Toon posts:

X800 ve doet vaag! beter een X800 pro of Vivo kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een X800 All-in-wonder gekocht :S, maar hij doet het niet echt ... Bij games zie je dat hij net zo goed presteert (even veel frames) als mijn oude 9000 pro.... terwijl ik toch de nieuwste ati drivers van de site heb !?
Ik heb wel een slecht moederboard die max 4 AGP ondersteund :S. Volgens meerdere winkels maakte het niks dat ik geen 8 maar 4 agp had. Het verschil tussen de 4 en 8 AGP was heeeeeeel erg klein. Dit vind ik zelf nogal moeilijk te geloven... klopt dit echt !? Op de vraag of ik niet beter een nieuw moederboard kon kopen (met 8 AGP en snel geheugen, heb nu pc2100) werd bij de ene winkel verteld dat, dat super veel uitmaakt.... en bij de andere winkel werd verteld dat het voor het verschil niet waard was een nieuw moederboard te kopen...
Verder heb ik me ook nog laten vertellen dat mijn x800 ve het niet goed doet omdat mijn moederboard misschien te weinig pipelines heeft en daardoor mijn "goede" video kaart niet aan kan... !? Lijkt me eigenlijk met 4 pipelines vrij moeilijk maar goed.

Volgen mycom moest ik maar een 3dmark test uitvoeren om te zien of er daadwerkelijk verschil in mijn 2 videokaarten zit (omdat ze bij 3 spellen vrij wel gelijk presteren --> zelfde fps). De ongelofelijk slechte score die bij 3d mark 05 er uit kwam was: 2148 ....

Volgens tweakers.net:
[rml][ 3D Mark05] Problemen, scores, vragen - deeltje 3[/rml]
Is de x800 ve all-in-wonder iets beter dan een 9800 pro ….. best wel schrikbarend.

Goed, ik kan natuurlijk zelf ook wel concluderen dat ik een erg slechte kaart heb gekocht (zacht uitgedrukt) deze ga ik dan denk ik maar terug brengen. Maar toch vind ik als ik een nieuwe videokaart koop en deze vergelijk met mijn oude 9000 pro, dat je een wereld van verschil zou moeten zien, ook al is de gekochte kaart een slechte all in wonder. Qua 3d mark zou dit ook ongetwijfeld wel zijn maar ik heb niet zo veel aan cijfers, bij games moet je dat toch echt super goed merken?

Mijn echte brandende vragen zijn eigenlijk:
- hoe krijg ik die x800 ve zo, dat hij echt gaat werken!? Of doet hij dit al, zou je toch een wereld van verschil moeten zien !?
- Kan ik beter een nieuw moederboard halen en een x800 pro of vivo voor beter overklokken !?!? en merk hier dan wel een wereld van verschil!?

Het zou heel erg fijn zijn als iemand mij even zou willen helpen :)

Mijn systeem verder:
Moederboard: Columbia II (GA-8SIML) Ver 1.0 µATX motherboard
CPU: 2,35 GHZ (FBS 500mhz)
Geheugen: 768 mb DDR (pc2100)
Videokaart x800 ve all-in-wonder 256 mb
9000 pro 128 mb

Al vast bedankt, _/-\o_
Bram

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

-verschil tussen 4x en 8x agp is te verwaarlozen
-De x800ve is een slome kaart met 4 pipes (je 9800pro hoort sneller te zijn)
-Je moederbord heeft niets met "pipelines" te maken (mensen die zulke verhalen houden zijn achterlijk of oplichters)

Verwijderd

De x800ve is een matig presterende kaart. Ik heb hem onderzocht en dit is wat ik ermee kon:

- het geheugen is 2.0 ns, je kan het makkelijk opvoeren naar de 1ghz
- ik heb gelezen dat je doormiddel van een potloodstreepje op een van de twee lasercuts nog 4 extra pipelines kan unlocken. Maar dit was bij mij niet gelukt en lukt volgens mij hierom niet altijd.
- De core kan ook nog een stuk omhoog. Met dit alles is ie uiteindelijk wel een stuk sneller dan je 9800 pro (neem aan dat je die hebt).

