[Nieuwe desktop PC] Gaming-PC rond de 1300 euro.

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:09
CoolerMaster Centurion 5 (5x 5,25"/1x 3,5")€ 59,-
Tagan TG480-U22 2force (ATX)€ 92,-€ 92,-
Papst 4412/F2GLL € 19,-
NEC ND-3540A
Teac DV-516E
Sony Floppydrive (1,44 MB)€ 15,-
Intel P5GD2-X
Asus EAX800XL/2DTV (256 MB GDDR3)€ 279
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS (EMU10K2)€ 85,-€ 85,-
Samsung SpinPoint P (250 GB)€ 139,-€ 139,-
Kingston DIMM 2 GB (voor PC)€ 239,-€ 239,-
Intel Pentium 4 630 (3 GHz) - €209,-
Subtotaal: € 1.325,-

Dit is het systeem wat ik in ogen heb, hoe ziet dit er uit? Vragen, stel ze maar, ik ben hier al een tijdje mee bezig geweest, dus moet ik alles kunnen beantwoorden.

Edit: Een 7800 GTX met 2 gig ram is te duur, nu is mijn vraag: Zal ik een X800XL nemen of een 6800 GT?

Over 1.5 jaar, hoe makkelijk zal het zijn om nog een 6800 GT te vinden? Hoe gelijk moeten de twee zijn, voor SLI? Echt exact hetzelfde, of als het maar dezelfde specificaties heeft, draait het wel? En is 430 watt genoeg voor het bonvenstaande systeem maar met twee 6800 GT's?

[ Voor 41% gewijzigd door coptician op 12-08-2005 22:10 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waarom een INTEL cpu als GAME pc? :9
+ waarom 2 gig nemen? als "budget" game pc kan je beter betere cpu of videokaart van kopen als dat mogelijk is ;)
(zijn al 2 vragen :+ )

[ Voor 68% gewijzigd door Sjoerd op 12-08-2005 18:37 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor een AMD64 dan gaan :P
dde halen meer performence dan intel bij gamen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

iid waarom een Intel.. AMD is gewoon beter voor gamen..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
AMD beter dan Intel? Is dat echt zo? Ik wil ook binnenkort een nieuwe PC hebben, maar ik ben niet zo into hardware. Ik wil gewoon dat het draait, zeg maar :) Maar goed, nu moet ik me dus wel verdiepen en tips als deze zijn dus erg waardevol voor me :)

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 12-08-2005 18:41 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amd is niet alleen sneller dan intel met gamen, maar ook goedkoper en volgens mij beter te OC'en.
verder lijkt 2GB mij overkill. is die Hd sata? zo ja, ok top, zo nee, neem sata dat schijnt sneller te zijn :P verder ziet t er leuk uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Room42 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:40:
AMD beter dan Intel? Is dat echt zo? Ik wil ook binnenkort een nieuwe PC hebben, maar ik ben niet zo into hardware. Ik wil gewoon dat het draait, zeg maar :) Maar goed, nu moet ik me dus wel verdiepen en tips als deze zijn dus erg waardevol voor me :)
Als je het over gaming hebt verslaat AMD Intel..
Met andere applicaties wint Intel het weer maar AMD is op dit moment toch wel de beste keuze en al helemaal als je een fanatiek gamer bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt door de on-die geheugencontroler die in de amd processor is ingebouwd!!!!
Ik zelf heb 2 dagen een nieuwe computer gekocht van een winkel...

Een Amd64 3800+Venice. ! gig geheugen,200 gig maxtor Daimond 10 met een Asus A8N-Sli Pre,
met een MX3100 deskopt, LG brander GSA-4123B zwart en een zalman 400watt voeding en een mooie zwarte kast :P voor 1404 Euro en een Ati 800xl van Connect 3D

en ohh een t.v kaart en e zo'n 4-1 cardreader

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:41

DropjesLover

Dit dus ->

Ace Lightning
Komt door de on-die geheugencontroler die in de amd processor is ingebouwd!!!!
Ik zelf heb 2 dagen een nieuwe computer gekocht van een winkel...

Een Amd64 3800+Venice. ! gig geheugen,200 gig maxtor Daimond 10 met een Asus A8N-Sli Pre,
met een MX3100 deskopt, LG brander GSA-4123B zwart en een zalman 400watt voeding en een mooie zwarte kast voor 1404 Euro en een Ati 800xl van Connect 3D

en ohh een t.v kaart en e zo'n 4-1 cardreader
k dacht dat die maxtor D 10 problemen gaf met een asus A8N-sli?

verder lijkt me zo'n soort systeem me wat meer voor phantom_Dream, en je kan wat bezuinigen op de proc (3800 -> 3500 of 3200), t mobo (geen premium -> gewone A8N-Sli) en n andere video-kaart 6800 GT (anders heb je niets aan je Sli-plankje)...

en presto -> mooi systeem, mooi binnen je budget...

