Toon posts:

[html] Embed probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het plaatsen van een avi, mpeg, flash, enz. filmpje op mijn website door middel van de embed-tag. Als voorbeeld heb ik twee pagina's online gezet, namelijk de volgende:

Pagina 1, met embed
Pagina 2, zonder embed (vervangen door tekst)

Als jullie de bron van beide bestanden bekijken dan zie je dat alleen het embed-tag vervangen is door het zinnetje. Maar wat is nu eigenlijk het probleem? Bij mij wordt de eerste pagina (dus met filmpje) niet goed weergegeven en ik denk bij jullie ook niet (ik gebruik Internet Explorer 6). Een screenshot van hoe het mis gaat zie je hier. De pagina is eigenlijk veel langer en de rechterkant van de site valt als het ware weg. (zie online) Als ik de tag vervang door een stuk tekst, dan gaat het wel goed.

Wat is het probleem denken jullie? Ik heb al geprobeerd om de embed-tag op de ouderwetse manier af te sluiten door een < / embed > te doen, maar dat mocht niet baten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 22:36 ]

Verwijderd

Het <embed>-element is geen onderdeel van de XHTML-specificatie.
Gebruik het <object>-element. :)

Zie ook:
• Google voor voorbeelden, gebruik "xhtml object wmv".
Flash Satay: Embedding Flash While Supporting Standards

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:58
Ik wil niet vervelent zijn maar heb je je site wel eens in een andere browser gekeken? Want in FF ziet het er niet zo heel er mooi uit( de links lopen door terwijl het vak al stopt). En ik krijg wel gewoon het filmpje te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu gebruik gemaakt van het <object>-element. Werkt inderdaad veel beter. Bedankt! Maar wat is er niet goed aan m'n site in Firefox? Ik zal FF toch even installeren dan.

[edit 1]
Gedaan, en alles ziet er hier wel prima uit. Alleen de <object>-dingen worden niet afgespeeld. Heeft firefox standaard geen ondersteuning voor media-players ofzo?

[edit 2]
Calamor schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:57:
Ik wil niet vervelent zijn maar heb je je site wel eens in een andere browser gekeken? Want in FF ziet het er niet zo heel er mooi uit( de links lopen door terwijl het vak al stopt). En ik krijg wel gewoon het filmpje te zien.
Dit bleek dus na nog wat getest te hebben. Als de tekst aan de linkerkant minder lang is dan de statische tekst rechts (de links, zoekforumlier, commentaar, enz), dan wordt de pagina in firefox niet goed weergegeven. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Zie hier voor een voorbeeld hoe het fout gaat.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 11:14 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Het komt door de float, welke uit een parent mag breken.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

geef dan ook meteen even de oplossing ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing bekeken, maar kan hem niet zo goed vertalen naar mijn probleem. Kunnen jullie mij enige tips geven? Ik moet dus een div op de volgende manier aanpassen?

<div overflow="auto">

Welke div moet ik dan hebben?

Verwijderd

die waar die float in zit uiteraard, duik anders ff in wat css, want ik vermoed dat je daar niet veel kaas van hebt gegeten

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik nu zelf op zoek ga naar die div waar de float in zit. Zou je me please please please dan wel kunnen vertellen over ik dan alleen maar overflow="auto" moet toevoegen :D?

Verwijderd

In deze tekst wordt gesproken over [a] een div die niet uitvult en [b] een div die [a] omsluit. De oplossing "overflow: auto;" moet worden toegepast op [b]. In jouw geval is [b]... <div id="container">.

offtopic:
Let wel: als je dit aanpast, heb je de margin/border van de header nog aan te passen, want die vertoont dan nog een afwijking in FF.

Verwijderd

Topicstarter
Let wel: als je dit aanpast, heb je de margin/border van de header nog aan te passen, want die vertoont dan nog een afwijking in FF.
Is het heel dom als ik vraag wat ik er dan van aan moet passen? Hetzelfde? Moet ook de header een overflow=auto hebben?

Dit heb ik zojuist geprobeerd, maar dan is de header te groot. Er verschijnt dan namelijk een scroll-bar rondom de header (het plaatje bovenin).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 21:25 ]

Verwijderd

Bij de lokale kopie die ik van je pagina had, was het voldoende om voor beide eigenschappen de waarde "0px" op te geven. Het ging hier dus niet om de eigenschap "overflow".
Pagina: 1