend vermaak op hun notebook willen.

Processor
Processorfamilie AMD Turion Mobile
Processor-kloksnelheid 1600 Mhz
Processor AMD Turion 64 ML-28
Chipset SiS M760GX
Harde schijf
Opslagcapaciteit 40 GB
Harde schijf-interface ATA/100
Rotatiesnelheid 4200 RPM
Geheugen
Intern geheugen 512 MB
Geheugenupgrade dual soDIMM modules
Maximum intern geheugen 2048 MB
Beeldscherm
Beeldscherm diagonaal 15 "
Resolutie 1024x768 pixels
Optische drive
Soort optische drive DVD-Dual Double Layer
Verbindingsmogelijkheden
Aansluitingen 3x USB 2.0
1 x external display (VGA)
1x PC Card slot (Type II)
1x Modem (RJ-11)
1x Ethernet (RJ-45)
1x speaker/ headphone/ line-out jack
1x microphone/ line-in jack
1x DC-in jack
Audio
Audiosysteem 2 speakers
Toetsenbord
Soort toetsenbord inverted "T" cursor layout;
Aantal cursortoetsen 4
Toetsenbord, toetsaanslag 2.7 mm
Toetsenbord functietoetsen 12
Toetsenbord, easy keys 4
Toetsenbord, geïntegreerde muis Touchpad with buttons and 4-way integrated scroll keys
Windows®-toetsen 2
Aantal toetsen 88-/89
Gewicht en omvang
Gewicht 2760 g
Afmetingen B x D x H 364 x 279 x 33.9 mm
Technische details
Contrastverhouding 750:1
Certificering ACPI 1.0b
Mobile PC 2001
DMI 2.0
Wi-Fi®
Cisco Compatible Extensions (CCX)
Beveiligingseigenschappen Kensington lock slot
BIOS user & supervisor passwords
L2 cache 1 MB
Platform
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Gebundelde software Acer eManager (including ePresentation, eSetting, ePowerManagement and eRecovery)
Acer Grid Vista
Acer Launch Manager
Acer Arcade
Acer System Recovery CD
Norton AntiVirus
Adobe® Reader®
NTI CD-Maker
Energiebeheer
Batterij, maximale werkingsduur 3 uur
Batterij, technologie Lithium-Ion
AC adapter vermogen 65 W
Netwerk
Intern modem
Netwerk 10/100 Mbps Fast Ethernet; Wake-on-LAN
Modemsnelheid 56 Kbps
Videogeheugen
Grafische adapter SiS M760GX
Geheugen video-adapter 64 MB

maarjah daarintegen..de videokaart en het is wel weer 64 bit.... Is dat wel computabel met games e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
FirePuma142 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:03:
Rene, zoek toch eens wat op, het is hier geen gratis helpdesk bij het uitkiezen van een laptop. En waarom negeer je de Dell, die iemand voor je samenstelt? Ook niet erg fatsoenlijk.
Nee idd, die laptop voldoet bijna aan jou eisen, dus wat is er dan mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heej ik heb geplaatst dat ik die dell advies tot nu toe het beste vond... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:06:

maarjah daarintegen..de videokaart en het is wel weer 64 bit.... Is dat wel computabel met games e.d.?
Videokaart is niet geweldig, maarja, sneller ga jij niet krijgen voor dat geld (tenzij je dus 2ehands koopt
En natuurlijk is 64bit compatible met games, het is gewoon een uitbreiding op de al bestaande x86 instructieset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:08:
Heej ik heb geplaatst dat ik die dell advies tot nu toe het beste vond... :(
Die heb ik compleet gemist in de wirwar van leestekens en tabs en enters, maar dan nog, neem zelf eens wat initiatief, kun je dat niet, dan kun je beter elders je licht opsteken dan op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:06:

€ 779.00
ACER ASP 5001LMI AMD TURION 64 ML XPH 15 512MB 40GB DVDRW DOUBLE LAN
Dan zit je dus wel met een "slechte" graka! Maar wel weer betere Processor...
Tja, tis jou keuze :P Je zei dat je een goede graka niet perse noodzakelijk is, naja dan is deze mss beter. Maar als je toch games wil spelen, zou ik tot nu toe voor die dell gaan!

