[Debian]Motion deamon probleempje

Pagina: 1
Acties:

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-02 09:28

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb zonder problemen een USB webcam geinstalleerd op een Debian Sarge server en deze host nu vrolijk mijn webcam plaatjes. Dit doe ik met een stukje software genaamd Motion (versie 3.1.19).

Motion heeft een config file waar je kan instellen of hij als deamon of gewoon moet draaien. Ik wil hem uiteraard als deamon hebben draaien, maar ik wil deze ook kunnen stoppen en kijken of hij draait. In de manual kon ik er niets over vinden :(

Als ik "top" doe, zie ik het proces er iig niet tussenstaan. Weet een van jullie waar ik kan zien welke deamons draaien en hoe ik ze kan killen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

RTBravo schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:08:
Hallo iedereen,

Ik heb zonder problemen een USB webcam geinstalleerd op een Debian Sarge server en deze host nu vrolijk mijn webcam plaatjes. Dit doe ik met een stukje software genaamd Motion (versie 3.1.19).

Motion heeft een config file waar je kan instellen of hij als deamon of gewoon moet draaien. Ik wil hem uiteraard als deamon hebben draaien, maar ik wil deze ook kunnen stoppen en kijken of hij draait. In de manual kon ik er niets over vinden :(

Als ik "top" doe, zie ik het proces er iig niet tussenstaan. Weet een van jullie waar ik kan zien welke deamons draaien en hoe ik ze kan killen?

Alvast bedankt!
Top laat niet alle processen zien, alleen de meest gebruikte.

Doe eens gewoon : ps -efa | grep -i motion

Normaal gesproken worden deamons opstart via een script in /etc/init.d/ , door een symbolische link naar bijvoorbeeld /etc/rc2/S99scriptje, deze links worden geregeld met update-rc.d in Debian, zie man update-rc.d. Als je netjes wilt doen, gebruik je gewoon het script in /etc/init.d/scriptje start of stop of restart als argument Maar je kunt ook kill gebruiken om een deamon te stoppen. kill -hup <proccersor nummer> om de configuratie opnieuw in te lezen.