[firefox] Website iets anders na refresh

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik heb het de laaste tijd steeds vaker. Als ik mijn website open in firefox, dan staan de tables soms iets anders... beetje lastig uitleggen, maar het lijkt wel of ie soms te snel is met 'tekenen'. Nog voordat alle data binnen is.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.baaten.com. Ik heb zelf firefox en een resolutie van 1280x1024. De ene keer heb ik geen scrollbars en als ik een paar keer refresh dan zie ik het "copyright-vak" onderaan de pagina een heel klein beetje verplaatsen en dan heb ik wel een scrollbar, voor 2 mm ofzo. Wat is dit toch? IE heeft hier geen last van. Is dit nog een Firefox bug of moet ik iets aan mijn sites veranderen/optimaliseren om dit te veranderen?

[ Voor 3% gewijzigd door Trax_Digitizer op 12-08-2005 17:17 ]

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
volgens mij komt het omdat je een table in table in een table in een table in een div in een table in een div in een table in een table in een div heb staan, opgegeven moment weet gaat firefox een beetje de mist in volgens mij.
Dus je zou je site kunnen opbouwen met correct css en xhtml. That would be nice, table zijn niet om je layout mee op te maken namelijk, dat gebeurd tegenwoordig met divjes en css2.

• Mr. Bondt
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04 11:58
Ik heb nergens last van, hoor.
Ziet er gewoon goed uit.

Ik draai Firefox 1.0.6 op 1280x1024 :)

[ Voor 30% gewijzigd door Mr. Bondt op 12-08-2005 17:48 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 07:59

Zoefff

❤ 

edwinistrator schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:44:
volgens mij komt het omdat je een table in table in een table in een table in een div in een table in een div in een table in een table in een div heb staan, opgegeven moment weet gaat firefox een beetje de mist in volgens mij.
Dus je zou je site kunnen opbouwen met correct css en xhtml. That would be nice, table zijn niet om je layout mee op te maken namelijk, dat gebeurd tegenwoordig met divjes en css2.
De opmaak gebeurt niet per se met divjes, de bedoeling is dat je ook andere elementen gebruikt en die opmaakt, maar dat terzijde.

@ de TS, het komt vermoedelijk doordat je nogal veel geneste tabellen en div's gebruikt, waarschijnlijk kan FF daar over struikelen.

Wat je er aan kan doen is je site semantisch opbouwen. Zoek eens met google op semantische html en opmaak dmv CSS :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik zie niet hoe semantiek en css het nesten van mijn tabellen weg kunnen nemen.... het idee van mijn tabelstructuur blijft toch eigenlijk hetzelfde?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Nee, helemaal niet. Die tabellen gooi je volledig de deur uit, en gebruik je alleen nog maar voor tabulaire data. Opmaak is vanzelfsprekend géén tabulaire data, en hoort dus ook niet in een tabel thuis.

Jouw site gaat dan grofweg uit 3 blokken bestaan. Bovenaan een div met daarin een ul voor het menu. Daaronder voor de linker kolom een div, en de items daarin met hx voor de titel en p voor het item zelf, of met een dl. De kolom rechts daarvan word ook een div die je vult met de content. Dan rest nog de footer, die je wederom met een div kan maken, maar ook met een hx.

De eerste pagina kan je in ieder geval helemaal maken zonder dat je gebruik hoeft te maken van tabellen :)

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Interessant. "Vroeger" had je frames en tabellen. Dus die tabellen zijn er eigenlijk zo gegroeid. Maar ik wil best tijd steken in een "nieuw" ontwerp ,met nieuwe technieken. Dus de methodes die ik daarbij nodig heb zijn CSS2 en XHTML? Of is er nog iets beters/efficienters?

Verwijderd

Trax_Digitizer schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:24:
Interessant. "Vroeger" had je frames en tabellen. Dus die tabellen zijn er eigenlijk zo gegroeid. Maar ik wil best tijd steken in een "nieuw" ontwerp ,met nieuwe technieken. Dus de methodes die ik daarbij nodig heb zijn CSS2 en XHTML? Of is er nog iets beters/efficienters?
Kleine stapjes met CSS1 kom je een heel eind en dat icm XHTML is het behoorlijk efficient.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Het is eigenlijk meer dat je "vroeger" geen CSS had, en de opmaak dus maar met frames en tabellen ging. Nu heb je dus wél CSS, en kan je opmaak en eigenlijke inhoud volledig gescheiden houden.

Je gebruikt inderdaad HTML en CSS. Er zijn enkele dingen uit CSS2 die bepaalde browsers al ondersteunen, maar over het algemeen is het verstandig om alleen de elementen uit CSS1 te gebruiken om zo een zo'n groot mogelijke compatibiliteit met verschillende browsers te houden :)

Interessante sites met betrekking tot CSS-design en semantiek zijn
[list]• http://home.parse.nl/~michiel/semantiek.html
http://css.maxdesign.com.au/index.htm
http://www.naarvoren.nl/artikel/hover/
http://www.inknoise.com/experimental/layoutomatic.php
http://www.thenoodleincid...als/box_lesson/boxes.html
http://www.csszengarden.com/
http://www.brainstormsand...cles/semantics/structure/

En nog tientallen andere weblogs en sites die je met google wel kan vinden ;)

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb wel eens een vergelijkbaar probleempje gehad. Na een refresh of wat ging een rare leegte ineens weg, ook al was alles al goed geladen.

De oplossing toen voor mijn probleem was het aangeven van de height en width voor elk plaatje. Dat kan in de html, maar liever in de css.

In jouw pagina zie ik zo 1-2-3 geen width en height opgaven voor je plaatjes. Probeer het eens!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Het leek mij een goed moment om dit oude topic van mij nog maar eens te gebruiken voor mijn huidige 'probleem'.
Gisteren heb ik eens zitten spelen met de tips die mij in dit topic zijn gegeven. En als je het eenmaal door hebt is het inderdaad vele malen efficienter en beter.
Nu heb ik een hele simpele structuur gemaakt op www.baaten.com/test/ en moet je nou eens kijken wat Internet Explorer daarmee doet. Ik gebruik normaal firefox, maar de website die ik ga maken is voor een bedrijf en de meeste bezoekers gebruiken gegarandeerd IE. Ben ik nu toch aangewezen op ouderwetse tabellen omdat IE het niet zo nauw neemt met de implementatie van CSS en dergelijke? Hoe lossen jullie dit op?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:54

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
kijk eens naar GoT :) Die doet het ook prima zonder tabellen en IE pakt het prima op. Je zou eens kunnen zoeken via google, want het design wat jij maakt is heel erg bekend. Kortom, er zijn veel voorbeelden van te vinden.

Succes :)

Verwijderd

hier zou ik echt faux columns voor gebruiken, uitstekend voor geschikt.
Pagina: 1