Toon posts:

Kan dual-layer DVD niet afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een dvd gebrand , platinum + 2.5x. nu kan ik hem niet afspelen in mijn dvd speler (marantz 6500), ook in mijn computers speler werkt ie niet.

Hij is goed gebrand stond er.

Moet ik de DVD anders branden o.i.d?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 15:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verkeerde regio? Je moet DVD\s regio 2 branden om hem op nederlandse spelers te kunnen afspelen

[ Voor 37% gewijzigd door I_stealth_I op 12-08-2005 19:24 ]

/dev/null

Verwijderd

Probeer BitSetting eens; Welke brander heb je?

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ander merk DL schijfjes gebruiken. Alleen Verbatims werken tot nu toe goed. Ik heb drie andere geprobeerd en allemaal weg kunnen gooien.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 08:07

Tomatoman

Fulltime prutser

De ene brander produceert betere resultaten dan de andere. Het lastige is dat het resultaat sterk afhankelijk is van het merk dvd's dat je gebruikt. Terwijl een merk dvd's goede resultaten produceert op brander X, kan het best zijn dat ze onleesbaar zijn als ze worden beschreven met brander Y. Een uitspraak als 'Verbatim is goed' is daarom slechts geldig voor specifieke combinaties van brander + dvd.

Het lezen is niet het probleem, het gaat om het schrijven. Veel snelle branders stellen een te hoge brandsnelheid in, zelfs al zouden de dvd's en branders daar theoretisch voor geschikt zijn. De oplossing is veelal simpel: de halve brandsnelheid kiezen.

Al met al zul je moeten experimenteren met verschillende merken dvd's en lagere brandsnelheden. Wat je ook kunt doen is zo nu en dan het Duitse c't Magazin in de kiosk checken (de Duitse versie is uitgebreider dan de Nederlandse), daarin verschijnen regelmatig uitgebreide testresultaten van branders met verschillende merken schijfjes.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De uitspraak 'alleen Verbatim DL is goed' is gebaseerd op mijn eigen ervaringen met vier verschillende dual layer branders (eigenlijk vijf, maar twee zijn bijna identiek: intern en extern) en vier verschillende merken DL schijfjes, en het maandenlang volgen van tienduizenden berichten op cdfreaks.

Ik kan er wel een heel verhaal bij ophangen, maar de simpele conclusie (die gedeeld wordt door de meeste mensen die zich er enigszins in hebben verdiept) is dat geen enkele andere producent dan Verbatim (Mitsubishi dus) er tot nu toe in is geslaagd een betrouwbaar DL medium te produceren. Sommige mensen hebben redelijke resultaten met Ritek, maar als ze dan gaan scannen blijkt de kwaliteit toch tegen te vallen.

Ook met Verbatim DL zijn coasters natuurlijk nog altijd mogelijk, want dat hoort nu eenmaal bij dvd-branden, maar de verhouding tussen geslaagd en mislukt is daarbij redelijk normaal.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:10:
Probeer BitSetting eens; Welke brander heb je?
Ik gebruik Platinum schijfjes, brander is een Pioneer (INGEBOUWD in laptop acer 4152)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er staat vast wel wat meer bij dan alleen Pioneer....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd muis123? Hier op GoT vertellen we dat er in de topicstart namelijk altijd allemaal even bij, net als de volledige specificaties en relevante details. Pioneer heeft veel verschillende modellen :) Check ook de OM FAQ / Beleid nog even.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1