Sinds enige dagen, na het aansluiten van een nieuw USB muis, start mijn PC heel erg traag op.
Niet zozeer windows, maar Checking NVRAM duurt heel erg lang (20 seconden). Enige dagen geleden was dat nog ongeveer 5 seconden, in iedergeval veel sneller als nu.
Om dit op te lossen heb ik de NVRAM gereset naar default. De nieuw muis weer verwijderd. Geheugen sims vervangen door andere. Harddisken losgekoppeld. Geen enkel resultaat.
Ik kan er helaas niet wachter komen waarom het zo lang duurt, geen idee WAAR de pc mee bezig is. Weet iemand wat een PC doet tijdens het checken van de NVRAM, maar VOOR het displayen van het totale geheugen?
Mijn configuratie:
Asus P4P800 firmware 1016, met een P4 2,6Ghz Celeron processor
512Mb geheugen (consair)
Club 3d 128Mb videokaart
120Gb SATA disk Seagate
30Gb ATA disk Seagate
80Gb ATA disk maxor
Kan iemand me aan enige informatie helpen om mij iets verder te helpen?
Niet zozeer windows, maar Checking NVRAM duurt heel erg lang (20 seconden). Enige dagen geleden was dat nog ongeveer 5 seconden, in iedergeval veel sneller als nu.
Om dit op te lossen heb ik de NVRAM gereset naar default. De nieuw muis weer verwijderd. Geheugen sims vervangen door andere. Harddisken losgekoppeld. Geen enkel resultaat.
Ik kan er helaas niet wachter komen waarom het zo lang duurt, geen idee WAAR de pc mee bezig is. Weet iemand wat een PC doet tijdens het checken van de NVRAM, maar VOOR het displayen van het totale geheugen?
Mijn configuratie:
Asus P4P800 firmware 1016, met een P4 2,6Ghz Celeron processor
512Mb geheugen (consair)
Club 3d 128Mb videokaart
120Gb SATA disk Seagate
30Gb ATA disk Seagate
80Gb ATA disk maxor
Kan iemand me aan enige informatie helpen om mij iets verder te helpen?