[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 12-08-2005 19:00 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Hah, alle reactie's gaan over dat ik een intel neem. Simpel:

Mijn vader (hij betaalt, dusse...) vindt dat Intel beter is.

Zijn argument is: Intel is de grootste gemene deler, deze zal dus een betere support krijgen, en het zal zeker nog een tijdje werken.

Omdat er ook argumenten over het geheugen waren, ga ik drie opties er in houden:

2 gig met X 800 XL
1 gig met 7800 GTX
2 gig met 7800 GTX

Dat laatste is, inderdaad, prijzig, maar misschien wel mogelij. Genoeg hierover dus.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
coptician schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:18:

Zijn argument is: Intel is de grootste gemene deler, deze zal dus een betere support krijgen, en het zal zeker nog een tijdje werken.

Omdat er ook argumenten over het geheugen waren, ga ik drie opties er in houden:

2 gig met X 800 XL
1 gig met 7800 GTX
2 gig met 7800 GTX

Dat laatste is, inderdaad, prijzig, maar misschien wel mogelij. Genoeg hierover dus.
Als je het over gamen hebt is de laatste optie het verstandigste. Tenminste Battlefield 2 vereist op z'n allerhoogste 2GB, bijna alle andere spellen nemen zowiezo genoegen met 1GB. Oftewel
als je veel BF2 speelt zou ik de laatste kiezen. Anders is 1GB geheugen genoeg. :) Hoewel 2GB wel Geil is en je hoeft amper te swappen ;)

Edit: neem overigens wel 2 dimms van 1GB ivm met dual channel en compatabiliteit. :)

Amd zal trouwens wel meer fps geven tegen dezelfde prijs maar dat is jouw keuze. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Satch op 12-08-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Metal schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:41:
[...]

Als je het over gamen hebt is de laatste optie het verstandigste. Tenminste Battlefield 2 vereist op z'n allerhoogste 2GB, bijna alle andere spellen nemen zowiezo genoegen met 1GB. Oftewel
als je veel BF2 speelt zou ik de laatste kiezen. Anders is 1GB geheugen genoeg. :) Hoewel 2GB wel Geil is en je hoeft amper te swappen ;)
Tsja, dat snap ik ook nog wel. Dit gaat er gewoon om of het betaalbaar is, that's all. Ik hou niet van WW2 spellen, dus het is bij mij niet zo interessant om aan BF2-eisen te voldoen. Ik hou het meest van UT2K4, ga binnenkort Doom 3 kopen (Als die PC er is), en Quake 4 mot 'k auch hebben.

Oh, 1 gig valt af, het wordt zowiezo 2 gig. Heh:"Twee gig, gaan we niet moeilijk over doen, punt uit."

Edit: Een 7800 GTX met 2 gig ram is te duur, nu is mijn vraag: Zal ik een X800XL nemen of een 6800 GT?

Over 1.5 jaar, hoe makkelijk zal het zijn om nog een 6800 GT te vinden? Hoe gelijk moeten de twee zijn, voor SLI? Echt exact hetzelfde, of als het maar dezelfde specificaties heeft, draait het wel? En is 430 watt genoeg voor het bonvenstaande systeem maar met twee 6800 GT's?

[ Voor 20% gewijzigd door coptician op 12-08-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
De meesten hier overdrijven altijd de videokaart naar mijn mening, je hebt alleen een 7800 nodig wanneer je het komende half jaar nog alles per se op high wilt spelen met AA enz. allemaal op het hoogst mogelijke.

Als je gewoon een beetje wilt gamen dan is een "ouderwetse" 9800pro tegenwoordig nog ruim....

Geheugen zou ik daarom misschien wel eerder naar je eerste keus gaan dan de 1gb met de 7800

[ Voor 16% gewijzigd door flashin op 12-08-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
flashin schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:17:
De meesten hier overdrijven altijd de videokaart naar mijn mening, je hebt alleen een 7800 nodig wanneer je het komende half jaar nog alles per se op high wilt spelen met AA enz. allemaal op het hoogst mogelijke.

Als je gewoon een beetje wilt gamen dan is een "ouderwetse" 9800pro tegenwoordig nog ruim....

Geheugen zou ik daarom misschien wel eerder naar je eerste keus gaan dan de 1gb met de 7800
Ik heb net mijn eerdere post ge-edit. Trouwens, ik ben wel van plan er iets langer an een half jaar mee te doen, ik wil over UE 3.0 nog zeker kunnen spelen.

