Ik heb een Sitecom Wireless router en daar wil ik wat aanpassingen in doen. Helaas heb ik de handleiding niet (meer) bij de hand. Dus ik wete niet wat het ip-adres is waar ik naar moet surfen. Is dat op een bepaalde manier te achterhalen. Bijvoorbeeld met een speciaal dos-commando o.i.d.? En commando bijvoorbeeld die alle ip-adressen in het netwerk laat zien ofzo??
start>uitvoeren>cmd>ipconfig
dit is een google'er
dit is een google'er
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Verwijderd
Als je er rechtstreeks op aangesloten zit: start -> run -> cmd: ipconfig /all
Meetal is je default gateway en/of dns server ook het ip van de router!
/spuit 11
Meetal is je default gateway en/of dns server ook het ip van de router!
/spuit 11
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 15:58 ]
De DNS-server is blijkbaar de computer van een huisgenoot. Du niet van toepassing, voor de gatewayserver heb ik een password nodig? Is dat vaker bij een router? Volgens mij niet.
En ipconfig had ik al, maar die /all gaf me wat meer info, waarvoor bedankt...
En ipconfig had ik al, maar die /all gaf me wat meer info, waarvoor bedankt...
JA bij een router staat er meestal een wachtwoord in. Als ie standaard is is het meestal admin.
9 van de 10 keer is het nog het standaard wachtwoord 
Ennuh handleidingen zijn nog altijd te vinden op internet
Ennuh handleidingen zijn nog altijd te vinden op internet
Ik had de handleiding gevonden, alleen als ik die met firefox downloadde, gaf hij er geen extensie bij (hoe komt dat?? - via een forward link). Dus ik wist niet wat voor een bestand het was. Daarna in IE geprobeerd en die maakte er netjes een zip-file van.
Dus zag ik én het ip-adres (de gateway dus) en de login (admin/-).
Dus al met al gelukt.
Alleen ik wilde portforwarding toepassen voor emule. Alleen het probleem is dat ik geen flauw idee heb hoe het netwerk hier (het studentenhuis van mijn vriendin) in elkaar zit en of dit dus mogelijk is. Ik heb deze router er namelijk gewoon heel makkelijk op de kamer van mijn vriendin tussen geplant (zodat ik met mijn laptop draadloos kan). Ik neem aan dat ik in de 'centrale' router de ports moet forwarden, niet?
Dus zag ik én het ip-adres (de gateway dus) en de login (admin/-).
Dus al met al gelukt.
Alleen ik wilde portforwarding toepassen voor emule. Alleen het probleem is dat ik geen flauw idee heb hoe het netwerk hier (het studentenhuis van mijn vriendin) in elkaar zit en of dit dus mogelijk is. Ik heb deze router er namelijk gewoon heel makkelijk op de kamer van mijn vriendin tussen geplant (zodat ik met mijn laptop draadloos kan). Ik neem aan dat ik in de 'centrale' router de ports moet forwarden, niet?
Als ik niet meer op internet kon, kon ik toch ook niet op GoT??Borromini schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:34:
Je kon toch gewoon naar de site van de producent surfen? Of kon je helemaal niet meer op internet?
Ja, je zult in de "centrale router" de poorten moeten forwarden. Denk alleen niet dat andere emule gebruikers in dat huis er erg blij mee zullen zijn als jij alle poorten doorknalt naar haar PC...
Vanaf de "centrale" forwarden naar jouw router, en van jouw router forwarden naar jouw pc.barrymossel schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:44:
(zodat ik met mijn laptop draadloos kan). Ik neem aan dat ik in de 'centrale' router de ports moet forwarden, niet?
(tcp poort is genoeg, upd poort is luxe)
[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 12-08-2005 16:48 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
mmm, daar heb je wel gelijk in, maar dan gaat het hier wellicht wat snellerBredeP schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:46:
Ja, je zult in de "centrale router" de poorten moeten forwarden. Denk alleen niet dat andere emule gebruikers in dat huis er erg blij mee zullen zijn als jij alle poorten doorknalt naar haar PC...
Maar tot die router heb ik toch geen toegang. Dus dan gaat het over. Haal nu met twee computers ook 50KB/s met een lowid. Is op zich ook prima.
Probeer google / de handleiding eens. Dit is niet van het niveau dat we vereisen op GoT.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()