Half-Life 2 en Counter Strike: Source crashen..

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ze crashen erg vaak. :/

Elke keer na een tijd spelen blijft het beeld ff hangen, hoor ik een foutmelding en zie ik een Windows pijltje in beeld. Als ik dan op Enter druk springt 'ie naar m'n desktop.. Heb de foutmelding ook een keer zien staan, iets met dat 'ie niet naar m'n geheugen kan schrijven o.i.d? :? In Counter Strike: Source precies hetzelfde. Erg irritant als je lekker bezig bent... Specs:

AMD XP 2800+
Sapphire Radeon 9800 PRO
1024MB Ram PC3200 @400Mhz
Creative Soundblaster Live!

Helpt het als ik m'n geheugen wat "downtune" naar bijv 333Mhz? Thanks..

Edit: Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/2681/damnwtf7ta.th.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 03:12 . Reden: Foto bijgevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
mss ff een memtestje draaien?

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
hier heb ik nou ook last van m'n broer heeft alles al geprobeerd memtest niets enzo en hier is ook een soundblaster live!

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
als je toevallig 2 reepjes geheugen er in hebt zitten, test ze dan eens allebei enkel. of probeer wat ander geheugen te regelen.

heb dit ook bij een buurman van me meej gemaakt. memtest gaf geen errors aan maar na wat testen met een enkel reepje bleek er een toch kapot te zijn.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zulke problemen hebben echt een standaard-lijst...

- Nieuwste bios?
- Overgeclocked?
- Nieuwste drivers/updates? (windows update, videokaart, geluidskaart, chipset)
- Geeft memtest errors na 24 uur draaien?
- Crashed alleen HL2 & CS: Source?
- Herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:40
Tip: Installeer de 4.9 drivers van ATI en 4.27 van NForce als je een NForce bord hebt. Dan kreeg ik het bij mij stabiel aan de praat. Nadat ik het met deze drivers stabiel had heb ik de nieuwste ATI drivers gepakt en nu werkt het goed. Je kan ook bij "Start">> "Uitvoeren" Smartgart typenm en dan wat met de AGP settings spelen. Zet in je BIOS de AGP 8x terug naar 4x of zelfs 2x en de Fastwrites disabled. Verder de buffer size(s) op 128 MB.

Dit heeft bij mij het probleem opgelost maar het heeft me wel lang geduurd voordat ik de goede instellingen had! Heel veel succes!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de clock frequence van m'n geheugen naar 333Mhz teruggedraaid en nu heb ik nergens last meer van. 8)7 :*)
Pagina: 1