Toon posts:

[XP] Oude versie XP blijft weergegeven bij startup

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog niks over kunnen vinden dus post ik het hier maar ff. Ik heb net mijn notebook geformatteerd en een nieuwe versie van Windows XP erop gezet want ik had even een opschoning nodig (XP Pro SP2 is de nieuwe versie). Hiervoor stond nog de configuratie van de fabrikant op m'n notebook wat een Packard Bell is, misschien dat dit iets met het probleem te maken heeft.

Ik had voordat ik aan de frisse start begon ook al het probleem dat bij de startup, net na de BIOS, ik de keuze kreeg tussen mijn toenmalige Windows XP Home of Windows XP Herstelconsole. Nu doet hetzelfde probleem zich voor maar dan is de Herstelconsole dus vervangen met de Windows XP Professional. Ik heb net met het formatteren etc. alle partities verwijderd voordat ik de nieuwe aanmaakte om de nieuwe versie op te zetten om dit juist te verkomen, maar goed dat heeft dus niet gewerkt.

Iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Open je boot.ini (te vinden als hidden/systemfile in C:\) met Kladblok en verwijder de entry met XP Home erin, en evt. de Herstelconsole. Saven, rebooten, klaar..

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:46
Dat kun je in de boot.ini rechtzetten door de regel waarin de XP home staat te verwijderen. De boot.ini staat in c:\
Edit: te laat.....

[ Voor 8% gewijzigd door EricJH op 13-08-2005 02:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok bedankt. Volgende probleem: bestand onvindbaar. Zoek-optie vindt hem niet en hij staat ook niet op m'n C:\ (en ja verborgen bestand weergeven staat gewoon aan)...

Vreemd maar waar, wat nu?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 02:51 ]

• The mindkiller
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-01 22:03
Boot.ini kun je volgens mij ook op de volgende manier aan passen

Ga naar Configuratiescherm>Systeem>Gavanceerd>Opstart -herstel instelling

En druk op Bewerken.

In dit scherm kun je (vanzelfsprekend :) :+ ) nog meer zaken m.b.t. opstarten en herstelen aanpassen

Edit: Stoned als een garnaal

[ Voor 14% gewijzigd door The mindkiller op 13-08-2005 03:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt, bedankt voor de hulp :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is letterlijk in de Windows Operating Systems - FAQ te vinden, en het is toch echt een vereiste dat je die leest voor je een topic opent in Windows Operating Systems. Lees voortaan de stickies bovenaan, en doe ook eens een zoekopdracht op google. Er is meer dan zat over te vinden. Lees ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.