[Terratec Cinergy 600 + Space 7.1] Geluids problemen

Pagina: 1
Acties:

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb recent een nieuwe geluids kaart aangeschaft, een Terratec Space 7.1 en die beviel me erg goed. Deze heb ik via een optische kabel aangesloten op een Logitech Z-5500. Nou dat werkt allemaal prima, mooi geluid, geen problemen. Nu heb ik gisteren een Terratec Cinergy 600 TV + Radio kaartje aangeschaft. Opzich werkt dat kaartje perfect, heb goed beeld en het geluid werkt wel... Maar niet op de manier die ik graag wil.

Op dit moment is de Tv kaart aangesloten op de Line-In van de audio kaart, en nu moet ik eerst via het configuratie programma van Terratec de audio source van mijn geluidskaart op "Analog in" zetten om geluid te krijgen uit me Tv-kaart. En om weer geluid van windows etc te krijgen moet ik em op weer terug op "Wave" zetten. Dat is leuk en aardig, maar ik word een beetje geirriteerd om elke keer die setting te wijzigen. En daar komt bij dat ik graag en vaak van beide kanten geluid wil :)

Is het mogelijk om de (Analog) Line-In door te sluizen naar de Wave output? Zodat ik gewoon zonder elke keer die setting te veranderen geluid van mijn TV kaart krijg en van windows en andere programma's.

Overzichtje:
Terratec Cinergy 600 TV + Radio
Terratec Space 7.1
verbonden via Line-Out (Tv kaart) --> Line-In (geluids kaart)

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Bedankt voor de hulp allemaal :P Maar ik heb wat gevonden, andere tv tuner software (K!TV, Fly 2000 tv) hebben een optie 'copy audio to output stream', en voila, er was geluid. Jammer genoeg kan de software van Terratec dat niet.