Toon posts:

Portable Access Point op batterijen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gegoogled en hier gezocht maar kan nergens een portable access point op batterijen vinden. Weet iemand of dit bestaat of zijn deze apparaatjes zo power consuming dat dit eenvoudigweg niet mogelijk is. Het probleem is dat op hotelkamers de netwerkaansluiting vaak meter ver weg is van een stopcontact.

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dit kan je makkelijk zelf maken denk ik,
Vrijwel alle accesspoints hebben toch een externe voeding, dus kijk je ff wat de uitgangsspanning is. Dan knoop je een paar flinke batterijen/accuutjes aanelkaar.

Voorbeeld:
Voeding: 6V

4 A batterijen in serie
nog 4 A batterijen in serie
dan zet je die 2 serie's parallel aan elkaar.

Volgens mij heb je dan al snel genoeg stroom voor een simpele accesspoint.

[ Voor 34% gewijzigd door assembler op 13-08-2005 08:27 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mijn accesspoint loopt op iets van 12volt bij 500mA... (iig das de adapter)
Als je een stapeltje (minstens 10 in mijn geval) RC racing cellen koopt a-la 2Amp per stuk, kan je een 12volt accupack maken waar het AP in theorie 4 uur op kan werken. (en kan je dan mooi compact onder je AP tapen :P )
Een loodaccu geeft nog veel betere resultaten natuurlijk.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Dat zou dan in combo met een ASUS330 kunnen. Maar ik begrijp van jullie dat er dus niet ene klant en klaar product wordt aangeboden (voor zover ik na zie i.i.g. niet door bv Belkin, Sitecom of ASUS)?

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 08:06:
Het probleem is dat op hotelkamers [b] de netwerkaansluiting ??? [b]vaak meter ver weg is van een stopcontact.
ik snap je verhaal niet volledig maar goed, het netwerk is toch draadloos, dus snap je "aansluiting" niet goed.
maar goed, deze haalt zijn stroom via de usb poort en dan heb je geen stopcontact nodig?
http://www1.linksys.com/p...?grid=33&scid=36&prid=669

maar goed, het zou kunnen dat ik er volledig naast zit :o

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

Verwijderd

Topicstarter
OK. Ik zit in een hotelkamer, aan de ene kant van de kamer zit de netwerkaansluiting en aan de andere kant een stopcontact. Ik zoek dus een AP die ik aansluit op de netwerkaansluiting en niet met een haspel ook nog eens de adapter aan moet sluiten op het stopcontact.Met mn PDA wil ik vervolgens gebruik maken van de AP.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik weet niet of er kant en klare oplossingen voor zijn helaas...

Maar is het niet een stuk makkelijker en goedkoper (en waarschijnlijk ook meer "portable") om een stukje verlengsnoer in je koffer te stoppen dan een paar accu's?

Permanent wintericon!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:03:
OK. Ik zit in een hotelkamer, aan de ene kant van de kamer zit de netwerkaansluiting en aan de andere kant een stopcontact. Ik zoek dus een AP die ik aansluit op de netwerkaansluiting en niet met een haspel ook nog eens de adapter aan moet sluiten op het stopcontact.Met mn PDA wil ik vervolgens gebruik maken van de AP.
Ik denk dat batterijen voor je AP ook veel ruimte innemen hoor.

Het handigste lijkt mij om bijvoorbeeld tien meter dunne luidspreker kabel te kopen, en die tussen de apapter en het stekkertje van je accesspoint te knopen, even solderen en krimpkousje eromheen, elastiekje eromheen als je de lengte niet nodig hebt.

Dan heb je nauwelijks extra volume :).

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:43

_Arthur

blub

Wokkels schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:51:
Ik weet niet of er kant en klare oplossingen voor zijn helaas...

Maar is het niet een stuk makkelijker en goedkoper (en waarschijnlijk ook meer "portable") om een stukje verlengsnoer in je koffer te stoppen dan een paar accu's?
Of gewoon 10mtr utp kabel meenemen :)

Verwijderd

Een beetje Hotel heeft toch WLAN? :? Ik ben meer Hotels tegen gekomen met WLAN dan met een fixed netwerk aansluiting volgens mij.

En inderdaad een verlengsnoer/stuk UTP kabel lijkt mij de beste oplossing.
Pagina: 1