Toon posts:

[XFX 6600GT PCI-X] Fan draait niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste GOTers,

ik heb onlangs mijn 6600gt toegestuurd gekregen. Maar zoals altijd duikt er bij mijn hardware wel een probleem op (ik ben het al gewend aan het worden :p): de fan die erop zit draait dus niet. De kaart wordt wel herkend. "Geen probleem" denk ik en ik flikker er vlug een arctic silencer nv6 rev2 op (die overigens niet goed vast blijft zitten?).
Je kan het al raden, hij draait ook niet.

Kan er iemand me helpen? De kaart zelf werkt perfect, het probleem ligt enkel bij de koeling :(

Bedankt!

Verwijderd

Waarschijnlijk staat er geen stroom op het dingetje waar je de fan op aansluit. Je kunt dus drie dingen doen:

-koop een zalman v700cu/alcu
-koop een fancontroller voor 2-pins stroom aansluitingen
-stuur je kaart terug :7

Als je budget geen problemen geeft, koop de zalman, die is beter dan jij artic silencer: stiller/koelt beter. Eventueel kun je dus die fancontroller kopen voor een paar euro. En als je perse een goede kaart zonder gebreken wilt hebben, stuur je kaart terug. :*)

Edit:
Ga eventueel naar het Nvidia instel menu, en selecteer de optie: "fan always on", deze optie staat bij het overclock tablad, dus eerst even coolbits.reg downloaden van http://www.guru3d.com

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 16:59 ]

Verwijderd

Heb je geen multimeter, kun je de contacten waar je de koeler op aansluit doormeten,

heb je eventueel iets uitgezet i.v.m. de koeling ( softwarematig )

MVG, Mistah X

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:56:
-koop een zalman v700cu/alcu
-koop een fancontroller voor 2-pins stroom aansluitingen
-stuur je kaart terug :7

Als je budget geen problemen geeft, koop de zalman, die is beter dan jij artic silencer: stiller/koelt beter. Eventueel kun je dus die fancontroller kopen voor een paar euro. En als je perse een goede kaart zonder gebreken wilt hebben, stuur je kaart terug. :*)
Bedankt voor je tips :)
Welke fancontroller moet dat dan zijn, kan je me even een link geven ofzo? (Vind niet echt iets deftigs...)
Kaart terugsturen zal niet echt lukken denk 'k, want ik heb die originele koeler eraf gehaald en er een andere opgedaan (die silencer).

Edit: Nog iets, waarom zou die v700 dan wel werken? Wordt hij op een externe molex aangesloten ofzo?
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:57:
heb je eventueel iets uitgezet i.v.m. de koeling ( softwarematig )
Nog niets uitgezet ofzo, zelfs nog geen drivers geinstalleerd voor het kaartje.
Ik heb geen zin om die core te laten smelten terwijl ik bezig ben met die instellingen te prullen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 17:09 ]