[DNS] zelf configureren van .nl domein

Pagina: 1
Acties:

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-01 12:59
Ik kan bij godaddy zelf mijn .com/.org/.biz domeinnamen registreren en daarna configureren. Echter dit kan niet met .nl adressen. Kent iemand een hosting bedrijf waar dat kan? Ik kwam hier op dit forum al Nederhost tegen in een post van 2003.

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik denk eerlijk gezegd dat dit bij de meeste hosting bedrijven moet kunnen, maar ik weet zeker dat het bij xel kan..

• jnr24
Dannr schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:20:
Ik denk eerlijk gezegd dat dit bij de meeste hosting bedrijven moet kunnen, maar ik weet zeker dat het bij xel kan..
bij de mijne (2) iig niet :) Bij m'n 3e hoster kan het wel maar die is zo goedkoop dat ik er niet kwaad op kan worden als het wel eens niet werkt, ik wil daar dus niet de site zelf hosten, en alleen de dns daar hosten is weer omslachtig.

Is het trouwens normaal dat een hoster geld vraagt als je de DNS servers van een domein wilt wijzigen?

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05
jnr24 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:26:
[...]
Is het trouwens normaal dat een hoster geld vraagt als je de DNS servers van een domein wilt wijzigen?
Sommige vragen er geldt voor als zij het voor je moeten doen. Als je het helemaal zelf kan doen, via bv een webinterface, is het wel enigzins vreemd eigenlijk.

• jnr24
Klaus_1250 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:30:
[...]

Sommige vragen er geldt voor als zij het voor je moeten doen. Als je het helemaal zelf kan doen, via bv een webinterface, is het wel enigzins vreemd eigenlijk.
Ik weet niet of het kan, is het niet iets dat met faxen en krabbels via sidn gaat?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:37

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Doe dit zelf altijd via http://www.transip.nl, bij hen kun je ook "online ondertekenen". Scheelt vaak een aantal faxen/dagen......

8)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Je moet een provider hebben waarbij je zelf je zonefile kan beheren. Bij enkele kan dat via een webinterface. Een webinterface is wel zo handig, kan je zelf je wijzigen doorvoeren zonder de ISP te contacten. Ik heb hele goeie ervaringen met NXS Internet te Amsterdam. Kijk maar even op nxs.nl. Ze kunnen alles wat je wenst.

www.nxs.nl

NXS is echt een dikke vette aanbeveler. Ze zijn wel ietsje duurder, maar je krijgt de boter bij de vis. De support en know-how is zeer goed en professioneel. Klinkt misschien net als een reclame spotje, maar ik heb 5 jaar ervaring met deze mensen. Het is tenminste niet zo'n ééndagsvlieg aanbieder.

[ Voor 33% gewijzigd door I_stealth_I op 12-08-2005 21:47 ]

/dev/null

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-02 18:23

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

www.hosting.nl <-- complete webinterface voor dhsbeheer, eventueel helemaal omzetten naar eigen dns-server als je dat zou willen.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• DJ Buzzz
  • Laatst online: 22:36
I_Stealth_I schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:41:
Je moet een provider hebben waarbij je zelf je zonefile kan beheren. Bij enkele kan dat via een webinterface. Een webinterface is wel zo handig, kan je zelf je wijzigen doorvoeren zonder de ISP te contacten. Ik heb hele goeie ervaringen met NXS Internet te Amsterdam. Kijk maar even op nxs.nl. Ze kunnen alles wat je wenst.

www.nxs.nl
Heb hier ook twee domeintjes draaien, ben vooral erg tevreden over de e-mail support. Vraagje of je hun smtp-server als fallback mag gebruiken, even mailtje sturen en het is geregeld. Ook het zelf beheren van een dns-server kan door het simpel even te vragen. Ze moeten dan in hun dns servers de primary nameserver e.d. aanpassen, wat niet kan via de web-interface (kip/ei probleempje).

[ Voor 9% gewijzigd door DJ Buzzz op 12-08-2005 21:45 ]

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

djbuzzz schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:43:
[...]

Heb hier ook twee domeintjes draaien, ben vooral erg tevreden over de e-mail support. Vraagje of je hun smtp-server als fallback mag gebruiken, even mailtje sturen en het is geregeld. Ook het zelf beheren van een dns-server kan door het simpel even te vragen. Ze moeten dan in hun dns servers de primary nameserver e.d. aanpassen, wat niet kan via de web-interface (kip/ei probleempje).
Naja, alles is mogelijk. Nee-verkopen doen ze niet bij NXS. :)

/dev/null

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:58

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik heb zelf een domein bij bHosted.nl en een bij Argeweb en bij beide kan je via de webinterface je DNS gegevens aanpassen.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• DJ Buzzz
  • Laatst online: 22:36
I_Stealth_I schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:49:
[...]

Naja, alles is mogelijk. Nee-verkopen doen ze niet bij NXS. :)
Hmm, lees het nog een keer en het komt misschien niet helemaal over, maar even een mailtje sturen en ze fixen het dus ook dat je eigen dns server kunt draaien :)

• DiedX
  • Laatst online: 21:30
http://www.watsnel.nl ? Daar komt hij in hun nameservers te draaien, die je zelf weer kan beinvloeden.

Als je je domeinnaam kan reggen, dan wil ik wel de DNS voor je draaien.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1