ASUS A7N8X-X geeft geen signaal uit de AGP

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Basbarbrbarbr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-01-2025
Ik heb een PC'tje gemaakt voor werkstukken en simpele zooi, door nieuw moederbordje met geheugen te kopen en procesor (AMD) te kopen.
Ik heb een ASUS A7N8X-X moederbord (512 DDR), nu heb ik er een radeon 9200 videokaart ingedaan, maar er komt geen signaal uit het beeld, ik heb geprobeerd of er andere videokaarten wel werkten, maar ook dit werkt niet.
weten jullie misschien waar het aan kan liggen dat er geen signaal meer uit de AGP komt?
PS, de batterij van het mobo eruit halen om de bios te resetten gaf geen resultaat...

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
Stop eens een ander reepje geheugen erin.
Klinkt namelijk of je geheugen kapot is, dan gaat ie ook niet aan

• Basbarbrbarbr
ik heb 1 DDR geheugen voor een AMD, geen reserve of zo... is er een manier om mn DDR geheugen te checken ofzo?

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:02

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 09:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Misschien zit je videokaart niet diep genoeg in het AGP-slot. Druk er eens goed op.

Mijn neef had het ook ooit meegemaakt dat zijn videokaart niet "werkte" maar de kaart zat gewoon niet diep genoeg in het AGP-slot.

• Basbarbrbarbr
ik heb het volgende gedaan:

het geheugen uit de AMD, in mn intel gedaan, waar ik nu opzit, en toen de test gerund...
er kwamen over de honderd fouten op mn beeld te staan...
maar nu weet ik neit of dit komt omdat het een ander mobo is.
ik heb het getest op een Gigabyte GA-8SIML, maar het gaat om een ASUS A7N8X-x, komen de fouten doordat ik op een ander mobo heb getest?
want ik heb ook nog de geheugen stickies omgewisseld van pc... op het ASUS mobo dus de goeiuh, ook een 512, en op die uit de ASUS...
op de ASUS kwam hetzelfde, geen signaal...
op het deze (Gigabyte GA-8SIML) , kwam een tabel die ik altijd zi als ik opstart waarin staat wat mijn pc bevat, procesor, DVD, CD, floppy enz... en daar bleef hij hangen...
kan iemand me zeggen wat alles nou betekend?
ik heb wat foto's tijdens de test genomen, misschien helpt dat:
1
2
3
4
5

Als iemand weet wat het is, ik hoor het graag!

• Basbarbrbarbr
oh... en trouwens... ik heb de kaart goed aangeduwt, en maakt geen verschil...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Wat voor voeding heb je (merk, watt, aantal amperes op de voltlijnen)? En heb je de geheugenmodule wel in de goede bank gestopt? Al een minimal boot geprobeerd (alleen CPU, geheugen en graka)? Zit je voedingstekker wel goed in het mobo? Geeft ie ook geen foutcode/beepcode?

• Basbarbrbarbr
voeding : Q-tec
PSU 300W
300W
er staat op:
+5v 30A
+12v 15A
-5v 0.5A
-12v 0.5A
+3.3v 20A
+5VSB 0.2A

minimale boot heb ik al geprobeerd... start wel op, alles doet het, maat geen beeld.., fans gaan draaien, hd doet zn werk...enz

en ik heb het geheugen in DDR DIMM1 gedaan...

en over de stroomtoevoer naar het mobo, ik heb hem goed aangeduwd, zit ook vast, dus... ik denk dat de stroom toevoer wel goed zit...

• Basbarbrbarbr
kan iemand me precies zeggen wat er nu blijkt uit die test, omdat ik het op een andere pc heb geprobeerd...

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
lijkt erop dat je pc gewoon niet boot>dus geen beeld.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
probeer eerst eens een bios reset,en ander geheugen

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Basbarbrbarbr
ik heb bios al gereset, battery eruit gehaald bij het moederbord, maar geen resultaat...

:|

er klopt in elk geval IETS niet...
maar kan me iemand nou vertellen of ikd etest goed heb gedaan, dat de fout meldingen komen omdat het op een ander mobo is getest, (het geheugen), of omdat het geheugen wijlen is?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Grote kans dat je geheugen naar de maan is (vaak heeft opzoeken geen zin 8)7 ). Wat je kan doen is met het reepje naar de winkel gaan en daar laten testen. Je kunt dan als argument aangeven dat je PC niet opstart en op een andere PC dit geheugen diverse errors in Memtest aangeeft.

• Basbarbrbarbr
bij welke winkels testen ze het dan voor je?

• Basbarbrbarbr
eey mensen... ik heb zo'n foutmeldings boxje aangesloten, en ik krijg niet piepjes te horen die er wel horen te zijn als het geheugen er niet is, kapot is, of wat dan ook...

denk dat mn mobo kapot is... :?
wat denken jullie?

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Als dat programma errors aageven is je geheugen toch aan stront, of ben ik nou dom?
Msschien dat deze info je kan helpen: kheb poos geleden AMD64 pc gebouwd, hij gaf geen beeld, geen geluid nix niet... Pas nadat ik mijn geheugen van slot 1 in slot 2 had gedaan starte die op met beeld etc...

• Basbarbrbarbr
ik heb het geprobeerd, maar het maakte niks uit, slot 1 of slot 2... zelf slot 3 maakte niks uit :'(

wel bedankt voor de tip

• Basbarbrbarbr
kan iemand me zeggen of het de processor of het mobo is dat niet werkt?

• Basbarbrbarbr
?

Verwijderd

je zegt dat je fans wel gaan draaien enzo..
dan doet je moederbord het volgens mij wel..
met die beepjes, soms doen ze het hier wel soms niet, heb al een stuk of wat pc's in elkaar gezet, de ene piept wel de andere niet en ik sluit altijd de beeper aan, dus leg daar niet al je hoop neer..
ik denk dat je geheugen stuk of brak is als ie zoveel fouten met memtest geeft, daar zou ik zeker weten mee terug gaan zeker als het zo nieuw is en het in de winkel laten testen..
dan zou ik nog eens proberen of je pc het weer doet..
heb je die graka al in die andere pc geprobeerd om uit te sluiten dat die ook niet verkeerd is?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 19:43 ]

Pagina: 1