[ Voor 23% gewijzigd door coptician op 12-08-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mss nu niet de x800 kopen

zou effe wachten totdat ati zijn nieuwe lijn uitbrengt

dan koop je ofwel een x800 voor ongeveer 2/3 van de prijs nu, ofwel koop je een mid kaart van de nieuwe lijn voor de prijs van een x800 nu, dat maandje wachten heb ik ervoor over, maar weet niet hoe dringend het hebben van nieuwe comp voor jouw is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof de tweakers hier, een AMD is véél beter voor gaming. 2 gig ram is eigenlijk alleen handig voor servers of beeldbewerkers die veel moeten compilen (voor zover ik weet), 1 gig ram is zat.
Ga dan ook liever voor 1 gig ram in combinatie met een 7800GT(X), als dat nog een mogelijkheid is.

Tenslotte zul je die videokaart zéér sterk gaan gebruiken als je zegt een gamer te zijn; die twee gig ram is leuk om mee te patsen, maar dat is het ook dan.

En neem absoluut AMD, denk niet dat dat maar een "klein" bedrijfje is. ze hebben niet voor niets 25% in de servermarkt in handen met de opteron en zitten tegenwoordig in alle gaming-PC's die maar bestaan (kijk eens voor de gein op alienware).

Als Dell óók zou stappen met AMD, zouden ook zij vrijwel meteen AMD's in hun game-systeem gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Laat je vader dit topic maar lezen, dan kan hij zien dat voor games iedereen AMD begint te roepen, laten we hopen dat hij ons vertrouwt... :X :+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik jouw was zou ik 1gb nemen want dat is echt overkill en dan of 2x6800GT of 1x7800GT
ik heb zelf ook niet zoveel vertrouwen in het amd platform ik zie mensen met hun amd veel sneller met problemen komen dus dit is mijn advies suc6 er mee ik blijf je topic volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:25:
mss nu niet de x800 kopen

zou effe wachten totdat ati zijn nieuwe lijn uitbrengt

dan koop je ofwel een x800 voor ongeveer 2/3 van de prijs nu, ofwel koop je een mid kaart van de nieuwe lijn voor de prijs van een x800 nu, dat maandje wachten heb ik ervoor over, maar weet niet hoe dringend het hebben van nieuwe comp voor jouw is
Dan blijf je alsmaar wachten, beetje zinloos. Ik wordt het ook wel zat, zit al twee maanden te wachten nadat het zeker was dat hij zou komen, dus maar een jaar of twee daarvoor....:P

Ik wil weer eens wat gamen, en dat gaat totaal niet op deze PC. Ik denk trouwens dat ik een 6800 GT neem, omdat hij net wat sneller is in UT2K4 natuurlijk. SLI ga ik niet doen, duurder moederbord en te veel problemen, dus lijkt het me niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:30:
Geloof de tweakers hier, een AMD is véél beter voor gaming. 2 gig ram is eigenlijk alleen handig voor servers of beeldbewerkers die veel moeten compilen (voor zover ik weet), 1 gig ram is zat.
Ga dan ook liever voor 1 gig ram in combinatie met een 7800GT(X), als dat nog een mogelijkheid is.

Tenslotte zul je die videokaart zéér sterk gaan gebruiken als je zegt een gamer te zijn; die twee gig ram is leuk om mee te patsen, maar dat is het ook dan.

En neem absoluut AMD, denk niet dat dat maar een "klein" bedrijfje is. ze hebben niet voor niets 25% in de servermarkt in handen met de opteron en zitten tegenwoordig in alle gaming-PC's die maar bestaan (kijk eens voor de gein op alienware).

Als Dell óók zou stappen met AMD, zouden ook zij vrijwel meteen AMD's in hun game-systeem gooien.
Ja, ik weet dat het beter is AMD te nemen. Misschien is het inderdaad een goed idee om hem dit door te lezen, kijken wat hij er van vindt. Maar ik denk dat hij te veel in zijn eigen wereldje (Dat zei hij tegen mij, dus voor als hij dit leest, even terugpakken ;)) van workstations leeft, dat geeft hem helemaal geen beeld van hoe het er aan toe gaat. ;);)

Ik zal het toch nog eens met hem hebben over het feit dat het gewoon SNELLER is om een 7800GTX icm. 1 gig geheugen te nemen, plus dat 1 reepje 1 gb er altijd nog makkelijk bij kan. (Trouwens, hoe GROOT is het verschil tussen Dual Channel en Single Channel eigenlijk? En kunnen P4 6xx serie processors om met 4 reepjes op volle snelheid? Kan het moederbord dat eigenlijk?)
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:54:
als ik jouw was zou ik 1gb nemen want dat is echt overkill en dan of 2x6800GT of 1x7800GT
ik heb zelf ook niet zoveel vertrouwen in het amd platform ik zie mensen met hun amd veel sneller met problemen komen dus dit is mijn advies suc6 er mee ik blijf je topic volgen
Ah, die heb ik nog niet gehoord. Werk je in een winkel? En hoe veel vaker gebeurt dit? Interessante informatie, dit.

Edit: Sorry voor de dual dubbele post, ik had de rest niet gezien en je kan niet quoten tijdens editen.

