Toon posts:

[XP] PC blijft bij opstarten hangen in bootscreen *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn pc opstart blijft 'ie hangen in de bootscreen. Ik heb wat zitten klooien met skins daarvoor, maar dit is ook een aantal keren goed gegaan en mag (lijkt mij) niet de oorzaak zijn. Nadat hij even stil valt, hoor ik een tikje (bios?) en start de computer opnieuw op. Ik kom dus niet in windows.

Kan iemand mij helpen? Mijn dank is groot. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Edit: Ik heb XP. Excusez moi. 8)7

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Dan pas ik de topictitel wat aan. Zie ook de sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif) bovenaan Windows Operating Systems :)

Welkom trouwens :Y)

Ik neem aan dat je de safe mode en evt. een oudere configuratie terugzetten al hebt geprobeerd? Check de WOS FAQ eevn: Windows Operating Systems - FAQ :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
ik zou eerst maar even "Laatst Bekende Juiste Configuratie" proberen tijdens opstarten ( F8 drukken )

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle mogelijke mogelijkheden ( :*) ) al geprobeerd, dus ik kan gewoon nergens heen.

Even een update: zelfs de bootscreen haalt 'ie nu niet meer. Oververhitting of werkgeheugen is het in ieder geval niet.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-02 10:19
tikje is het niet je hd 8)7
als het tikje uit je hd komt zou niet weten wat er nog meer dat geluid kan maken.
zou zo maar kunnen dat je hd stuk is
heb het zelf ook wel eens gehad vandaar :?

[ Voor 28% gewijzigd door binbero op 13-08-2005 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hdd is vrij nieuw (Maxtor 250Gb 16mb cache). Zou hem in een andere pc hangen kunnen leiden tot overbrengen van virussen, die zich bijv. in de bios nestelen? Of is dit niet mogelijk? Anders test ik ff of het idd mijn hdd is.

Het gekke was dat ik mijn pc vond schokken, hem opnieuw opstartte en TOEN pas problemen had.

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Dan zou ik inderdaad ff je schijf checken met Powermax ofzo? ik weet niet precies welke versie.. Ik neem aan dat die hard disk een SATA schijf is?? Ik had laatst ook zo'n schijf ( Maxtor 250 GB 16 MB cache SATA ) maar die ging na een week al stuk.. Ik ben zowiezo niet zo'n Maxtor fan hoor maargoed..

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen serial-ATA, gewoon met de platte IDE kabel.

Maxtor is lekker goedkoop, maarja.. dat lijkt zich nu uit te betalen. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Even een update: harde schijf in mijn andere computer gehangen. Data op dvd gebrand = computer die klaar is om op radicalere manieren het eens wel te gaan doen.

Iemand nog ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
HDD in andere computer gehangen en vermoeden bevestigd. Ik heb het programmatje wat ik van windowscustomize had gedownloaden om mijn bootscreen te skinnen verwijdert en windows start weer. Nog niet helemaal vlekkeloos. Zo reageren muis en toetsenbord niet en krijg ik een vaag inlogscherm. Dat laatste zal dus door die uninstall komen.

Bedankt allemaal voor de hulp. :P

Laat het topic nog gelieve even open, aangezien ik vast tegen een ander probleem aan loop.

Verwijderd

Het topic blijft zowiezo open voor de search :)
Pagina: 1