Toon posts:

Mercury turbo 3600+ KVM266PM-U draait op 1800+?

Pagina: 1
Acties:
  • 631 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ey,
ik heb een probleem/vraag
Mijn pc was stuk (wegens stroomstoten) en ik liet hem maken en ze zeiden mij in de winkel dat er een nieuw mobo inzit en geheugen. Ze zeiden ook dat de pc nu draait aan 3600+. Vroeger had ik een echte 2600+. Na wat zoeken kom ik tot de conclusie dat er staat 1800+. Wat moet ik er nu van maken? Werkt hij nu sneller of trager?

http://www.techfever.co.uk/products.asp?partno=2256

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:27
Welke winkel is dat? Volgens mij is dit een wanproduct van de bovenste plank. Een 1800+ kan nooit een 3600+ worden (niet op zo'n simpele wijze iig). Je oude 2600+ zou stukken sneller moeten zijn.

Ik heb ook echt nooit van dit merk gehoord, maar modern is het niet, geen S-ATA, een oude VIA chipset, maar 2 RAM-slots.

Heb je een barebone?

Wat heb je er voor moeten betalen, als ik zo vrij mag zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door AnotherFruitcake op 13-08-2005 08:51 ]

Verwijderd

het lijkt mij dat hij nu trager werkt, aangezien de processor nu als een 1800+ werkt. Het bord ondersteund maximaal een athlon XP 1800+, zodra er een 1800+ in zit zou hij 3600+ turbo aan geven volgens de website die je opgeeft, dit maakt hem echter niets sneller dan een 1800+.

Mooi voorbeeld van klantenbedrog lijkt me zo, maar dat zie je wel vaker |:(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er 96euro voor betaalt.
maar idd, ik begon het al te vrezen met dan wanproduct, want kloksnelheid is maar 1.5ghz en 2600 was rond de 2ghz. Maar net hl² gespeelt en de loadings gingen snel of ligt het dat er nog niets anders opstaat van games....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's gewoon een misleidende marketingterm. Koop in het vervolg bewust :) Je kunt jezelf basiskennis van de materie verschaffen door rustig o.a. de PMG FAQ te doornemen.

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:27
voor 96 euro had je ook een bordje met een nForce 2 chipset gehad, bv een Asus A7N8X-Deluxe. Die is echt super, met goed geluid (Soundstorm) en hierop je 2600+. Dan had je ook nog geld over gehad.

Ik zou dit non-product linea recta terugsturen en mijn geld terug vragen, je bent belazerd (indien je van tevoren bent ingelicht over deze ¨reparatie¨ en de vervangende onderdelen en hiermee hebt ingestemd ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk en heb je een zeer waardevolle les geleerd).

Wat hebben ze met je2600+ gedaan?

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Hoe ze erbij komen dat je cpu op 3600+ draait weet ik niet, maar ik heb het gevoel dat je fsb niet goed staat. Een rekensommetje: 1800+ (1533 MHz) / 133 MHz(fsb) = 11,5. 11,5 * 166 MHz = 1,92 GHz = AMD AthlonXP 2600+ ;).
Je FSB kun je veranderen in het bios. Deze staat dus zeer waarschijnlijk nog op 133, terwijl die voor jouw 2600+ op 166 moet staan.

EDIT:
Hmm, ik lees dus net dat je een "nieuw" moederbord hebt gekregen en wel een met Via KM266 chipset. Een moederbord met dit chipset is echt al een paar jaar oud en dus veel slechter dan je oude mobo van de 2600+ (deze cpu moet minimaal een Via KT333 of nForce2 chipset hebben). Als ze dus echt dat setje van de door jou opgegeven link erin hebben gezet, moet je niet aan de FSB zitten, want dan kan het wel heel erg fout gaan! Ik zou gewoon teruggaan naar die winkel en je geld terugvragen, want dit is echt oude troep.

[ Voor 43% gewijzigd door AntonH op 13-08-2005 15:42 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

anton121 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:35:
Hoe ze erbij komen dat je cpu op 3600+ draait weet ik niet, maar ik heb het gevoel dat je fsb niet goed staat. Een rekensommetje: 1800+ (1533 MHz) / 133 MHz(fsb) = 11,5. 11,5 * 166 MHz = 1,92 GHz = AMD AthlonXP 2600+ ;).
Je FSB kun je veranderen in het bios. Deze staat dus zeer waarschijnlijk nog op 133, terwijl die voor jouw 2600+ op 166 moet staan.
Die 3600+ is marketing. Netzoals een AMD Duron Pro 2000+ (o.i.d.)

