MSI-K7T Pro, Fuzzy Logic

Pagina: 1
Acties:

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 15:16

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Ik heb gehoord dat je met dit type niet goed kan overclocken mbv multiplier. Wat houdt fuzzy logic dan eigenlijk in?

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Verwijderd

Fuzzy logic past wat instellingen aan terwijl je in Windows 95/98 zit. De multiplier kan die weliswaar niet veranderen, maar het aantal MHz wel. Die wordt dan ook in kleine stapjes aangepast en vervolgens getest op betrouwbaarheid door zogenaamde zware tests. Het kan lijken dat je systeem vastloopt tijdens het proces, maar geduld is een mooie zaak.

Op het einde heeft fuzzy logic de maximaal aanvaardbare MHz verhoging ingesteld, zodat het systeem betrouwbaar blijft en jij een MHz of tien, twintig of meer winst hebt.

Overigens het aantal MHz waarop heel het systeem draait wordt hierdoor verhoogt. AGP, PCI draaien op een hoger niveau en dat kan op de langere termijn schadelijk zijn of resulteren in vastlopers.

Ik heb het een keer geprobeerd en ik vond het regelrechte bagger. Die paar MHz-en die je winst maakt merk je niet eens. Als ik nou ineens van 750 MHz naar 1000 MHz ging dan zou ik wellicht zeggen ok. Maar dat redt ie dus niet.

suit yourself....

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 15:16

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Hoe heet mag je processor eigenlijk worden, hoeveel heter werd hij toen hij was overgeclockt?

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Verwijderd

Niet te heet natuurlijk. Ik weet niet wat de waarden zijn bij de duron of athlon, maar meer dan een graadje of 60 zou ik toch gaan afraden. Normaal is het meen ik om en nabij de dertig a veertig.

Toen ik fuzzy logic gebruikte was ie net 8 Mhz verder en leek hij vast te lopen. De temp was nog nauwelijks gestegen. Maar ik had er dus geen zin in. Die snelheidswinst merk ik niet of nauwelijks.

Over het algemeen geldt nog altijd dat de snelheidswinst zit in het interne geheugen.