Vervalste memory modules van HP in omloop *

Pagina: 1
Acties:

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 12:13
Waarschuwing voor iedereen die de afgelopen maanden "orgineel" HP geheugen heeft besteld.

Situatie wij bestellen een nieuwe HP DL 360 G4 met daarbij extra geheugen (2x 2Gb modules voor € 3600,-)
dit doen we bij een grote echte HP reseller waar we al 6 jaar zaken mee doen.

Na installatie blijkt dat de server wazige problemen heeft hij genereert af en toe een niet reproduceerbare NMI

Na het starten van een CALL bij HP waarbij extra technische expertise ingeschakeld wordt, vragen ze mij hires foto's van mijn memory modules in die server te maken.
na dit gedaan te hebben en gemaild te hebben blijkt dat ik te maken heb met Counterfeit (vervalste)
memory modules.

Dit is dus echt niet te zien op het eerste gezicht. Alleen het serie nummer en de color shifting ink klopte niet. Je het serienummer niet zelf kan controleren dus het is lastig vast te stellen of je een echte of nepper hebt.

Dus let goed op!!

Hieronder het document van HP Counterfeit en hoe dit te herkennen memory.

http://h20000.www2.hp.com....jsp?objectID=PSD_CN0112W

[ Voor 9% gewijzigd door TAMW op 12-08-2005 19:37 ]

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:40

schroevendraaier480

certified prutser

Zelfde ervaring, bleken parallel import modules te zijn.

Heeft ook te maken met de switch van Infineon naar Samsung door HP. Als je overigens twee modules van zelfde makelij plaatst zijn er geen problemen, echter als je een carepaq hebt of aanspraak wilt maken op hardware garantie van HP en er blijken counterfeit modules in het apparaat te zitten kun je uiteraard garantie op je buik schrijven.
:'(

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

Verwijderd

schroevendraaier schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:05:
Zelfde ervaring, bleken parallel import modules te zijn.

Heeft ook te maken met de switch van Infineon naar Samsung door HP. Als je overigens twee modules van zelfde makelij plaatst zijn er geen problemen, echter als je een carepaq hebt of aanspraak wilt maken op hardware garantie van HP en er blijken counterfeit modules in het apparaat te zitten kun je uiteraard garantie op je buik schrijven.
:'(
Lijkt me zeer sterk dat je je garantie op je buik kan schrijven als je HP materiaal bij HP zelf of een autherized dealer gekecht hebt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit , een titel met dergelijke tags slaat natuurlijk nergens op :X

Tijd voor een nieuwe sig..

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Memory modules vallen gewoon onder garantie alleen de partij die de machine moet repairen kan geen garantie claimen maar de kopende partij wel :) Hier binnen het bedrijf word ook service verleent op HP Servers meestal vanuit HP geinitieerd, komen onze eigen engineers langs en die kijken ook eerst naar de serials etc op de memory. Wij kopen ook van HP reseller (intern in bedrijf) en die krijgen de modules zo van HP.