[ Voor 4% gewijzigd door coptician op 13-08-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soit, hierbij zal ik ook maar eens bevestigen: een AMD is veel beter voor gamen !!!
Ik denk dat er niemand op dit forum (waarop duizende computerkenners, in alle bescheidenheid ;) ) gaat ontkennen dat een AMD veel beter is in gamen. Laat je vader idd dit topic maar eens doorlezen, of zoek een goede vergelijkende test, en laat de grafiekjes van de benchmarks maar eens zien, hij zal wel snel overtuigd zijn...
Trouwens ook voor niet-gamen is AMD niet slecht!
Volgens mij ga je binnen een tijdje nog wel redelijk goed een 6800GT vinden, maar tegen dan is SLI niet zo rendabel meer als je het met die kaart moet doen. Je kan beter het geld dan nog wat sparen en binnen 1.5 jaar je huidige kaart op dat moment 2de hands verkopen en bij het gespaarde geld voegen, en dan 1 nieuwe videokaart kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:54:
ik heb zelf ook niet zoveel vertrouwen in het amd platform ik zie mensen met hun amd veel sneller met problemen komen dus dit is mijn advies suc6 er mee ik blijf je topic volgen[/quote]

Que?!?!? Graag een onderbouwing mbt "AMD mensen met problemen" ? Maar das dan weer mijlenver off-topic.

Anyhoo, TS wil je vader een P4, neem een P4, en inderdaad 1GB ram en een 7800 lijkt me een beter idee, die extra 1GB kun je wanneer nodig altijd nog bijplaatsen, een andere videokaart, moet je vervangen, en kost dientengevolge meer geld, ook als je m via V&A verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

coptician schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:18:

2 gig met X 800 XL
1 gig met 7800 GTX
2 gig met 7800 GTX

Ik krijg de indruk dat je vader er weinig van af weet (nofi!). De cpu zal je geen problemen opleveren, Intel of AMD. Zoals gezegd is de AMD 64 dé pc voor gamers, en ook op veel andere vlakken presteert hij gelijk (of beter) dan een gelijkwaardige P4/ De P4 wordt wel een stuk warmer :). Sterke punt van de P4 blijft videobewerking, daarin zijn ze nog steeds beter dan AMD.

Overtuig je vader om zijn vooroordelen opzij te zetten - desnoods met financiële argumenten :). Een AMD 64 is globaal gezien goedkoper dan een P4. Prijs/prestatiegewijs, en zeker qua verbruik.

Met de huidige temperatuur die P4's bereiken denk ik dat een AMD64 langer zal meegaan dan een P4 :7

Je geheugen: 1 GB is meer dan zat.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaming: AMD 64 all the way.

Alleen ben ik het niet eens met de reacties dat 1 gig meer dan zat is , zeker nu niet .
V.B F.E.A.R en Battlefield 2.

2 Nieuwe generatie games, die de huidige systeemeisen wat hoger stellen.
En rekenmaar dat er veel van dit soort games gaan uitkomen, dus 2gig overkill zeker niet..

Ik zou zelfs nu 2gig als aanbevolen hebben en pas 4 gig een overkill vinden...
Dus neem een goed merk voor de geheugen, lage cas en dual channel, dan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 15:33

HeepH

Dope Rapper

1 plaatje :

http://www.tomshardware.c..._charts-15.html#directx_9

(je mag niet hotlinken)...

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik werk idd in een computerwinkel ik zie pentium 1 nog vrolijk draaien en dan zie je een amd van 1a2 jaar oud alleen maar gezeur soms nieuw al vandaar dat mijn baas vanaf nu geen amd meer verkoopt en ik zou als ik jouw was gewoon 1 bankje van 1gb plaatsen en later een 1 gb bijkopen en nu een 7800gt

Ik heb zelf ook een intel pentium 4 socket 775 en bevalt me heel goed erg stabiel en met 1 gb kun je genoeg en als het toch te weining is koop je er later 1 bij een videokaart kun je dat niet dan verlies je een aardig bedragje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:20:
ik werk idd in een computerwinkel ik zie pentium 1 nog vrolijk draaien en dan zie je een amd van 1a2 jaar oud alleen maar gezeur soms nieuw al vandaar dat mijn baas vanaf nu geen amd meer verkoopt en ik zou als ik jouw was gewoon 1 bankje van 1gb plaatsen en later een 1 gb bijkopen en nu een 7800gt

