Toon posts:

7800GTX - klopt dit wel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Het gaat hier om een XFX 7800GTX.
Ik zat wat te kijken in RivaTuner enzo en toen zag ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://img281.imageshack.us/img281/7447/huh6ab.jpg

Klopt die Core speed wel? Nee toch? Deze is onaangeraakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 00:50 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je de specificaties opgezocht had, dan kwam je erachter dat het geheugen van een GeForce 7800 GTX inderdaad op 1,2GHz draait.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Die zou op 450 moeten lopen? Heeft de kaart niet één of andere functie die de snelheid terugschroeft als de kaart niet hard hoeft te werken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het over de Core :/

• natnek
  • Laatst online: 02-08 10:40
Dat is volgens mij je 2D clock Je 3D clock draait op 430.
Dus je mist hier je 3D clock.

Verwijderd

Topicstarter
MPmad schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:06:
Die zou op 450 moeten lopen? Heeft de kaart niet één of andere functie die de snelheid terugschroeft als de kaart niet hard hoeft te werken?
Wat zeg je? Dat deze automatisch 'aanpast'? Is dat zo mensen?

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

dat is waarschijnlijk de 2d snelheid :) Er is ergens een tabje waarin je de 3d snelheid kan zien.

• Robin
  • Niet online
Dan zoek je het op? Pak de frontpage erbij en ga dan zoeken naar wat de standaardsnelheden zijn of je gaat naar de site van XFX en zoek ze daar op.

Verwijderd

Topicstarter
natnek schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:07:
Dat is volgens mij je 2D clock Je 3D clock draait op 430.
Dus je mist hier je 3D clock.
En is dat iets van het programma of is het mn videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
Brainless-NL schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:08:
dat is waarschijnlijk de 2d snelheid :) Er is ergens een tabje waarin je de 3d snelheid kan zien.
weet je ook waar?

Verwijderd

Topicstarter
Robin schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:08:
[...]

Dan zoek je het op? Pak de frontpage erbij en ga dan zoeken naar wat de standaardsnelheden zijn of je gaat naar de site van XFX en zoek ze daar op.
Ik weet ze ook: 450 ofzo.
Maar waar kan ik dat omschakelen naar 3D?

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon google kunnen doen... http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1803&page=6

Toch bedankt allemaal.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Hmm wel slim bedacht om de 2d klok terug te schroeven, wordt de kaart teminste niet onnodig warm in windows :)

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 07:45

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:49:
Beste mensen,

Het gaat hier om een XFX 7800GTX.
Ik zat wat te kijken in RivaTuner enzo en toen zag ik dit:

[afbeelding]

Klopt die Core speed wel? Nee toch? Deze is onaangeraakt.
zet eens een vinkje in dat vakje links boven, zal je zien dat er een optie bij komt met een drop downtje.
dan kan je 3d selecteren , en zul je zien dat ie de goede snelheid loopt......simpel

edit:
beetje te snel gelezen, stond ook in de link zie ik nu...

.

[ Voor 7% gewijzigd door Rol-Co op 13-08-2005 12:59 . Reden: te snel gelezen , regel toegevoegt ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

In het vervolg wel de edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif) gebruiken in plaats van 4 berichten achter elkaar te plaatsen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Piggen op 13-08-2005 13:07 ]

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
De 7800 ccore loopt sowieso op verschillende snelheden, ook in de core. Tis een wat ingewikkelder dingetje dan we gewend zijn. Daarom dat de klok wel es niet 'klopt

Verwijderd

Robin schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:03:
Als je de specificaties opgezocht had, dan kwam je erachter dat het geheugen van een GeForce 7800 GTX inderdaad op 1,2GHz draait.
Hoge Duh factor....hij bedoelde idd zen core...
Robin schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:08:
[...]

Kwou je al bijna een -1 uitdelen omdat je aan het trollen was :Y) Toen realiseerde ik me dat dit het forum was, maar nog niet toepasselijk voor een admin...ghehe....nyway, hij weet al dat 125 mhz niet klopt, is gewoon opzoek naar andwoorden over hoe het gefixed kan.

Zet overclocken eens aan, dan kan je selecteren of je wil rebooten of detecten, kies detecten. Dan staat daar ook de 3d snelheid bij. Anders moet je ff Coolbits 2.0 downloaden en uitvoeren. Dan komt er een overclock tabje bij in het driver panel van de nVidia drivers, als je daar ahndmatig OCen kiest kan je ook switchen tussen 2 en 3d snelheid. Mochten de snelheden niet blijken te kloppen kan je ze handmatig terugzetten op 430 Mhz. Als dat niet lukt zou ik garantie gaan claimen voor een kaart die gewoon niet naar behoren werktt :Y) Veel suc6

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 14:50 ]

Pagina: 1