Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Video Intercom aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben in ons pand een bestaande video intercom bij de voordeur. Als er iemand aanbelt, springt de monitor aan en kan er met diegene gesproken worden en de deur worden opengedaan. Aangezien er een paar jaar geleden is geinvesteerd in dit systeem, vroeg ik mij af of de bestaande apparatuur aangesloten kan worden op mijn pc.

Wellicht heeft een van jullie dit al eens geprobeerd of kent een goede tutorial. Op google en verschillende sites als hackaday kon ik er niks over vinden.
In principe hoef ik de deur niet met mijn pc te kunnen openen. Ik wil alleen het beeld en de audio binnenkrijgen.

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Ik weet niet precies hoe het systeem werkt, maar volgens mij moet dat wel lukken met een tv kaart, moet niet zo'n probleem zijn.

[CM] Flightcase Mod

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Audio is simpel, de draden van je speaker kan je in pcincipe gewoon aan je line-in hangen, mits je zorgt dat deze neit te hard staat, anders misvorm het geluid.

Beeld is wat moelijker, maar ik denk dat het uiteindelijk een gewoon composite signaal is wat erdoorheen gaat wat je op een normale capture/tv kaart kan hangen, maar om dit zeker te weten is echt meer info nodig.

Als je trouwens toch je deur ook open wil maken, kan je een paar draden van je printerpoort erheen gooien en dan met een transistor/relais/net wat nodig is die schakelaar met de pc omzetten, en als het alemaal op je pc hangt en je sluit een mobiel erop aan kan je zelfs met je mobiel de deur openmaken :P

Verwijderd

Topicstarter
thanx guys.

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:41
Axis heeft een netwerkcamera die dit kan:
http://www.axis.com/products/cam_211a/
1x input + 1x output, dus zowel triggering met deurcontact als openen deur is mogelijk.
De 211 is zonder geluid, de 211A is met bidirectioneel geluid.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:23

houthakker

Poehé

welke deurintercom heb je? Bedrijf waar ik werk verkoopt ook deurintercoms. Video is gewoon composite dus kwestie van een tv input zoals een tvkaart of iets dergelijks. Audio aan de geluidskaart, en trigger met een interrupt driven drivertje/programmatje aan de seriele of parallele poort, daar is genoeg info over te vinden.

Specs

Verwijderd

@ houthakker, dan kan jij mss antwoorden op iets wat ik me al lang afvraag..hoe werken die monitors van die dingen?
Lijkt altijd alsof er een gebogen plastic plaat in zit, dus ik dacht een klein CRT'tje dat het beeld hierop projecteert?
Of echt LCD's?

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:23

houthakker

Poehé

het is een bepaalde crt techniek, alleen zit het beeld buiskanon onder het scherm ipv achter het scherm.

Specs

Verwijderd

Aaah ,viele dank _/-\o_

*ScuD wil altijd weten hoe dingen werken }:O *
Pagina: 1