Als je naar de link kijkt die de TS gaf zie je het volgende :
Maximum CPU : AMD Athlon XP 1800+
Het is dus vrij onwaarschijnlijk dat de XP2600+ in deze PC zit.
(Maar je weet maar nooit :P)
Echter wordt een FSB van 166MHz wél ondersteunt...

saavres kan beter kijken wat voor processor 'ie écht heeft.
Als het een Barton is valt dit te controleren met CPU-Z. (Of vergelijkbare programma's).
Een Barton 2600+ draait op 1916MHz. De Thoroughbred 2600+ (133FSB versie) op 2133MHz en de Thoroughbred 2600+ (166FSB versie) op 2083MHz.

[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 13-08-2005 15:41 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou terug gaan naar de winkel, vertellen dat je het processor langzamer draait sinds je het nieuwe bord hebt gekregen en vragen of ze het merk X moederbord kunnen vervangen voor een moederbord wat wel jouw cpu ondersteunt.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 11:21
Volgens mij ben je genaait :X . ik zou er mee terug gaan.. :/

Verwijderd

Topicstarter
dat ben ik ook van plan, het is waarschijnlijk de laatste keer dat ik daar ga. Ik belde om te zeggen dat de CPU een 1800+ is en ze vielen figuurlijk uit de lucht. Voor mij kan dat gewoon niet als je een pc winkel hebt. Dinsdag ga ik er terug mee, ze zeiden nogaltijd dat hij normaal moet draaien aan 3600+. Ze kunnen zien dat ik terug mijn oude vertrouwde snelheid heb.

edit: enja overclockken...daar heb ik niet voor betaalt, dus daar moet de winkel ook niet mee afkomen..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 10:10 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:08:
dat ben ik ook van plan, het is waarschijnlijk de laatste keer dat ik daar ga. Ik belde om te zeggen dat de CPU een 1800+ is en ze vielen figuurlijk uit de lucht. Voor mij kan dat gewoon niet als je een pc winkel hebt. Dinsdag ga ik er terug mee, ze zeiden nogaltijd dat hij normaal moet draaien aan 3600+. Ze kunnen zien dat ik terug mijn oude vertrouwde snelheid heb.

edit: enja overclockken...daar heb ik niet voor betaalt, dus daar moet de winkel ook niet mee afkomen..
Geloof me, die winkel weet heus wel wat ze aan het doen zijn: onwetende klanten aan het oplichten.
Er zijn wel een aantal topics op GoT te vinden over mensen die twijfelden over aanbiedingen van dit soort computers. Er staat bijvoorbeeld: AMD Athlon XP 3000+ Pro, een "Pro" versie bestaat natuurlijk niet en er zit dan bijvoorbeeld een AMD XP 1700+ gesoldeerd op een rommel moederbord met een oude chipset maar volgens de verkopers presteert hij wel als een 3GHz.. :/

Afzetterij dus, ga maar op je strepen staan in die winkel. Bij mij zou het iig goed stormen..

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 20:47

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Zoals zovele al hebben gezegd: je moet terug gaan. Die 3600+ bordjes zijn vaak PC-Chips/ECS/EagleTec/Syntax/Mercury met een oudere processor erop gesoldeerd en die een heel hoge rating krijgt (zoals bijvoorbeeld een 800Mhz. Via C3 processor die dan ineens een 2000+ processor wordt genoemd).

Ga terug, eis je geld terug en vertel hen dat je niet gediend bent van deze misleidende berichten.

Verder verzoek ik je toch de naam van de winkel hier te noemen zodat anderen behoed kunnen worden van deze wan-praktijken.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

all_by_myself schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:23:

Verder verzoek ik je toch de naam van de winkel hier te noemen zodat anderen behoed kunnen worden van deze wan-praktijken.
doe maar niet. daar heb je bv. deze mooie pagina voor :)
http://www.tweakers.net/shopsurvey

staat ie er niet tussen dan kan het wel denk ik :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 20:47

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Agreed,... Shopsurvey kun je je grieven kwijt over een winkel.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Topicstarter
ok, hij staat er niet tss, het is dan ook een lokale pc winkel in dorpje, zoals er veel zijn. Maar ik hou jullie op de hoogte hoe het afloopt, persoonlijk heb ik er schrik voor, want ze moeten hun geld niet teruggeven he.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dat moeten ze wel omdat ze jouw niet leveren waar je om gevraagd hebt.
en je hebt zeker niet om een nep 3600+ gevraagd.
kan je ze gelijk vragen waar je 2600 is gebleven.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 23:11
tsjemig!!! inderdaad absoluut niet mee akkoord gaan! verschil van ~500 mhz betekend in jouw geval ook prestatie verschil van bijna 25%...... je betaald dus voor achteruitgang.... nooit weer naar die winkel gaan...

ben wel benieuwd hoe de winkel het nu verder afhandeld....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Pagina: 1