Ik heb zelf ook een intel pentium 4 socket 775 en bevalt me heel goed erg stabiel en met 1 gb kun je genoeg en als het toch te weining is koop je er later 1 bij een videokaart kun je dat niet dan verlies je een aardig bedragje
Vergelijk alsjeblieft een pentium 1 niet met de huidige cpu's !
Ik heb altijd de cpu markt een beetje gevolgd, en over het algemeen zijn de oude intel cpu's idd hele goede, maar iedereen weet dat in computerland de ontwikkelingen zodanig snel gaan dat je een ervaring van 10 of zelfs maar een paar jaar geleden niet meer mag gebruiken om te oordelen over de huidige beschikbare producten...
Vroeger zou ik ook altijd gekozen hebben voor de pentiums tot en met de pentium 3, en dit zowel voor prestaties, als levensduur, als gamen, als support. Maar na de P3 ben ik overgestapt naar AMD, en dit merk moet nu zeker niet meer onderdoen voor de intels op gebied van betrouwbaarheid. En in gamen zijn ze veel beter. Verder produceren de huidige AMD's inderdaad veel minder warmte dan de huidige intels wat zeker niet slecht gaat doen aan de levensduur.
Dus wees a.u.b. een beetje mee met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met ^^

En let een beetje op je spelling en interpunctie aub :). Met zo'n post gaat men je niet direct ernstig nemen :).

Btw: geen AMD/Intel discussie aub... Allebei hebben ze hun sterke kanten O-).

Een van de eerste Pentiums had trouwens toch een bug, die ze pas achteraf opgelost hebben? Ik meen mij te herinneren dat Intel heel lang heeft proberen vol te houden dat er geen vuiltje aan de lucht was, maar dat ze uiteindelijk toch moesten toegeven dat het waar was. En dan zit jij de klagen over AMD?

[ Voor 44% gewijzigd door Borromini op 13-08-2005 12:40 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Interpunctie is een feest ole ole !! :Y) :+ Let een beetje op je schrijfstijl.

Een Pentium 1, vergelijken met een AMD van 1 a 2 jaar oud is al compleet niet logisch, laat staan dat je die kunt vergelijken op welke manier dan ook met de huidige processoren. Nu is het zo, AMD perfect voor gamen, en het meeste andere, is goedkoper, koeler. Intel (op de M na, die wordt nog ontwikkeld, P4 is dood) is nu beter voor videobewerking, verder niente, en is duurder en warmer.

Spuit 11 B) :X :+

[ Voor 3% gewijzigd door FirePuma142 op 13-08-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 19:53

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Wat bedoel je precies met "gezeur"? Zoals je het nu zegt kan dat ook de gebruikelijke windowsproblemen betekenen...
De tijd dat AMD's processors inferieur waren aan die van Intel, is nu toch al lang voorbij (K6 en vroeger). Als je vader Intel beter vindt, dan is dat wss daarom.

Overigens heb ik een servertje/router staan met een K6-2 die met gemak uptimes haalt van 80 dagen en een AMD 486DX-4 die nog even perfect z'n werk doet als toen...

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Borromini schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:05:
[...]

Ik krijg de indruk dat je vader er weinig van af weet (nofi!). De cpu zal je geen problemen opleveren, Intel of AMD. Zoals gezegd is de AMD 64 dé pc voor gamers, en ook op veel andere vlakken presteert hij gelijk (of beter) dan een gelijkwaardige P4/ De P4 wordt wel een stuk warmer :). Sterke punt van de P4 blijft videobewerking, daarin zijn ze nog steeds beter dan AMD.

Overtuig je vader om zijn vooroordelen opzij te zetten - desnoods met financiële argumenten :). Een AMD 64 is globaal gezien goedkoper dan een P4. Prijs/prestatiegewijs, en zeker qua verbruik.

Met de huidige temperatuur die P4's bereiken denk ik dat een AMD64 langer zal meegaan dan een P4 :7

Je geheugen: 1 GB is meer dan zat.
Dit zijn redelijk goede punten, vooral om te zeggen: De CPU zal geen problemene opleveren. Dit hoor ik graag, dit is tenmisnte zinvol als argument.Geld is geen goed argument, al moet ik toch kijken of ik met behulp van AMD processor toch een 2 gig 7800 GTX systeem kan stoppen. Voornamelijk ga ik proberen 1 gig + 7800 GTX mogelijk te maken, dit zou echt een stuk handiger zijn. Nog 1 keer mijn vraag: Dual channel, hoe veel scheelt het prestatiegewijs? En 4 latjes, draait dat op P 630 en AMD Venice helemaal op volle snelheid?
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:13:

Alleen ben ik het niet eens met de reacties dat 1 gig meer dan zat is , zeker nu niet .

En rekenmaar dat er veel van dit soort games gaan uitkomen, dus 2gig overkill zeker niet..

Dus neem een goed merk voor de geheugen, lage cas en dual channel, dan komt het wel goed.
Goed geheugen is extreem duur, dan kom je op +- 500 euro uit voor 2 gig, dat is meer dan een derde van het budget, en als je daar ook nog een 7800 GTX bij gooit heb je nog maar een derde voor alle andere onderdelen. Dit is dus zeker GEEN oplossing. 2 gig + 7800 is trouwens nog steeds meer dan de helft, dus dat blijft heel prijzig.

