[2003] Wallpaper instellen in Terminal Sessie?

Pagina: 1
Acties:

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Hello.. Misschien dat iemand mij hierbij kan helpen..

Ik heb een pc staan met daarop Windows Server 2003... Als je lokaal inlogt als Administrator dan kun je gewoon alles instellen waaronder je wallpaper. Als je via een terminal sessie inlogt als Administrator dan kun je geen wallpaper instellen! Nu las ik op internet dat je dit wel kunt instellen bij de instellingen van Terminal Server, die staan bij de Group Policys. Probleem is alleen dat de server niet in een domein hangt en dan kan je die Group Policy niet benaderen... Dan geeft ie aan dat je server in een domein moet hangen.... :( ( er is by the way geen domein want hij staat op een thuisadres )

Weet iemand of je dit op nog een andere manier kan regelen?? _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een term: Local Security Policy? En je kan 'm niet gewon met de registerkey setten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Neh.. bij Local staan die terminal services instellingen niet... En in het register zou inderdaad kunnen maar heb echt geen idee waar..

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:33

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Waarom niet een domein.local aanmaken? Biedt zoveel voordelen....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hij gebruikt in ieder geval Remote Desktop Connection van Windows XP.

En je zegt ook:

"Dan geeft ie aan dat je server in een domein moet hangen.... ( er is by the way geen domein want hij staat op een thuisadres )"

een domein is niet in de vorm van. url.nl, maar gewoon een domein zoals, domain.local.

Deze kan je gewoon installeren op de server doormiddel van het instellen van de Active directory.

[ Voor 72% gewijzigd door Vorkie op 12-08-2005 21:50 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Active Directory kan heel handig zijn. maar mijn persoonlijke ervaring is dat het een nachtmerrie is als je er geen basiskennis van hebt en gewoon wil dat de server werkt :P
Met [SEARCH=wallpaper via register] vind je al gelijk bij de eerste hit de oplossing om dit via het register te doen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1