[ Voor 21% gewijzigd door LuPo op 13-08-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jha dus met 64 bit is helemaal niets mis mee? khad er nogal wat negatieve dingen over gehoord nml..
ennuh ben jij niet diegene met die mobo`s aan je muur? en je server met je gepatenteerde ophang-systeem? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jha ik zit ook nog steeds met dell in mijn hoofd... maar dan heb ik maar 1 jeer pickup-and-return garantie... is dat niet onder de maat? standaard is tog altijd 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:12:
Jha dus met 64 bit is helemaal niets mis mee? khad er nogal wat negatieve dingen over gehoord nml..
ennuh ben jij niet diegene met die mobo`s aan je muur? en je server met je gepatenteerde ophang-systeem? :P
Als je hiervoor in de veronderstelling leefde dat er iets "mis" was met 64-bit, dan is het nog erger met je gesteld dan ik dacht :P . En je gaat een ICT gerelateerde studie doen? :X :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:14:
Jha ik zit ook nog steeds met dell in mijn hoofd... maar dan heb ik maar 1 year/jaar pickup-and-return garantie... is dat niet onder de maat? standaard is tog altijd 2 jaar?
Tja, is 1 jaar niet voldoende dan? Ik neem aan dat je laptop het wel een tijdje uithoud...
Wij hebben zelf hier een Acer, nog geen problemen mee gehad. Terwijl Acer ook nog weleens kapot wil gaan. :P (Ben je weer zes weken van je laptop af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee zo bedoel ik dat niet, ik begrijp wel dat 64 bit de toekomst is ensjow.. maar er waren tog nogal wat problemen mee? of loop ik al weer achter? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:12:
Hoe kom je erbij dat 64bit iets negatiefs zou zijn? Het is juist mooi dat in de x86 wereld ook eens gebruik gemaakt gaat worden van 64bit technology. Als ik jou was zou ik me eens een beetje verdiepen in wat processor architectuur nu eigenlijk is voordat je er een oordeel over velt dat nergens over gaat :P

En ja, ik ben die mafketel die zijn muur behangt met mobo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:17:
nee zo bedoel ik dat niet, ik begrijp wel dat 64 bit de toekomst is ensjow.. maar er waren tog nogal wat problemen mee? of loop ik al weer achter? :/
Denk dat je niet achterloopt, maar dat je verkeerde informatie hebt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:18:
[...]

Hoe kom je erbij dat 64bit iets negatiefs zou zijn? Het is juist mooi dat in de x86 wereld ook eens gebruik gemaakt gaat worden van 64bit technology. Als ik jou was zou ik me eens een beetje verdiepen in wat processor architectuur nu eigenlijk is voordat je er een oordeel over velt dat nergens over gaat :P

En ja, ik ben die mafketel die zijn muur behangt met mobo's
Jha dat zal ik inderdaad eens gaan doen jha... dus 64 bit is prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

To be honest, maar zoals op het forumgedrag gedeelte van de zojuist door jou akkoord bevonden [faq]registratievoorwaarden[/] staat beschreven wordt hier op GoT van de gebruiker verwacht dat hij/zij minimaal over inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis beschikt. Dat zie ik helaas op geen enkele manier bij jou terug, rene.vos. Je neemt geen enkel aantoonbare moeite om een nieuwe vraag zélf te proberen beantwoorden door o.a. de op het Internet beschikbare naslagwerken te raadplegen, zoals nieuwssites, reviews, prijslijsten, handleidingen, GoT-FAQ's, GoT-search en Google.

Neem dus o.a. de FAQ van dit subforum door voor de noodzakelijke achtergrondinformatie, tips, eisen, etcetera die van nut zijn vóórdat je in dit subforum weer een topic wil starten: CSL FAQ.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.