Toon posts:

[SBS 2003] SQL errors 0x80004005 bij installatie WSUS*

Pagina: 1
Acties:
  • 668 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier sinds kort een server met SBS 2003 draaien. Nu wil ik daarop WSUS op installeren, alleen tijdens de installatie loopt ie tegen een fout aan en breekt vervolgens de installatie af. Ik heb inmiddels alles afgezocht, maar ik kom er niet uit.

Ook met de logfiles kom ik niet echt verder, dit zijn de 1e regels van de log waar het fout gaat;
2005-08-12 17:05:30 Error CustomActions.Dll SQL command is returning error (Error 0x80004005: Unspecified error)
2005-08-12 17:05:30 Error CustomActions.Dll ExecuteSQLCommand returning error (Error 0x80004005: Unspecified error)
2005-08-12 17:05:30 Error CustomActions.Dll Failed to execute SQL script (Error 0x80004005: Unspecified error)
2005-08-12 17:05:30 Error CustomActions.Dll BuildAndExecuteSQLQuery failed (Error 0x80004005: Unspecified error)
2005-08-12 17:05:30 Error CustomActions.Dll Failed to execute add account SQL Script (Error 0x80004005: Unspecified error)

Iemand enig idee?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Hoe wil je WSUS installeren? Met eigen database server engine of op een al bestaande SQL Server? Heb je in het laaste geval wel de goede rechten?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke editie van SBS heb je? Premium of Standaard? Met watvoor account probeer je dit te doen? Heeft die account de rechten om de sql server te beheren/databases aan te maken en te schrijven?
Ik pas de topictitel nog even ietsje aan, alleen de namen van de producten maakt je vraag niet echt duidelijk :P
[SBS2003 + WSUS] > [SBS2003] SQL errors 0x80004005 bij installatie WSUS*

[ Voor 34% gewijzigd door sanfranjake op 12-08-2005 18:25 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:23:
Welke editie van SBS heb je? Premium of Standaard? Met watvoor account probeer je dit te doen? Heeft die account de rechten om de sql server te beheren/databases aan te maken en te schrijven?
Ik pas de topictitel nog even ietsje aan, alleen de namen van de producten maakt je vraag niet echt duidelijk :P
[SBS2003 + WSUS] > [SBS2003] SQL errors 0x80004005 bij installatie WSUS*
SBS 2003 Standard Edition (Eng)
Installatie met administrator rechten
edit:
Als administrator

Complete installatie inclusief een nieuwe SQL server

Als je nog meer wil weten, hoor ik het wel

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 20:15 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vrij belangrijk: sbs2003 met of zonder servicepack 1 ?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
MSDE al eens los geïnstalleerd voor je wsus ging installeren?

Mijn spoorwegfotografie

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 16:32

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:43:
[...]

Complete installatie inclusief een nieuwe SQL server
Installeer je nou op de SBS 2003 Server een SQL 2000 Instance, of heb je nieuwe hardware ?

Als je SQL 2000 op SBS 2003 gebruikt, vergeet dan niet even te upgraden naar SQL Service pack 3. Tevens moet je ff kijken of je System account wel toegang heeft tot de folders waar je data staat (ga er ff van uit dat je de SQL Service onder LocalSystem draait). Daarnaast moet je SQL Server in Mixed Mode staan.

Niet zo'n heel goed plan trouwens om op je SBS Server alles te proppen. WSUS met SQL verbruikt nogal wat CPU power (ASP, SQL Queries etc etc). Wellicht beter een aparte server te gebruiken....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
SQL 2000 kan het niet zijn, dat zit alleen in Premium Edition. En ik denk niet dat er een bedrijf in deze wereld is met gezond verstand dat ipv SBS Premium een losse SBS Standaard en een losse licentie voor SQL gaat kopen, omdat het verschil van enkele honderden tot duizenden euro's meestal wel weer aan iets anders besteed kan worden :P

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Had even haast, moest op visite maar ik heb daar inmiddels weer een PC te pakken >:)

Ik zal de situatie even iets beter proberen te schetsen.

Server met Windows SBS 2003 Standaard (2 weken oud O+ ) met SP1 en de laatste patches. Alle clients Windows XP Pro SP2. Het gaat om een relatief klein netwerk met 1 server.
edit:
Zowel MSDE als WMSDE (meest recente uitvoering) zijn als installer op de server meegeleverd, net als alle recente SP voor Win 2000, XP en Office 2003 (Erg netjes van Dell).

Ik vermoed dat de boosdoener een calculatiepakket van een leverancier is, gekoppeld aan MSDE 2000 SP3. Nu is deze afgelopen week door de leverancier overgezet van een werkstation in het oude peer-to-peer netwerk naar de server. Nadat ik vanmorgen problemen kreeg met de installatie van WSUS heb ik deze software weer verwijderd. Dit heeft alleen niet geholpen. Via technet een poging gedaan om een mogelijk corrupte registervermelding te verwijderen, maar ook dat lost niets op. Verder heb ik eerst een losse install gedaan van WMSDE maar ook dit helpt niet. Ik heb gewoon de [url=http://http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=3BA03939-A5A9-407B-A4B0-1290BA5182F8&displaylang=nl]stapsgewijze handleiding van Microsoft [/url]doorgenomen en bij mijn weten alles exact gedaan zoals aangegeven. Alle benodigde software is geinstalleerd. Het enige wat tijdens de installatie afwijkt van de handleiding is het scherm zoals afgedrukt op pagina 13. Daar krijg ik niet de keuze maar is deze al vooraf vastgelegd.

Ik snap er werkelijk geen snars van, maar ik kan ook niets vinden op technet daarover.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
DaRealRenzel schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:03:
[...]

Installeer je nou op de SBS 2003 Server een SQL 2000 Instance, of heb je nieuwe hardware ?
WMSDE wordt meegeinstallerd met de installatie van WSUS
DaRealRenzel schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:03:
Niet zo'n heel goed plan trouwens om op je SBS Server alles te proppen. WSUS met SQL verbruikt nogal wat CPU power (ASP, SQL Queries etc etc). Wellicht beter een aparte server te gebruiken....
Als ik die zou hebben zou ik dat ook zeker gedaan hebben, maar het gaat maar om een klein netwerkje met een klein aantal clients. De server staat nu gemiddeld 90% van de tijd uit zijn neus te vreten. Deze server is puur aangeschaft voor centrale opslag van data (na een inbraak waarbij PC's zijn weggehaald) en met oog op toekomstige groei. Verder zijn er een paar bij die absolute niet met een PC om kunnen gaan waardoor ik om de haverklap de boel kon repareren. Dat is nu grotendeels te voorkomen door ze nog minder rechten te geven dan ze op de standalone PC's hadden en centraal alles te updaten. Zelfs dat deden ze namelijk niet.
Pagina: 1