Toon posts:

[XP] OS helemaal vastgelopen, herstellen doet het ook niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb hier een computer die helemaal niets meer wilt doen, als ik hem opstart krijg ik de melding dat hij een bestand mist in c:/windows/system/, maar er staat niet welk bestand het is.

Toen heb ik de xp-installatie cd erin gedaan, maar daar kan ik ook niets mee. Als ik op enter klik om xp opnieuw te installeren en daarna op F8 drukt, krijg ik een blauw scherm met de melding dat er een bestand beschadigd of verwijdert is uit c:/windows/system/

Ik gebruik xp-home, maar daar heb ik geen installatie cd van gekregen bij dell , dus heb ik er één geleend, maar dat is xp-pro installatie cd, maar dat moet toch niet uitmaken?

Heb ook voor herstellen gekozen, kom ik ms-dos uit en dan gaatie beginnen, maar dan gaat tie weer naar dat blauwe scherm toe en kan ik niets meer doen dan alleen opnieuw op te starten.

Ook veilige modus, system recovery, foutopsporing en laatst bekend werkende configuratie doen het niet. Ook dan krijg ik die melding dat tie dat bestand mist.

Kan ik ergens vandaan nu nog de harde schijf formatteren, want ik kom nergens meer in. Ik hoorde dat het ook vanuit de bios kon, maar dat kan ik niet vinden.

De specs zijn:
Dell dimension
Intel Pentium 4
160GB Sata Harde Schijf
512 DDR
Geforce FX-6800

alvast bedankt

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als ik jou was zou ik die schijf gewoon in een andere pc hangen, en dan eventuele belangrijke documenten enzo backuppen en daarna formatteren. En vogens mij zou je dat formatteren ook in je eigen pc wel moeten kunnen. Hetzij vanuit de windowsXP setup op cd, of met een of andere diskette ofzo

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Volgensmij is er niks mis mee om de system map van de installatie cd te kopieeren en in de windows map van je computer te zetten dmv een opstartdiskette.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
BlackJack schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:39:
Volgensmij is er niks mis mee om de system map van de installatie cd te kopieeren en in de windows map van je computer te zetten dmv een opstartdiskette.
Volgens mij ga je dan allemaal rare errors krijgen van bestandsversies die niet kloppen, niet uitgepakte meuk ;) Plus dat System File Protection de tijd van z'n leven zal hebben met het vrolijk terugplaatsen van de bestanden !

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook een manier , zonder dat ik mijn harde schijf in een andere computer moet hangen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan ook, maar het is wel de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet. Dat zie ik totaal niet terug. Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:16:
Is er ook een manier , zonder dat ik mijn harde schijf in een andere computer moet hangen?
Knoppix!! of een andere live linux cd deze gebruik ik altijd om een backup te maken als een schijf gecrasht is. Daarna kan je gewoon je schijf herformateren.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:45
Je kan de Windows installatie CD gebruiken (recovery console). Je komt dan gewoon in een soort dosmodus terecht. Als je dan de bestanden uit de map system van de windows cd naar je eigen system verplaatst, moet het klaar zijn :D

Edit: zie net dat dat helemaal niet kan, aangezien de map system helemaal niet bestaat op de cd. Maar de map system bevat 25 bestandjes die maar heel klein zijn (samen nog geen 1MB). Als je die van een andere pc ff op een diskette zet en dan met de recovery console terugzet / overschrijft moet het klaar zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door The__Virus op 13-08-2005 15:19 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Weet je zeker dat je c:\Windows\SYSTEM moet hebben en niet (wat waarschijnlijker is)

C:\windows\system32\config\SYSTEM ?

Dat is namelijk een van je HKEY_LOCAL_MACHINE registry hives, en daar kun je met de recovery console een backup van terugzetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1