Het valt me trouwens wel op dat de enige pro-Pentinum persoon in dit topic ongelooflijk slecht schrijft.

Ik denk dat het verstandig is om het AMD/P4 gediscussieer van nu af aan er buiten te laten, desnoods ga ik wél voor P4, ook al zijn er vreselijk weinig pluspunten voor P4. Even een lijstje:

- Ze worden warmer en gaan daardoor korter mee
- Ze zijn duurder voor de prestaties
- Het geheugen en de moederborden zijn duurder

Voordelen:

- Ze worden meer gebruikt en zullen dus zekerder werken met 'alle' programma's.

Meer kan ik niet verzinnen.

Voordelen geheugen 1 gig, 7800 GTX:

- Nu betere prestaties
- Later 1 gig er bij prikken om weer op het juiste geheugen-niveau te zitten.

Nadelen zijn er volgens mij niet.

Dus wordt mijn "wishlist":

- AMD 3000+ Venice
- nVidia Geforce 7800 GTX
- 1 gig intern geheugen
- Asus A8N-E

Als prestatie-onderdelen. Dit lijkt mij een hele goede keus. Even het rivaliserende Intel systeem:

- Intel P4 630
- 1 gig intern geheugen
- Wat is een goed moederbord voor non-SLI, 533 mhz geheugen, en zo veel mogelijk fucnites? Ook benodigd in SATA 2 (jaja, foute naam) ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 19:53

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

coptician schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:18:
[...]
Nog 1 keer mijn vraag: Dual channel, hoe veel scheelt het prestatiegewijs? En 4 latjes, draait dat op P 630 en AMD Venice helemaal op volle snelheid?
Reken op iets van 5 tot 15%.
De Venice kan inderdaad met volle snelheid 4 latjes aansturen: (http://www.xbitlabs.com/a...y/athlon64-venice_14.html)

Ik meen echter ooit gelezen te hebben dat 4 latjes zowiezo trager is dan 2, omdat de schakeltijd tussen de geheugenbanken dus langer duurt. Of daar iets van waar is natuurlijk...

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
CopperCAT schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:27:
[...]

Reken op iets van 5 tot 15%.
De Venice kan inderdaad met volle snelheid 4 latjes aansturen: (http://www.xbitlabs.com/a...y/athlon64-venice_14.html)

Ik meen echter ooit gelezen te hebben dat 4 latjes zowiezo trager is dan 2, omdat de schakeltijd tussen de geheugenbanken dus langer duurt. Of daar iets van waar is natuurlijk...
Ik dnek dat ik er nu 1 1 gig bank ik zet en later dual channel 2 gig ga draaien, dat levert dan later een grotere performance-boost op, die ik tegen die tijd toch redelijk nodig heb.

Dus dan is alles duidelijk.

Mods: Mocht dit nog lang doorgaan over Intel versus AMD, dan mag er een slotje op, ik ga echt proberen om AMD te krijgen, maar er is weinig zin om het er nog over te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:13:

De TS vroeg een budget gamepc, géén monster :).

Dual Channel zal met Intel veel meer prestatieverhoging opleveren dan met AMD; maar je AMD zal nog altijd de eerste keuze zijn - een AMD heeft gewoon weinig bandbreedte nodig, een Intel P4 (NetBurst) slurpt bandbreedte :). Een AMD 64 heeft meer baat bij lage CAS latencies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Phantom

Goed 2gig geheugen is er al vanaf 300, check pricewatch.Maar voor je budget kan je idd gaan voor goed twinmos of corsair 1024ddr geheugen.

En hoevaak moet ernog vermeld worden dat amd64 het beste is voor gamen.
Je opent een topic voor advies maar wilt het advies niet aannemen?

Plus datgene over pentium:
"Voordelen:

- Ze worden meer gebruikt en zullen dus zekerder werken met 'alle' programma's." <-
Dat is dus echte bullshit. }:O

