Toon posts:

Probleem na installatie Xp op nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Net mijn nieuwe systeem in elkaar gezet en windows Xp er op gezet. Met de installatie geen problemen gehad. Nou probeert hij voor het eerst Xp te starten, maar ik krijg halverwege een blauw scherm. Het gaat echter zo snel en dan een reboot dat ik niet kan zien wat de foutmelding is.
Ik kom er wel in met de velige modus, maar weet niet precies of er dan ook een logboek is wat ik kan bekijken. Het systeem draait trouwens op raid 0, geen idee of dat er mee te maken heeft.

Iemand een suggestie?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Windows Operating Systems - FAQ

Daar zul je zien dat je dan in ieder geval even aan moet zetten dat hij niet meteen moet rebooten na een foutmelding. Dat doe je in system > advanced > startup and recovery (althans, in Windows 2000, maar ik denk dat het in XP hetzelfde is). Dat is een goed begin :)

Verwijderd

En als je dan een leesbare BSOD hebt, kun je hier checken waar het mee te maken heeft, zodat je het in veilige modus kunt oplossen ;)

Verwijderd

Topicstarter
MPmad schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:15:
Windows Operating Systems - FAQ

Daar zul je zien dat je dan in ieder geval even aan moet zetten dat hij niet meteen moet rebooten na een foutmelding. Dat doe je in system > advanced > startup and recovery (althans, in Windows 2000, maar ik denk dat het in XP hetzelfde is). Dat is een goed begin :)
Bedankt, nu heb ik i.i.g. de foutmelding. Geen idee of iemand snapt wat er bedoeld word, maar er staat : STOP : 0X0000007E (0X0000005,0XBA3B6184,0XBACFED3C,0XBACFEA38)

Verwijderd

Wellicht heb je hier iets aan? (gezocht op 0X0000007E in mijn eerdere link)

Ik gok op:
Hardware incompatibility. First, make sure that any new hardware installed is listed on the Microsoft Windows Hardware Compatibility List (HCL).

of

Faulty device driver or system service. In addition, a faulty device driver or system service might be responsible for this error. Hardware issues, such as BIOS incompatibilities, memory conflicts, and IRQ conflicts can also generate this error.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie in de velige modus dat hij mijn X2 4600 processor niet herkent. Zou mijn Asus A8N-SLI een bios updat nodig hebben?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Dat lijkt me zeer waarschijnlijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:31:
Ik zie in de velige modus dat hij mijn X2 4600 processor niet herkent. Zou mijn Asus A8N-SLI een bios updat nodig hebben?
Volgens de Asus site heb je daar versie 1010 of hoger voor nodig
Bron

Verwijderd

Topicstarter
oh nee, ik vrees het ergste. Ik heb een nieuwe bios file geprobeerd te flashen en dat leek goed te gaan. Maar na de herstart krijg ik aleen een piep van 1 a 2 seconden dan even niets en weer de piep. In de handleiding staat nergens wat deze code inhoud, maar dit zal dus iets met de bios update te maken hebben.

Is er uberhaupt nog in het systeem te komen? Ik bedoel wat kan ik nu het beste doen?
Ik ben redelijk radeloos nu....

Verwijderd

Had je wel de juiste bios voor jouw moederbord?
Zo niet, dan vrees ik het ergste :/

Verwijderd

Begin maar eens met een poging de bios te resetten, er zal wel een jumpertje/switchje voor op je moederbord zitten, ander even powerkabel eraf het batterijtje eruit halen, pc even aan (ja hij doet het niet) en weer uitzetten, en het batterijtje er weer in zetten.
Ook even hardware contorleren, dus video-kaart eruit en er weer in, en zou veel mogelijk apparaten niet aansluiten, moederbord met processor, power, video-kaart en geheugen (1 reepje) is voldoende om een pc op te starten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik verplaats het topic even naar Processors, Mobo's & Geheugen, aangezien dit toch meer een hardwareprobleem lijkt te zijn :P

Windows Operating Systems > Processors, Mobo's & Geheugen

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Als je je mobo verkeerd geflashed hebt dan is er nog hoop.
Zie onder ASUS CrashFree BIOS2

Met behulp van de moederbord driver cd kun je je bios opnieuw flashen.
Kijk ff in de handleiding van je mobo hoe dit precies werkt.
Pagina: 1