Toon posts:

Dual screen idee - technisch en commerciëel haalbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gezien het succes van de dualscreen setups, vroeg ik me laatst af of dat concept geen stapje verder kan gebracht worden. Meestal gebruikt men TFT's met een dunne rand die men mooi symmetrisch naast elkaar kan zetten, zodat ze het minst last hebben van die storende balk in het midden van het "virtuele" scherm.

Zou echter nog geen fabrikant op het idee gekomen zijn om simpelweg twee tft pannels aan elkaar te plakken, met eventueel een knikje tussen beide panels zodat ze in een hoek kunnen geplaatst worden? Of een tft panel dubbel zo breed te maken? In een beginstadium hangen ze daar gewoon twee kabels aan vast, en communiceren ze met het OS als twee aparte schermen.

In een later stadium kan het gewoon als één scherm aan de computer hangen, maar dan moet het OS wel freaky resoluties als 2048*768 ondersteunen, en eventueel bij het maximaliseren van windows er rekening mee houden dat het scherm heel breed is, en bijvoorbeeld maximaliseren naar 1024*768.

Ik zou in ieder geval wel geïnteresseerd zijn in zo'n setup. Je hebt werkelijk 1 scherm waar je mee werkt, maar je hebt wel de extra ruimte dat een dual screen setup biedt. Weg vervelende balk. Eventueel nog een dun lijntje als je de schermen in een hoek wil plaatsen.

Technisch lijkt me dit niet onoverkomelijk. Toch? En er lijkt mij ook een markt voor. De productie van non-standard-sized panels zal wel duurder zijn, en de massaproductie van gewone panels zullen ze niet halen, maar de prijs moet volgens mij toch te controleren zijn.

Wat denken jullie hier van?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb nog niet zo lang geleden een mod gezien van twee 21" CRT-monitoren die aan elkaar zaten. De eigenaar speelde graag Flight-simulator. :)

Met dit idee opper je niets nieuws i.i.g. Denk dat ook fabrikanten hieraan denken.

ARME AOW’er

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 16:28

ThaHandy

Discovery Channel

de apple ( :? ) 30" LCD word aangestuurd door 2 DVI kabels @ 2x 1200*1600

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als je 2 schermen aan elkaar wil koppelen moet het wel zo naadloos zijn dat je de verbinding in het midden niet ziet, nu accepteer je het dat 2 schermen 2x de omlijsting er tussenin hebben zitten, en als je ze aan elkaar koppelt blijf je ook een streep houden.

De productie van schermen is nog niet zo goed dat ze bij die bizar hoge resoluties geen pixelfouten hebben, met de lagere resoluties heb je minder kans op die fouten, en is het goedkoper om ze weg te gooien.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
En dan nog iets,

Waarom geen 24" widescreen?
Kan net zoveel op dit scherm doen als op mijn oude 2x 17 Xerox XL 775D setup.

Terwijl de kleuren 10 maal beter zijn (vooral zwart)
En vergeet niet! leaking!... dan krijg je dus precies in het midden van he scherm een lichtere balk (omdat je nu 2x het uiteinde van een TFT aan elkaar plakt ;))

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb in een grijs verleden een website bezocht waarbij AseTek Vapochill kasten werden gebruikt (voor extreme overclocking).
Dit bedrijf had ook een monitor-set die uit 2, 3 of 4 monitoren kon bestaan.
Het concept is dus al uitgewerkt en beschikbaar.

Kan alleen die website niet meer terugvinden 8)7

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:59

Sick Nick

Drop the top!

Volgens mij was dat een soort monitorstandaard waar een aantal schermen op gemonteerd werden. Dat waren wel losse schermen en dus randjes. Neemt niet weg dat het wel mooi was om te zien :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

MetalRush schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:37:
Ik heb in een grijs verleden een website bezocht waarbij AseTek Vapochill kasten werden gebruikt (voor extreme overclocking).
Dit bedrijf had ook een monitor-set die uit 2, 3 of 4 monitoren kon bestaan.
Het concept is dus al uitgewerkt en beschikbaar.

Kan alleen die website niet meer terugvinden 8)7
Ik kan hem wel terugvinden, zelfs nog een post van mij, [rml]Resistor in "[ Madness] Snelste PC ter wereld!! 17K in..."[/rml]
Hier is de link: http://www.go-l.com/
Nog steeds 'coming soon' :P

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-08 11:36
ja , precies, zoeens had ik ,maar ik heb hem weg gedaan. er was niemand die een mooie wallpaper voor zoiets had gemaakt en zelf ben ik niet zo creatief :s jemig.. heb j emeteen een nieuwe bureau nodig......

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:19:
Gezien het succes van de dualscreen setups, vroeg ik me laatst af of dat concept geen stapje verder kan gebracht worden.
Die randen vallen eigenlijk best wel mee. Na een tijdje went het vanzelf en merk je niet meer dat ze er zijn. Alhoewel dat natuurlijk wel sterk afhangt van wat je exact wil doen over meerdere monitoren. Zelf heb ik de layout ingedeeld als hier te zien is; http://www.manticorelabs.com/Homepages/SixScreens/
en dat werkt best wel aardig, zelfs met de randen tussen de schermen in.

-STD.

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:36:
Waarom geen 24" widescreen?
Kan net zoveel op dit scherm doen als op mijn oude 2x 17 Xerox XL 775D setup.
Terwijl de kleuren 10 maal beter zijn (vooral zwart)
En vergeet niet! leaking!... dan krijg je dus precies in het midden van he scherm een lichtere balk (omdat je nu 2x het uiteinde van een TFT aan elkaar plakt ;))
24" widescreen is zeker leuk, maar het mag dus nog breder (2x19" of zo :P ). Van leaking had ik nog niet gehoord, maar voor mij valt het helderheidsverschil niet op tussen het midden en de rand van het scherm. Dus lijkt me ook niet dat het gaat op vallen als men twee schermen aan elkaar plakt. Maar ik kan mis zijn natuurlijk.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:07:
[...]
Zelf heb ik de layout ingedeeld als hier te zien is; http://www.manticorelabs.com/Homepages/SixScreens/
en dat werkt best wel aardig, zelfs met de randen tussen de schermen in.
Wow, wat een setup :o Dit is typisch zo een configuratie waarin het leuk zou zijn als de twee middelste (boven) panelen aaneengesloten zijn, en de twee buitenste panelen in een hoek geplaatst worden.

Ik was trouwens ook aan het denken, met de komst van flexibele beeldschermen (ik weet niet hoe ver precies dat onderzoek staat), is er nog meer mogelijk. In jouw voorbeeld kan men dan één lang scherm gebruiken en het op 1/4e en 3/4e lichtjes buigen. Zou vet zijn :9~
Pagina: 1