@Xazer
Je baas geen AMD meer verkoopt, loooooooooooooooooooooooooooool.
Ik zou wel willen weten onder welke steen hij de afgelopen jaren heeft geleefd.Lmao
Das het enige wat ik hierop te vermelden heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 keer mijn vraag: Dual channel, hoe veel scheelt het prestatiegewijs? En 4 latjes, draait dat op P 630 en AMD Venice helemaal op volle snelheid?
Met 4 latjes moet je allenszins oppassen bij een AMD64 systeem! Het komt erop neer dat je als je de mogelijkheid wil openhouden voor naar 2 gig up te graden, je nu best 1 latje van 1 gig neemt, en dan later een latje van nog een gig bijsteekt, waardoor je op een totaal van 2 latjes komt in dual channel wat perfect zal werken. Als je nu al 2 latjes steekt van 512 en later nog eens 2 wil bijsteken van 512, zit je met 4 latjes, en dit kan ervoor zorgen dat er een verlaging is in snelheid. Dit hangt allemaal af van de combinatie van type mobo + BIOS, type processor, type geheugen. M.a.w. moeilijk op voorhand voorspelbaar, dus blijf bij de 2 latjes.
Hoe dit bij een pentium systeem is, weet ik niet.
Een Intel systeem gaat overigens veel meer nood hebben aan dual channel opstelling mits deze graag hoge bandbreedtes heeft. Een AMD systeem gaat niet zo veel minder presteren zonder dual channel omdat de bandbreedte hier verhoudingsgewijs nie zoveel uitmaakt maar echter wel de timings.
Goed geheugen is extreem duur, dan kom je op +- 500 euro uit voor 2 gig, dat is meer dan een derde van het budget, en als je daar ook nog een 7800 GTX bij gooit heb je nog maar een derde voor alle andere onderdelen. Dit is dus zeker GEEN oplossing. 2 gig + 7800 is trouwens nog steeds meer dan de helft, dus dat blijft heel prijzig.
Steek niet te veel geld in het allerbeste geheugen. Koop voor een AMD syteem een middelklas geheugen met toch lekkere timings.
Voordelen geheugen 1 gig, 7800 GTX:

- Nu betere prestaties
- Later 1 gig er bij prikken om weer op het juiste geheugen-niveau te zitten.
akkoord, dit gaat perfect gaan. Zorg er wel voor dat je dan uitkomt op 2 * 1gig i.p.v 4* 512
Dus wordt mijn "wishlist":

- AMD 3000+ Venice
- 1 gig intern geheugen
- Asus A8N-E

Als prestatie-onderdelen. Dit lijkt mij een hele goede keus. Even het rivaliserende Intel systeem:

- Intel P4 630
- 1 gig intern geheugen
Bij de voorgestelde systemen, gaan volgens mij de cpu's (zowel intel als amd) toch de neiging hebben om bottleneck te vormen voor de grafische kaart. De beide sytemen gaan qua prestaties ongeveer op hetzelfde neerkomen, enkel gaat het intel-systeem duurder zijn. In dit geval zou ik proberen een wishlist op te stellen, waarbij de prijzen vergelijkbaar zijn, en dan kan je duidelijk het prestatieverschil tussen intel en AMD zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap 2 dingen niet.

- Een Intel pc.
- 2GB

Inversteer in een cpu/videokaart

1Gb heb je nog lang niet nodig, spreek uit ervaring, en kan je er altijd nog bijkopen over een halfjaartje.
Een intel pc is het meeste domme wat je kan kopen.
Helemaal met zo'n budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43
- AMD 3000+ Venice

goede keuze IMHO, erg goedkoop en draait goed, makkelijk te vervangen in de toekomst door een X2 4800+ oid

misschien de nieuw aangekondigde 7800 GT overwegen?

- 1 gig intern geheugen

single channel is traag, maar met het oog op upgraden lijkt het me inderdaad een verstandige keuze

- Asus A8N-E

weinig mis mee :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:36:
@ Phantom

Goed 2gig geheugen is er al vanaf 300, check pricewatch.Maar voor je budget kan je idd gaan voor goed twinmos of corsair 1024ddr geheugen.

En hoevaak moet ernog vermeld worden dat amd64 het beste is voor gamen.
Je opent een topic voor advies maar wilt het advies niet aannemen?

Plus datgene over pentium:
"Voordelen:

- Ze worden meer gebruikt en zullen dus zekerder werken met 'alle' programma's." <-
Dat is dus echte bullshit. }:O

@Xazer
Je baas geen AMD meer verkoopt, loooooooooooooooooooooooooooool.
Ik zou wel willen weten onder welke steen hij de afgelopen jaren heeft geleefd.Lmao
Das het enige wat ik hierop te vermelden heb.
Ik neem geen advies aan? Heb toch al gekozen voor betere videokaart en 1 gig geheugen? Dat pentinum - > Intel gebeuren probeer ik al een maand te regelen met m'n vader, wat ik allemaal al verteld heb. En over 300 euro heb je gelijk, maar ook dat is te duur.

Je moet bedenken dat IK liever AMD neem, maar dat mijn vader er ongelooflijk moeilijk over doet. Hij wilt het simpelweg niet geloven.

Disco Stu, mooie post, maar te lang om te quoten. Ik ga zeker voor middeklas geheugen met een CAS van 2, 1024 MB, als het me lukt mijn vader te overtuigen. Ook zal ik zeker gaan voor 1 reepje 1 gb geheugen.

Over dat gebeuren met dat ze niet evend uur zijn ben ik het met je eens, maar ik weet toch al dat we het over 30% meer FPS hebben, dat heb ik al nagakeken. :P

Deadkennedy: De 7800GT is maar 50 euro goedkoper, alleen als ik echt in budget-problemen kom (Of als ik over een half jaar mijn vader nog niet van AMD overtuigd heb, want intel wordt echt te duur) zal ik deze overwegen. Ik wil eens een top-of-the-line kaart, lijkt mij een betere keuze.

