Toon posts:

wat is de beste oplossing voor mij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger had ik m'n pc aangesloten op m'n tv (via s-video naar scart)... Zo kon ik films en dvd's bekijken op m'n tv ipv men pc scherm.

Nu ben ik verhuisd en staat de pc in een andere kamer... dus deze optie kan ik niet meer gebruiken..
Het zou ook leuk zijn om de pc niet bezet te houden als iemand een film wil kijken...
Daarom ben ik op zoek naar een goed alternatief...

Zo ben ik dvd spelers en media kastjes (pinnacle, packard bell) tegengekomen.. Veel toestellen maar geen enkel voldoet aan men eisen..

Weet er iemand of er een dergelijk toestel bestaat wat het volgende kan:
- dvd +/- rw afspelen (eventueel recorder met hdd)
- divx xvid
- mp3
- audio cd
- al de andere gebruikelijke formaten

- ethernet aansluiting:
zodat ik ook films vanop hd van pc kan bekijken en mp3's beluisteren
webradio
EPG

- fm radio (om download limiet met webradio niet in gevaar te brengen)

- rechtstreeks aansluitbaar op 5.1 boxen.... (zonder een apparte versterker nodig te hebben) en toch surround te horen?

op deze manier zou een apparte radio en video overbodig worden en zou ik maar 1 toestel nodig hebben in de woonkamer te bedienen met 1 afstandsbediening

ik ken al deze termen niet zo goed... heb al wel wat kunnen terugvinden op de topic FAQ van dit forum, maar op het moment is het nog een beetje wirwar...

ik heb ook aan het opzoeken geweest en komt de KISS DP 558 hiervoor in aanmerking?
als je andere producten kent mag je het altijd zeggen...

of is een media center pc een betere oplossing? (ik heb het niet zo voor windows, werkt dit goed?)

en natuurlijk wat voor boxen ik dan moet kopen wat ik weet hier totaal niets vanaf..
kan dit draadloos en is dit wel goed ? of geeft dit soms problemen?

alvast bedankt voor enige reactie _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 16:56 ]

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Ik heb zelf de Kiss DP-558, ben er super tevreden over. Ze brengen ook steeds weer firmswares uit met nieuwe functies of verbeteringen maar is echt toppie.

Als je geld over had zoals mij is het dus echt een goeie aanrader!

[ Voor 19% gewijzigd door Thomasje op 12-08-2005 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
zo'n kiss staat bij exell.be al voor 380 euro (80gb)

maar kan je dit toestel rechtstreeks aansluiten op een subwoofer,1 front en 2 center en 2 achter speakers? of heb je hiervoor een versterker of dergelijke nodig? bij de winkel konden ze hierop niet antwoorden... (kreeg enkel het antwoord, dat hij dolby digtal etc ondersteunde maar hiermee is m'n vraag toch niet opgelost? of wel?)

en is het mogelijk om draadloze boxen erop aan te sluiten?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 17:11 ]

• Thomasje

Thomasje

Semacode

Je kan hem op een aantal manieren aansluiten zodat je geluid krijgt.

Met een coax kabel
Optical
En met een analoge audio kabel.

Zitten al die boxen op die subwoofer aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het niet....
ik zou nog boxen moeten kopen ook...
liefst draadloze.... mischien dat ik de kiss kan verbinden met een subwoofer waaruit een signaal vertrekt naar de andere boxen ?

ken je mischien enkele vb van zo'n luidsprekersets?

• Thomasje

Thomasje

Semacode

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:29:
ik weet het niet....
ik zou nog boxen moeten kopen ook...
liefst draadloze.... mischien dat ik de kiss kan verbinden met een subwoofer waaruit een signaal vertrekt naar de andere boxen ?

ken je mischien enkele vb van zo'n luidsprekersets?
Nee sorry! Ik maak alleen gebruik van mijn tv boxen. Binnenkort moet daar wel een geluidsset bijkomen. Laat mij even weten wat voor systeem je gekocht heb!

Verwijderd

Topicstarter
oei 8)7

ik heb wat aan het rondkijken geweest op dit forum en "echt draadloze" speakers bestaan blijkbaar niet ?

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik denk dat je met een gemodde xbox met media centre het meest in de buurt komt bij wat je wilt.

This space is occupied

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:39:
oei 8)7

ik heb wat aan het rondkijken geweest op dit forum en "echt draadloze" speakers bestaan blijkbaar niet ?
Jazeker wel ! Heb er hier nog ergens een setje liggen. Sony's op batterijen. Werken met radiotechnologie (of was het infrarood?). Is echt baggerspul. Heb ze gekregen maar nooit echt gebruikt.
Maar ik denk dat er tegenwoordig wel een aardige oplossing voor te vinden is . . . :?

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Verwijderd

Topicstarter
van philips heb ik een set gevonden dat draadloos zou werken..
lx 8500w maar dat is een hele cinema set....
ook sony heeft dergelijke systemen..
en heb je dan nog stekkers nodig voor elektriciteit per speaker of voor heel de set ineens?

maar ik ben een snaar de websites van verschillende fabrikanten gaan kijken en er zijn zoveel sets dat ik het niet meer weet in wat ze verschillen...
heb mailtjes naar een aantal fabrikanten gezonden om te vragen of ze een tabel konden emailen met hun sets naast elkaar zodat ik hun sets kan vergelijken..

als ik iets krijg zal ik het hier mischien zetten, mischien handig voor andere ook

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ipv de kiss dp 558.... lijkt me de acer L 200 ook een zeer interessant alternatief omdat je hier ook mee kunt internetten etc.... prijs is een beetje duurder maar niet zoveel...

kijk maar op de site van acer...
of dit forum
Acer living Centre L200

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 22:14 ]

Pagina: 1