Linksys Wireless DSL router versterken

Pagina: 1
Acties:

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-04 13:36
Ik wil dat iemand die 5 huizen naast me woont op mijn wireless netwerk kan. Ik heb veel op het net rondgezocht voor oplossingen maar ik heb maar een ding gevonden. Er zou een oplossing zijn om simpel en goedkoop op te lossen. door een gat onderin een Pringles bus te boren en die over de Wireless antenne te plaatsen. het werkte wel maar bij de DSL router maar die heeft maar en antenne dus alle signalen gingen een kant op, zodat ik er zelf niets meer aan had.

mijn vraag is of ik gewoon het signaal kan versterken in alle richtingen...

Ik post dit met een account van een vriend van me

[ Voor 5% gewijzigd door Animal op 12-08-2005 19:04 ]

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18
Animal schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:03:
mijn vraag is of ik gewoon het signaal kan versterken in alle richtingen...
Ja, maar dat hangt van de router die je hebt. Bij Linksys kun je vrij makkelijk de antenne's vervangen door 5dB of 7dB omni's (maar of dat werkt hangt af in welke richting jij gebruik maakt van het signaal). Ook zijn er wat firmware-hacks om het uitgangsvermogen van de WiFi-unit op te hogen (risicovol en alleen toepassen als je snapt wat het doet en met hoeveel je het moet doen).
En of het daarna goed gaat werken, ligt het aan de apparatuur die je vriend gebruikt.

Geef eens wat meer info over zijn apparatuur en wat er allemaal precies tussen jullie zit. Hoe snel moet het trouwens allemaal werken?

[ Voor 60% gewijzigd door Klaus_1250 op 12-08-2005 19:39 ]

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 18:56

McFizban

Hackito ergo sum.

Je kan voor 3 tientjes een richtantenne kopen van SMC. Daar zitten verloopkabeltjes bij waarmee je hem zo op je Linksys kan aansluiten.
Met zo'n antenne pik ik ineens een stuk of 12 netwerken thuis op.

Oh ja, ik heb een WRT 54 G, die heeft twee antennes. Eén voor mij en één voor de buurt.

Het signaal versterken met een versterker mag niet omdat je dan boven je 100 mW gaat uitkomen.

[ Voor 36% gewijzigd door McFizban op 12-08-2005 20:26 ]

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 14:59

Mentalist

[avdD]

OH is geen dumpbak :). Move :

Overige Hardware -> Network Troubleshooting

Vergeet niet te kijken naar verschillende kaarten. Op mijn laptop pik ik met een Asus WL-103b kaartje een stuk meer netwerken op dan met een WL-107g (laatste heeft gewoon minder vermogen, die 54mbit maakt niet uit).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Als je de WAG54G hebt kun je de antennes niet vervangen. Je hebt het over een DSL router, dus ik ga er even van uit dat het die is.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Gewoon even een firmware pakken van de OpenSource community waarbij je de uitgangsversterking kunt tweaken. Dan zendt je weleenswaar met teveel vermogen, maar da's geen ramp als je maar op de bovenste of de onderste kanalen gaat zitten.
WLANs in de buurt zitten doorgaans op de defaultkanalen 6 en 7. Als jij 1, 11 of 13 gebruikt heeft geen hond er last van.

Op sourceforge kun je zoeken naar een voor jou geschikt firmware-project.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18
The_Jester schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:05:
Gewoon even een firmware pakken van de OpenSource community waarbij je de uitgangsversterking kunt tweaken. Dan zendt je weleenswaar met teveel vermogen, maar da's geen ramp als je maar op de bovenste of de onderste kanalen gaat zitten.
Let wel op dat je niet teveel versterkt. Het verschilt een beetje per model, maar meestal neemt boven de ~80mW de ruis harder toe als het signaal. En je loopt natuurlijk het risico dat ie het voortijdig begeeft.
Pagina: 1