Als ik nou eens zeg: Liever geen nieuwe PC dan een intel PC? Misschien dat dat helpt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Messchien moet je een paar reviews onder zijn snufferd duwen :>
jah ik heb ook me pc gekregen van me vader... :o
maar die had ook reviews gezien :P

en oh, Deze pc met AMD 3800 werkt gewoon prima en lekker snel.
geen een probleem gehad kwa installeren en al.

en de combinatie van de Maxtor D10 en Asus A8N-sli Pri heeft geen problemen gegeven ik heb alleen de drivers van de nvdia chipset niet geinstaleerd, want een van die stuur programma's liet mij pc vastlopen bij de opstartscherm. dus ik raad je aan eerst een systeem herstel punt te maken.
Als je zo'n pc gaat in elkaar gaat zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ivm je videokaart: een goeie keuze vind ik. Heb zelf een topmodel gekocht ooit (Radeon 9700, toen de 9800 er nog niet zat aan te komen) en die draait nog altijd. Ik denk dat in verhouding een topmodel het langst meegaat. Als je ziet dat middenklassemodellen nu (6600 enzo) op het niveau (of onder!) van de vorige generatie topkaarten liggen (9700, 9800) dan kan je gerust een generatie overslaan - en dan heb je evenveel geld uitgegeven als wanneer je elke generatie een midrange kaart koopt ofzo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunameh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 15:11
Leuk pc'tje, zat om mee te gamen

Ik zou zelf de X800 videokaart nemen, en natuurlijk een AMD cpu :)

2gb is vrij veel, maar dan heb je in ieder geval genoeg voorlopig ;)

Wat is een ander woord voor synoniem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Borromini schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:33:
Ivm je videokaart: een goeie keuze vind ik. Heb zelf een topmodel gekocht ooit (Radeon 9700, toen de 9800 er nog niet zat aan te komen) en die draait nog altijd. Ik denk dat in verhouding een topmodel het langst meegaat. Als je ziet dat middenklassemodellen nu (6600 enzo) op het niveau (of onder!) van de vorige generatie topkaarten liggen (9700, 9800) dan kan je gerust een generatie overslaan - en dan heb je evenveel geld uitgegeven als wanneer je elke generatie een midrange kaart koopt ofzo denk ik.
Ik denk ook dat een top-end videokaart een goede keus is, ze gaan snel achteruit, dus wil ik nu de ALLERbeste. Op die manier kan ik Unreal Engine 3.0 lekker snel draaien, en dat is mijn uiteindelijke doel (UT2K7 is mijn doel voor deze PC, verder alleen maar Quake 4 en Doom 3)

Ik zie mijn vader morgen weer, ik ga proberen hem toch te overtuigen. Ik ga er simpel over zijn: Er is geen reden het niet te doen, maar wel reden het wél te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Print dit topic af, zoek een paar duidelijke benchmarks en print de bijhorende vergelijkende tabellen/grafiekjes af, print vervolgens een paar prijslijsten af waarin je duidelijk de prijsverschillen kan zien tussen de 2 concurenten. Bundel dit alles in een mooi geplastificeerd mapje. Overhandig het hem dan met de woorden dat "je uitgebreid geinformeerd hebt, vooraleer een zot bedrag uit te geven zonder achtergrondinformatie, en dat dit getuigt van financiele verantwoordelijkheidszin" en die man zal zo voor je smelten. En dan gaan met die banaan!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:45:
Print dit topic af, zoek een paar duidelijke benchmarks en print de bijhorende vergelijkende tabellen/grafiekjes af, print vervolgens een paar prijslijsten af waarin je duidelijk de prijsverschillen kan zien tussen de 2 concurenten. Bundel dit alles in een mooi geplastificeerd mapje. Overhandig het hem dan met de woorden dat "je uitgebreid geinformeerd hebt, vooraleer een zot bedrag uit te geven zonder achtergrondinformatie, en dat dit getuigt van financiele verantwoordelijkheidszin" en die man zal zo voor je smelten. En dan gaan met die banaan!
;)
Tegen de tijd dat ik dat uit kan printen....Onze huidige printer is simpelgezegd VRESELIJK K*U KL*TE T*FUS, okee, overdrijven kan ook, maar we gaan een nieuwe, all in one laser kleuren printer bestellen, pas dan kan ik printen. (cartridge is ook leeg :P)

Maar het maakt niet uit, ik ga gewoon wat met hem praten. Trouwens, zoveel helpt het niet om allerlei tabelletjes te laten zien. (ze zijn bijvoorbeeld ook niet up-to-date, nergens vind ik Venice cores bij ome tom)

ik weet wel wat ik wil, ik probeer hem wel te overtuigen.

Ik haal nu even een mod om dit dicht te gooien.

Pagina: 1