Als je het tv gebeuren niet gebruikt kan je beter een 6800GE kopen die ook 200 euro kost bij mycom (als ze hem nog hebben). Die is wel makkelijk modbaar naar een ultra en heeft standaard ook veel meer fps. Anders kan je nog even wachten want ik geloof dat de x800pro TVD vivo (AGP) van asus binnenkort ook in de aanbieding gaat voor 200 euro en die is, indien uitgerust met 1.6 ns geheugen, modbaar naar een x800xt pe.

Alle fabrikanten gooien de AGP kaarten er op het ogenblik voor spotprijzen uit. Zie maar is op PCI-express zoveel fps te krijgen voor zo weinig geld.

Verwijderd

Brainless-NL schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:16:
-De x800ve is een slome kaart met 4 pipes (je 9800pro hoort sneller te zijn)
Hij heeft een 9000pro, toch wel een groot verschil.

Verwijderd

Maar hij zegt dat er juist geen wereld van verschil is, en hier:

Volgens tweakers.net:
[3D Mark05] Problemen, scores, vragen - deeltje 3
Is de x800 ve all-in-wonder iets beter dan een 9800 pro ….. best wel schrikbarend.

heeft ie het wel weer over een 9800 pro.
Misschien even duidelijkheid scheppen over welke kaart je nu eigenlijk hebt.
De 9800 pro is qua prestaties ongeveer gelijk, ik haalde met de x800ve, een athlon 64 3000+, 512 ram oongeveer 5500 3dmarks in 2003. Ik denk dat de X800ve in 2005 nog wat sneller is dan een 9800pro door het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
klopt ik heb een 9000 pro... Maar ik merk dus bij spellen (bothers in arms, gta san en Tribes vengeangs) helemaal geen verschil ivm mijn 9000 pro .... HOE KAN DAT !? wat moet ik doen !?

Ook al is die x800 ve nog zo slecht, je zou toch een wereld van verschil moeten ervaren !?

probleem opgelost als ik 800 pro/ voivo koop, merk ik dan wel een wereld van verschil!?

thnx,
Bram

Verwijderd

Misschien omdat de 9000pro directx 8 gebruikt en daardoor al die eyecandy niet hoeft te renderen, zelfde als met de gf4 Ti serie, werkte ook goed in far cry, maar het zag er gewoon veel minder uit. Heb je al geprobeerd die pipelines te unlocken, je hoeft er geen bios flash voor te doen. Hier in dit forum is er wat info over te vinden, keb verder in google gezocht, maar de kaart schijnt veel verkocht te worden in finland etc., wat ik niet kan lezen.

http://forums.techpowerup...d.php?t=4491&page=1&pp=10

de x800pro is wel een stuk sneller btw. Je betaald alleen veel voor de kaart omdat al die tv meuk erbij zit. Zou leuk geweest zijn als het bruikbaar was met mce.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 18:15 ]

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:07
Ruil gewoon voor dat geld een 6800GE of een X800pro(vivo)!

Verwijderd

Topicstarter
us dat unlucken van die pipelines te zien --> als ik hem toch niet wel en dus terug breng naar de winkel!? laakt me eigenlijk geen goed idee...

ik heb hier een x800 pro voor €225,- .... is dat ietszz !? je hebt toch 1,6ns mermory nodig of sow om goed te kunnne overklocken !? Kzie daaro niks over 1,6 ns...

http://www.informatique.nl/ ---> ff naar beneden scrollen..

http://nl.asus.com/products/vga/ax800pro-tvd/overview.htm#

bij de naam biij de site van informatitque staat: " Asus Radeon AX800Pro 256Mb, DVI, ViVo, Webcam, AGP" hoezo vivo en wepcam!?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-12 23:08

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:15:
us dat unlucken van die pipelines te zien --> als ik hem toch niet wel en dus terug breng naar de winkel!? laakt me eigenlijk geen goed idee...

ik heb hier een x800 pro voor €225,- .... is dat ietszz !? je hebt toch 1,6ns mermory nodig of sow om goed te kunnne overklocken !? Kzie daaro niks over 1,6 ns...

bij de naam biij de site van informatitque staat: " Asus Radeon AX800Pro 256Mb, DVI, ViVo, Webcam, AGP" hoezo vivo en wepcam!?
in het algemeen is dit geen MSN chat he? :X

wie zegt dat VIVO wat temaken heeft met die webcam :? die grijg je er gewoon bij :>

