Toon posts:

VPN over Scarlet

Pagina: 1
Acties:
  • 497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Een medewerkster hier die heeft een ADSL aansluiting van Scarlet met daaraan een router gekoppeld van NetGear MR814v2. Van haar uit proberen we een connectie te maken naar het bedrijfsnetwerk via een VPN Tunnel. Alles software staat op haar machine geinstalleerd en via een modem verbinding functioneerd ook alles.

Op het moment dat we via dsl de verbinding tot stand willen brengen dan gebeurt dit ook maar is de snelheid langzamer als dat we via een modem verbinding werken (onwerkbaar dus). Daar we de medewerkers laten werken op een MS terminal server moeten ze daarop ook aanmelden maar zoals gezegd komt alles wel maar uiteindelijk na ongeveer 5 tot 10 min. wachten (voor het login scherm) terwijl het bij meerdere medewerkers in het bedrijf normaal functioneerd en zij bijna het verschil niet merken tussen op kantoor werken en of thuis werken (en zo hoort het).

Mijn conclusies zijn dan ook:
1. FireWall op kantoor staat goed.
2. Internet op de 'slome' thuis PC functioneerd goed.
3. Remote werken functioneerd goed.
4. Terminal server functioneerd goed.

Heeft iemand een idee waarin dit kan zitten.

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:59
VPN over een door scarlet geknepen poort.
Een MTU probleem (staat ICMP dicht)

[ Voor 6% gewijzigd door TAMW op 12-08-2005 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
TAMW schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:43:
VPN over een door scarlet geknepen poort.
Een MTU probleem (staat ICMP dicht)
TAMW: Is dit iets wat je weet of wat een gokje is, daar Scarlet (helpdesk) heeft gemeld dat alle poorten open staan en ook voor VPN verkeer.

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:59
Open staan is wat anders dan geknepen. Zelf heb ik geen idee of ze bij scarlet poorten knijpen.

Sommigie providers knijpen p2p poorten dus als jullie vpn poort ook in die reeks valt zou het mogelijk kunnen zijn.

Over welke VPN "poort" hebben we het.

[ Voor 56% gewijzigd door TAMW op 12-08-2005 16:57 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Is het alleen je logon-scherm dat lang duurt, of is het ook daarna langzaam ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:53:
Is het alleen je logon-scherm dat lang duurt, of is het ook daarna langzaam ?
Het is daarna ook nog langzaam ...

TAMW: Ik gaat zodadelijk even op zoek naar de poorten

Verwijderd

Gebruik je bij al je thuisgebruikers dat netgear routertje of alleen bij deze specifieke gebruiker?

Een simpele search bij Netgear support (en google!)geeft een hele hoop hits voor problemen met trage of niet werkende Vpn tunnels.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:11:
Gebruik je bij al je thuisgebruikers dat netgear routertje of alleen bij deze specifieke gebruiker?

Een simpele search bij Netgear support (en google!)geeft een hele hoop hits voor problemen met trage of niet werkende Vpn tunnels.
Enkel bij deze thuisgebruiker staat een NetGear routertje, bij alle overige de 'standaard' KPN router, daar zij ook via MX-Stream werken.

Ik heb ook alle opties en settings van de NetGear doorlopen incl. google search en NetGear support ernaast, (had deze ook reeds gevonden) echter mochten geen opties de juiste voor dit probleem zijn.

Ik zit toch meer naar Scarlet te kijken .. maar ben ook benieuwd of meerdere mensen ditzelfde hadden ondervonden op een Scarlet lijn en dat ik in het ooitje ben genomen door de Scarlet Helpdesk.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:17
Kan je niet even een alternatief routertje testen? Dat is een gemakkelijk uit te sluiten mogelijke oorzaak.

Verwijderd

Vervang inderdaad eens dat routertje, je sluit dan in ieder geval ook deze uit waarna alleen scarlett open blijft en je weer een argument meer hebt voor de helpdesk van scarlett.

Overigens hebben wij na meerdere problemen met providers en routers een default setup voor thuisgebruikers gemaakt.

Ondersteuning aan thuisgebruikers alleen voor Planet en Xs4all met een vijftal "default" routertjes, dit scheelt echt heelveel tijd.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:43

DJ

Mijn ervaring is idd dat de router wel eens roet in het eten kan gooien. Ik heb al vreemde zaken meegemaakt met VPN verkeer over verschillende routers. Varierend van de klacht die jij meldt tot aan het soms wel en soms niet werken van de VPN. Of helemaal geen IP adres krijgen, terwijl de VPN wel online komt. Telkens was de router het probleem. Een firmware upgrade of vervangende router was de uitkomst in die gevallen.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Allen eerst dank voor de antwoorden welke me toch weer een stuk op weg hebben geholpen en ook aan het geen waar ik eigenlijk niet zo snel aan had gedacht.

Oftewel de oplossing was gewoonweg het NetGear routertje ertussen uit halen en enkel via de meegeleverde Scarlet modem werken.

Nu is het wel zo dat de medewerkster deze ook niet nodig heeft, maar deze ertussen geplaatst is door haar zoon welke eens in de x aantal weken weer thuis is. Nu sluit hij hem dan weer aan en haalt hem er weer af als ie weer weg gaat. Zodat z'n moeder remote kan blijven werken.

Gelukkig dat er toch nog een oplossing is gekomen en dat het niet aan het netwerk van Scarlet ligt daar het anders heel vervelend had kunnen worden.
Pagina: 1