Ik heb nu een X800 All-in-wonder gekocht
, maar hij doet het niet echt ... Bij games zie je dat hij net zo goed presteert (even veel frames) als mijn oude 9000 pro.... terwijl ik toch de nieuwste ati drivers van de site heb !?
Ik heb wel een slecht moederboard die max 4 AGP ondersteund
. Volgens meerdere winkels maakte het niks dat ik geen 8 maar 4 agp had. Het verschil tussen de 4 en 8 AGP was heeeeeeel erg klein. Dit vind ik zelf nogal moeilijk te geloven... klopt dit echt !? Op de vraag of ik niet beter een nieuw moederboard kon kopen (met 8 AGP en snel geheugen, heb nu pc2100) werd bij de ene winkel verteld dat, dat super veel uitmaakt.... en bij de andere winkel werd verteld dat het voor het verschil niet waard was een nieuw moederboard te kopen...
Verder heb ik me ook nog laten vertellen dat mijn x800 ve het niet goed doet omdat mijn moederboard misschien te weinig pipelines heeft en daardoor mijn "goede" video kaart niet aan kan... !? Lijkt me eigenlijk met 4 pipelines vrij moeilijk maar goed.
Volgen mycom moest ik maar een 3dmark test uitvoeren om te zien of er daadwerkelijk verschil in mijn 2 videokaarten zit (omdat ze bij 3 spellen vrij wel gelijk presteren --> zelfde fps). De ongelofelijk slechte score die bij 3d mark 05 er uit kwam was: 2148 ....
Volgens tweakers.net:
[rml][ 3D Mark05] Problemen, scores, vragen - deeltje 3[/rml]
Is de x800 ve all-in-wonder iets beter dan een 9800 pro ….. best wel schrikbarend.
Goed, ik kan natuurlijk zelf ook wel concluderen dat ik een erg slechte kaart heb gekocht (zacht uitgedrukt) deze ga ik dan denk ik maar terug brengen. Maar toch vind ik als ik een nieuwe videokaart koop en deze vergelijk met mijn oude 9000 pro, dat je een wereld van verschil zou moeten zien, ook al is de gekochte kaart een slechte all in wonder. Qua 3d mark zou dit ook ongetwijfeld wel zijn maar ik heb niet zo veel aan cijfers, bij games moet je dat toch echt super goed merken?
Mijn echte brandende vragen zijn eigenlijk:
- hoe krijg ik die x800 ve zo, dat hij echt gaat werken!? Of doet hij dit al, zou je toch een wereld van verschil moeten zien !?
- Kan ik beter een nieuw moederboard halen en een x800 pro of vivo voor beter overklokken !?!? en merk hier dan wel een wereld van verschil!?
Het zou heel erg fijn zijn als iemand mij even zou willen helpen
Mijn systeem verder:
Moederboard: Columbia II (GA-8SIML) Ver 1.0 µATX motherboard
CPU: 2,35 GHZ (FBS 500mhz)
Geheugen: 768 mb DDR (pc2100)
Videokaart x800 ve all-in-wonder 256 mb
9000 pro 128 mb
Al vast bedankt,
Bram
Ik heb wel een slecht moederboard die max 4 AGP ondersteund
Verder heb ik me ook nog laten vertellen dat mijn x800 ve het niet goed doet omdat mijn moederboard misschien te weinig pipelines heeft en daardoor mijn "goede" video kaart niet aan kan... !? Lijkt me eigenlijk met 4 pipelines vrij moeilijk maar goed.
Volgen mycom moest ik maar een 3dmark test uitvoeren om te zien of er daadwerkelijk verschil in mijn 2 videokaarten zit (omdat ze bij 3 spellen vrij wel gelijk presteren --> zelfde fps). De ongelofelijk slechte score die bij 3d mark 05 er uit kwam was: 2148 ....
Volgens tweakers.net:
[rml][ 3D Mark05] Problemen, scores, vragen - deeltje 3[/rml]
Is de x800 ve all-in-wonder iets beter dan een 9800 pro ….. best wel schrikbarend.
Goed, ik kan natuurlijk zelf ook wel concluderen dat ik een erg slechte kaart heb gekocht (zacht uitgedrukt) deze ga ik dan denk ik maar terug brengen. Maar toch vind ik als ik een nieuwe videokaart koop en deze vergelijk met mijn oude 9000 pro, dat je een wereld van verschil zou moeten zien, ook al is de gekochte kaart een slechte all in wonder. Qua 3d mark zou dit ook ongetwijfeld wel zijn maar ik heb niet zo veel aan cijfers, bij games moet je dat toch echt super goed merken?
Mijn echte brandende vragen zijn eigenlijk:
- hoe krijg ik die x800 ve zo, dat hij echt gaat werken!? Of doet hij dit al, zou je toch een wereld van verschil moeten zien !?
- Kan ik beter een nieuw moederboard halen en een x800 pro of vivo voor beter overklokken !?!? en merk hier dan wel een wereld van verschil!?
Het zou heel erg fijn zijn als iemand mij even zou willen helpen
Mijn systeem verder:
Moederboard: Columbia II (GA-8SIML) Ver 1.0 µATX motherboard
CPU: 2,35 GHZ (FBS 500mhz)
Geheugen: 768 mb DDR (pc2100)
Videokaart x800 ve all-in-wonder 256 mb
9000 pro 128 mb
Al vast bedankt,
Bram