[ Voor 6% gewijzigd door ThaHandy op 14-08-2005 00:43 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:15:

Ben je dronken ofzo? :| Typ alsjeblieft een beetje normaal
"hoezo vivo en wepcam!?" Het is een ViVo kaart met dus extra tulp en s-video ingang. En je krijgt er ook nog een webcam bij, Wat snap je daar niet van? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Satch op 14-08-2005 00:43 ]

Verwijderd

Kdenk niet dat tie dronken is, op het moment van dit schrijven ben ik ook ladder zat, en ik kan nog steeds normaal typen, is gewoon een questie van wilskracht.

Verwijderd

Jullie de alcohol, ik wat THC ;)

Ik zou inderdaad even gaan kijken naar een X800pro of X800XL. Het alternatief is een 6800GT.
Echter denk ik dat beide videokaarten wel heavy zijn voor je CPU. Ga je echter gebruik maken van Anti Aliasing dan wordt het weer een ander verhaal omdat je dan juist weer de videokaart extra belast zodat het meer overeenkomt. Verbaas je niet als je geen verschil in performance merkt tussen Anti Aliasing en helemaal geen Anti Aliasing.
Persoonlijk gebruik ik een X800pro die met gemak 10000 punten haalt in 3Dmark03 (niet overklokt!). Dat betekend dat je met gemak games kunt spelen op 1280x1024@4xAA.

Verbazing alom: Ik meende dat elke X800 de 9800pro eruit performde.

In jouw geval zal ik zeker de kaart omruilen. Elke extra euro die je er nu nog insteekt (lees bijbetaald) haal je er dubbel uit. Gebruik je recht. Je mag een product binnen 8 dagen kostenloos ruilen.

PS: Ga er wel rekening mee houden dat je CPU en vooral de hoeveelheid intern geheugen de volgende bottleneck vormt. Echter is omruilen nog steeds zinvol. Met jouw hoeveelheid intern geheugen zou ik games niet voluit zetten, maar ze op medium settings zetten. Veel verschil zie je niet op je scherm, maar wel in geheugengebruik.

Een snellere kaart als de X800pro of 6800GT is volslagen zinloos met jouw setup.

Ik noem de X800pro de 9800pro en Ti4200 van nu. Kaarten met een lang leven.

Succes ermee

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 01:52 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
een GF6800 128mb is ook een hele leuke betaalbare kaart,
die van asus kost maar 179 euro, daar heb je toch wel een erg krachtig kaartje aan voor het geld.

Verwijderd

Dnc1n schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 01:52:
een GF6800 128mb is ook een hele leuke betaalbare kaart,
die van asus kost maar 179 euro, daar heb je toch wel een erg krachtig kaartje aan voor het geld.
Als hij zijn systeem synchroom wil laten lopen en niet van plan is om Anti Aliasing te gebruiken heb je volledig gelijk. Echter zou ik ik kiezen voor een kaart met meer potentie omdat je meer adem hebt voor de nabije toekomst en omdat Anti Aliasing er wel heel goed uitziet, vooral op een TFT :P

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Moederboard: Columbia II (GA-8SIML) Ver 1.0 µATX motherboard
CPU: 2,35 GHZ (FBS 500mhz)
Err. Wees eens een stuk duidelijker hier? Welke CPU precies? Celeron? P4? FBS is niets, FSB wel, en een 500MHz zal dan wel 533MHz QDR moeten zijn.

Ik ga het moederbord niet nazoeken nu, maar heeft het toevallig een single channel DDR geheugensysteem? Als dat i.c.m. is met een Celeron 2,35GHz CPU dan kan dat verklaren dat je spellen nu CPU/memory limited zijn. Nog snellere videokaarten gaan je dan niet helpen. Een ander moederbord met dual channel geheugen en een 800MHz/1066MHz FSB wel.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn cpu:

CPU Specifications
Manufacturer Intel
Type Pentium 4 (Northwood 0,13 Micron)
Model SL6DW / SL6S2
Clock Speed 2.533 GHz
Front Bus Speed 533 MHz
Cache 512 K
Socket µPGA 478
Stepping core C1

hier nog een link over mijn SLECHTE moederboard :
http://www.legend-support.com/nl/ --> "support" --> " model 202" --> "kern" dat is me moederboard.

ja mijn moederboard heeft singel channel DDR geheugen....

