Wireless LAN "Software"

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 19:35
(Ik weet nou niet of ik dit in Software of in Netwerken moet posten, mijn gevoel gaat naar Software)

Zoals jullie weten zit er in Windows XP SP2 een standaard software waarmee je de WLAN kan instellen, dus searchen naar de beschikbaren AP's en connecten.

Ik maak gebruik van Windows 2000 SP4 op mijn werkmachine en heb deze ook voorzien van een WLAN kaart. Een Linksys WMP54GS. De software die hier bij zit bevalt me totaal niet en ondersteund ook geen WPA.

Zijn er andere programma's of utilities waarmee ik me WLAN kan beheren onder Windows 2000? Moet ook WPA ondersteunen, liefst een klein programma en simple zonder toeters en bellen. Ik heb hier op GoT gesearch, maar zonder resultaten. Ook google gezocht en download.com.
Of ik search voor de verkeerde string.

Ik hoor het graag.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:04
www.lucidlink.com

bij downloads: free wireless client

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Dé antenne-innovatie voor de korte golf

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ondersteunt de kaart zelf wel wpa?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:04
wpa lijkt me toch puur een software kwestie ??

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Dé antenne-innovatie voor de korte golf

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
Je kan eens de Broadcom drivers en utilities proberen. (gebruik ze zelf voor WMP54G op Windows XP).

Meer info hier: http://www.dslreports.com/forum/remark,13129331 en hier: http://www.linksysinfo.or...ums&file=viewtopic&t=3927

Wel jammer, LinkSys maakt op zich wel 'mooie' producten, maar driver, software en firmware zijn meestal niet top. Maar het feit dat ze firmware voor routers e.d. onder een GPL releasen maakt veel goed :-)

[ Voor 50% gewijzigd door Klaus_1250 op 12-08-2005 19:57 ]

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
MerijnB schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:08:
wpa lijkt me toch puur een software kwestie ??
Nee en ja. het is wel handig als je WiFi kaart hardware aan boord heeft om de encryptie hardwarematig te doen, anders word het wel heel traag...

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 19:35
bedankt voor reacties

lucid is opzich wel een simple genoeg programma alleen niet genoeg functies, zo mis je bv een optie om de WPA key te veranderen. Mocht je de key in je router hebben veranderd moet dat ook in lucid en dat kan dus niet.

De broadcom ulitities werken al beter, alleen heeft deze geen "Connect" en "Disconnect" knop en connect pas op de volgende als de eerste failed is. Wil gewoon kunnen kiezen op welk moment ik op welk AP connect.

Iemand nog een ander programma? Misschien iets van Microsoft zelf?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

The Conman schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:06:
Iemand nog een ander programma? Misschien iets van Microsoft zelf?
In ieder geval niet van MS zelf (buiten de ingebakken zeroconfig meuk die Sp4 geinstalleerd heeft.).
http://www.google.com/search?q=WPA+win2k

http://www.wirelesssecuri...sc/public/WPAAssistant.do

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Bij onze IBM laptops hebben we IBM Access Connections als wlan-manager. Werkt goed alleen niet als je via VPN wilt inloggen omdat deze software pas na het aanmelden geactiveerd wordt. Ik denk dat dit ook wel voor andere laptops met een Intel kaartje werkt.
Pagina: 1