Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding Tagan: welke van de 2??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede-Tweakers,

Over enige tijd wil ik een nieuwe voeding gaan aanschaffen. Nu heb ik al enige research gedaan en ben ik uitgekomen bij het merk Tagan. Deze hebben stabiele volt lijnen en zijn stil. Onderstaande voeding zijn eruit gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tagan.de/gfx/easycon_series/easycon.jpg
[size=16]Easycon[/size]
Heeft 1x 120mm fan, 480watt

OF

Afbeeldingslocatie: http://www.tagan.de/gfx/iXeye_series/iXeye.jpg
[size=16]I-xEye[/size]
Heeft 2x 80mm fan, 420watt

't Gaat me nie zo zeer om die 60watt verschil, maar meer om het stil zijn (dat zijn ze allebei wel) en toch veel airflow (omdat ik verder geen extra fans in me case heb)

Het MOET een van deze 2 worden...dus geen andere voorstellen aub.. :D
Welke van deze raden jullie mij aan..???

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bovenste? Grootste fan = meeste luchtverplaatsing bij minst lawaai? Tenzij de specs het anders zeggen, lijkt dat toch logisch?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
Ik heb een voeding met een 14cm fan die meer herrie maakt dan mijn antec met 2x 80MM fans

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
Ik zou voor de eerste gaan. Ik heb hier 2 Aopen voedingen in mn stacker. De ene heeft 1 80mm fan, de ander 1 120mm fan. De 120mm fan maakt het minst lawaai. Ik denk dat dat komt door de plaats van de fan, nl in de computer. Bij jouw 2de voeding staat er ook nog een fan 'direct in contact met de buitenlucht', bij de 120mm zit er nog een heleboel weerstand tussen, welke het geluid zullen dempen. Als die eerste ook nog een potmeter heeft om het toerental te wijzigen, zou ik zeker voor de eerst gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door MMach op 13-08-2005 03:37 ]

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik kan niet zo veel zeggen over de geluidsproductie van deze 2 modellen van tagen (draai zelf al 10 maanden naar volle tevredenheid een TG480-U1).
Ik heb even gezocht op in de datasheets op de www.tagan.de en daaruit blijkt dat de easycon max 27dB(a) produceert, daar zal waarschijnlijk de i-xeye niet ver onder komen waarschijnlijk, mijn Tagan doet ongeveer hetzelfde aan lawaai. Als je daarbij rekent dat je naar behoefte kabels aan kan kopelen aan de easycon lijkt mij dat de optimale psu om te kiezen.

Verwijderd

Ik zou voor de 1e gaan ivm fangrootte.
Maar als je van lampjes houd neem de 2e, qua herrie hoef je je niet echt druk te maken met tagan.
Ik heb een 380watt van ze, 2x 80mm die hoor je niet.
Ze zijn controlled op load trouwens.

Verwijderd

En waarom ga je niet voor dit model:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2672-2760.gif
Tagan TG480-U22 - 480 Watt

Enigste nadeel is dat hij de easycon geval niet heeft maar wel 2 fans.
Suc6

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 19:07 . Reden: foutje:p ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Deze 480 heb ik ook. Voorheen een antec, maar met 2 80mm fans is de Tagan beduidend stiller.

Van de bovenste 2 zou ik voor de 120mm gaan, al is het maar omdat die andere gekleurde fans heeft.. :)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Die voedingen kan je volgens mij echt niet gebruiken voor airflow. neem gewoon 2 x een 80 of 120 mm fan op 5 volt ofzo. Toch een beetje airflow (koeling voor hardeschijven) en heel stil. :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tagan heeft inderdaad de filosophie dat hun voedingen er niet zijn voor de airflow, daarom zijn ze ook zo stil. Dat zeggen ze ook in hun FAQ, en het verklaart denk ik waarom er wel eens geklaagd word dat ze te heet worden. (omdat ze alle warme lucht uit een systeem te verduren krijgen)

specs

Verwijderd

Topicstarter
K hoor al van sommige mensen da k voor de 1e moet gaan. Maar omdat die maar 1 fan heeft, die de lucht vanuit de case in de voeding blaast, lijkt het me dat die behoorlijk warm word en dus extra hard zal gaan draaien omdat ie geen fan heeft die de lucht weer vanuit de voeding rechtstreeks naar buiten blaast...Terwijk de 2e dat weer wel heeft en dus minder warm zou moeten worden??

Is het dan niet slimmer om de 2e te nemen..?? Of is de luchtverplaatsing bij de 1e goed genoeg??

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Tagan laat al zijn fans draaien afhankelijk van de belasting van de voeding en niet afhankelijk van de kast temperatuur als ik mij niet vergis dus in principe zal die eerste niet meer lawaai geven

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
idd tagan voedingen zijn niet bevordelijk voor je airflow

mijn 480w blaast ook amper wat :o!
k heb dus maar een 2x 120mm coolermaster fan dr bij in mn case!

werkt prima en lawaai maken die 120mm fans ook niet :)

404 Signature not found

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:12
kheb zelf een nexus nx-4090 met een 12cm fan erop en die hoor je niet boven de HD uitkomen. Maarja iemand anders heeft een zalman voeding en bij hem hoor je ook alleen maar zn HD en zn videokaart :)
Pagina: 1