Maar ga ik nou echt een verschil merken met een x800 pro /(vivo) of een GF6800 !?Want did heb ik dus ABSOLUT niet met me x800 ve! Ik heb me inderdaad ook laten vertellen (door iemand anders) dat mijn oude CPU nog voor problemen kan gaan zorgen (--> bottleneck)... waarom snap ik niet helemaal.... Heeft een nieuwe videokaart dan helemaal geen zin !? moet ik dan tocj een nieuw moederboard/cpu gaan halen !?

Ik was eigenlijk van plan een ander moederboard to kopen, met 8 agp en hier 1 GB aan pc 3200 geheugen in te zetten!? niet zo goed plan !? of ga ik door dit te doen, ook een prestratie sprong maken !? of is het zinloos !?

groetjes,
Bram

PS
sorry dat ik zo kut type mensen !!!! (kben ook dyslectisch :( )

Verwijderd

Topicstarter
P.S 2
het moederboard dat ik op het oog heb is:

MSI PT8 Neo-LSR v.P4 m.SATA RAID,800mhz fsb,Sound,LAN,8xAGP

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij nog even helpen a.u.b

alvast bednakt,
Bram

Verwijderd

X800 All-in-wonder deze kaart wou mycom me niet verkopen!
Hij vroeg welke kaart ik gehad had, ik zij 9800 hij zecht met deze kaart ga je er zo weinig op vooruit.
En rade mij gelijk de v9999 GE aan.
Die was er niet kwam wel weer binnen via de webshop.
Had tijdelijk even de 6600gt 128 mb
en die is zelfs een stuk beter dan de X800 All-in-wonder
Dus gewoon die kaart omruilen voor een andere!!

• Fuzzillogic
Ja maar Tijgertje, wat voor een systeem heb jij? Zoals al gezegd is kan dat ook van grote invloed zijn.
En een beetje op je grammatica letten ajb

Verwijderd

Laten we zeggen dat de x800ve 100% is. T.o.v. dat is dit een ruwe schatting qua performance:

V9999GE: 200% en de x800pro ook zoiets. Je gaat iig zeker wel verschil merken. De v9999GE is trouwens weer leverbaar bij mycom (welke veel interessanter is dan de x800pro, vanwege de modbaarheid naar een ultra), wel beperkt helaas.

Verwijderd

Nexxennium schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:38:
Ja maar Tijgertje, wat voor een systeem heb jij? Zoals al gezegd is kan dat ook van grote invloed zijn.
En een beetje op je grammatica letten ajb
ik heb een pentium 4 pc met de volgende specs

een asus p4p800 delux
pentium 4 3,4 ht 1 mb
1024 mb crosshair 3300 volgens mij
soundblaster audigy zs
maxtor 200 gigabite hardeschijf

nu even een een gforce 2 kaartje ati radeon 9800 xt was stuk gegaan
wacht op de v9999 ge 256 mb.

maar hij zij dat de X800 ve weinig tot geen performance boest zou geven op mijn oude ati kaart!!

Verwijderd

Inderdaad, je 9800xt is sneller.

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:52:
[...]
Ik heb een pentium 4 pc met de volgende specs

een asus p4p800 delux
pentium 4 3,4 ht 1 mb
1024 mb crosshair 3300 volgens mij

maar hij zij zei argl dat de X800 ve weinig tot geen performance boest zou geven op mijn oude ati kaart!!
Ja duh, bij jou vormen CPU en memory-subsystem niet de bottleneck. Dat is bij de TS wellicht wel het geval. M.a.w.: jouw verhaal is niet echt relevant in deze context.

En is je shift-toets stuk?

