Vandaag ontving ik de volgende e-mail op mijn werk:
Fujitsu Siemens Lifebook S series
Nu zit ik met een dilemma: wat te kiezen? Zoals aangegeven gaat het voornamelijk om het beeldscherm, alhoewel voor mij het gewicht ook wel een beetje meespeelt.
Al mijn collega's werken met Fujitsu Siemens Lifebooks, in allerlei varianten. Wat me bij de Lifebooks met 15" opvalt is dat ze erg kleine lettertjes op hun scherm hebben; dat is niet bepaald ergonomisch. In Office-applicaties kun je natuurlijk gewoon de zoom op meer dan 100% zetten, maar dat verandert niets aan pietepeuterige buttons en kleine teksten in menu's. Ik neig dan ook naar de 14,1" variant.
Ik heb even de dot pitch van beide schermen uitgerekend:
14,1" @ 1024x768 --> dot pitch is 0,22 mm
15" @ 1400x1050 --> dot pitch is 0,17 mm
Waar dit topic niet over gaat is een discussie over notebooks. De selectie is al voor me gemaakt, ik mag kiezen uit twee types. Waar het wel over gaat is wat voor scherm prettig werkt: een ultra-high-res scherm met een groot bureaublad of een normal-res scherm met een ietwat klein bureaublad.
Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie kiezen?
Fujitsu Siemens Lifebook E seriesUw oude [Fujitsu Siemens] Lifebook (E6540, E6550, E6585, E6595) wordt vervangen bij de XP-migratie.
Er zijn in principe 2 types welke niet verschillen (ook niet in performance en prijs) behalve het scherm/resolutie en gewicht!!
type NB scherm resolutie (pixels) gewicht S7020 14,1" 1024 x 768 (zoals huidige) 1,8 kg E8020 15" 1400 x 1050 (zoals E4010's) 3,0 kg
De standaard notebook is de S7020 en heeft dezelfde schermafmetingen/resolutie als u gewend bent. => grotere en scherpe letters.
De E8020 heeft een iets groter scherm maar een kleinere resolutie waardoor de letters/werkbalken klein worden, geeft overzicht maar.... => kleine scherpe letters (res. op 1042x768 geeft wazige letters).
Standaard wordt de S7020 voorgesteld => u hoeft dan NIET TE REAGEREN.
Indien u een E8020 wenst dan graag uiterlijk 16 augustus aan mij opgeven per mail.
Fujitsu Siemens Lifebook S series
Nu zit ik met een dilemma: wat te kiezen? Zoals aangegeven gaat het voornamelijk om het beeldscherm, alhoewel voor mij het gewicht ook wel een beetje meespeelt.
Al mijn collega's werken met Fujitsu Siemens Lifebooks, in allerlei varianten. Wat me bij de Lifebooks met 15" opvalt is dat ze erg kleine lettertjes op hun scherm hebben; dat is niet bepaald ergonomisch. In Office-applicaties kun je natuurlijk gewoon de zoom op meer dan 100% zetten, maar dat verandert niets aan pietepeuterige buttons en kleine teksten in menu's. Ik neig dan ook naar de 14,1" variant.
Ik heb even de dot pitch van beide schermen uitgerekend:
14,1" @ 1024x768 --> dot pitch is 0,22 mm
15" @ 1400x1050 --> dot pitch is 0,17 mm
Waar dit topic niet over gaat is een discussie over notebooks. De selectie is al voor me gemaakt, ik mag kiezen uit twee types. Waar het wel over gaat is wat voor scherm prettig werkt: een ultra-high-res scherm met een groot bureaublad of een normal-res scherm met een ietwat klein bureaublad.
Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie kiezen?
Een goede grap mag vrienden kosten.