• mks89
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-11-2024
ik heb nu een 9200se en ik denk eraan om een een 9800pro te kopen en ik ben ook wel geinterresseerd in radio en tv op mijn computer dus de x800 ve aiw leek me interressant.
moet ik een 9800pro kopen met een extra radio tv kaart of iets als de x800 maar
ik wil zeker niet meer dan E200 betalen
de x800ve is voor E200 bij mycom verkrijgbaar
de 9800 pro voor E136 bij salland automatisering
tv/radio kaarten bij sa:
Club3D NEW ZAP-TV1000 MCE Edition Stereo teletekst videoin PCI € 52,00
Conceptronic Interne tvkaart met stereo fm-radio teletekst video in pci E40

wat betekent vivo trouwens? radio en tv?
wij hebben geen kabel en geen digitale decoder bij de schotel
wat en hoe kan ik dan tv en radio kijken op mijn pc

mijn comp
amd athlon xp 3000+
Asus A7V8X-MX
ati radeon 9200 se 128mb
512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
win xp sp2
advies alstublieft!

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
mks89 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:32:
ik heb nu een 9200se en ik denk eraan om een een 9800pro te kopen en ik ben ook wel geinterresseerd in radio en tv op mijn computer dus de x800 ve aiw leek me interressant.
moet ik een 9800pro kopen met een extra radio tv kaart of iets als de x800 maar
ik wil zeker niet meer dan E200 betalen
de x800ve is voor E200 bij mycom verkrijgbaar
de 9800 pro voor E136 bij salland automatisering
tv/radio kaarten bij sa:
Club3D NEW ZAP-TV1000 MCE Edition Stereo teletekst videoin PCI € 52,00
Conceptronic Interne tvkaart met stereo fm-radio teletekst video in pci E40

wat betekent vivo trouwens? radio en tv?
wij hebben geen kabel en geen digitale decoder bij de schotel
wat en hoe kan ik dan tv en radio kijken op mijn pc

mijn comp
amd athlon xp 3000+
Asus A7V8X-MX
ati radeon 9200 se 128mb
512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
win xp sp2
advies alstublieft!
Je kan voor dat geld beter een GeForce 6800LE kopen. Of sparen voor een 6800GE. Beide betere keuzes dan een 9800 pro.
ViVo is Video in, Video out.
Als je geen kabel hebt moet je een antenne aansluiten op die TV-kaart, dan kan je nederland 1 tm 3 ontvangen. Niet zinvol lijkt me.
De specs van je pc zijn wel voldoende voor de rest lijkt mij zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Rob_G op 24-08-2005 19:45 ]

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-12 06:54
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:05:
, ik haalde met de x800ve, een athlon 64 3000+, 512 ram oongeveer 5500 3dmarks in 2003. Ik denk dat de X800ve in 2005 nog wat sneller is dan een 9800pro door het geheugen.
5500 punten in 3dmark 2003!!! dat is wel een hele matige score .. als t nouw 3dmark 2005 was!
maar wat wil je me 4 pipelines.. (k had eigenlijk wel meer verwacht van deze kaart)

:)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-12 00:29

Madrox

Oh, Pharaoh!

sorry hoor, maar een X800 AIW , ook al heeft die maar 4 pipelines moet toch een stuk sneller zijn dan een 9000 pro.

Het lijkt me vrijwel zeker dat er iets mis is met de config van de topicstarters pc, of hij test de een met AA/AF en de ander zonder.

Ook al heeft hij een single-channel geheugen kanaal, ook al heeft hij "maar" een 2.35Ghz Celeron.
Dan nog zouden de scores van de X800 stukken hoger moeten zijn dan de 9000 pro.
Zo'n traag systeem is het nu ook weer niet. Heb zelf een 2400+ Ahtlon Xp met ook single-channel geheugen op 333mhz. Maar ik merk heel veel verschil tussen een Radeon 8500 Pro en een 9800 Pro bijv.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Heb zelf een 2e hands X800VE ben er zeer tevreden over, draai BF2 nu zonder problemen op een 1700+ met 512mb geheugen. Verder werkt het AIW gedeelte ook zeer goed

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 08:26:
Heb zelf een 2e hands X800VE ben er zeer tevreden over, draai BF2 nu zonder problemen op een 1700+ met 512mb geheugen. Verder werkt het AIW gedeelte ook zeer goed
Misschien een beetje off-topic, maar met wat voor settings ?

Shit ! Sorry ik zie net dat dit topic heel oud is :( :X

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 15:51 ]

Pagina: 1