[SBS 2003] Upgrade standaard naar premium editie mogelijk?*

Pagina: 1
Acties:

• Mr. Right 1
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08-2023

Mr. Right 1

Do I need to say more?

Topicstarter
Na veel te hebben nageplozen op de site van MS, heb ik nergens concreet antwoord kunnen vinden op mijn vraag:

Is het mogelijk om SBS 2003 Standard te upgraden naar SBS 2003 Premium?

Ervan uitgaande dat het dezelfde taal is. Worden alle instellingen (AD, rechten, shares, etc.) overgenomen? Hoe zit het met bestaande CAL's die zijn geïnstalleerd?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij is het upgraden van Standaard naar Premium niet meer dan een paar extra componenten installeren? Lijkt me dat je zoiezo een system-state backup zou moeten kunnen gebruiken.

Wat heb je hier verder zelf allemaal al over kunnen vinden? Zoals je wel weet is het hier op GoT de bedoeling dat je zelf wat speurt voor je een topic opent. Je geeft aan dit al gedaan te hebben, maar ik kan in de topicstart niet terugvinden wat de resultaten waren. Misschien zou je het gewoon eens kunnen proberen op een testmachine?

Ik zet even je OS vooraan de titel per de Windows Operating Systems - Policy. Let daar in het vervolg zelf even op :)
Upgrade SBS 2003 Standard > [SBS 2003] Upgrade standaard naar premium editie mogelijk?*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mr. Right 1
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08-2023

Mr. Right 1

Do I need to say more?

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:23:
Volgens mij is het upgraden van Standaard naar Premium niet meer dan een paar extra componenten installeren? Lijkt me dat je zoiezo een system-state backup zou moeten kunnen gebruiken.
Dat lijkt mij ook, maar op microsoft.com staan alleen andere (lees: oudere) Windows versies genoemd waarvan je kunt upgraden. Zij zien het meer als een "verbeterende" versie opschaling en niet als een "uitbreidende" upgrade.

Het gaat in eerste instantie om de extra SQL-server component in Premium. Daardoor hoeft er geen losse SQL aangeschaft te worden, maar zou een upgrade naar Premium volstaan.
Misschien zou je het gewoon eens kunnen proberen op een testmachine?
Eerst Premium aanschaffen en dan pas kijken of het werkt? Niet echt handig lijkt me...
Ik zet even je OS vooraan de titel per de Windows Operating Systems - Policy. Let daar in het vervolg zelf even op :)
Sorry, tis al weer een poos geleden dat ik hier een nieuw topic heb geopend. Ik zal er voortaan op letten!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mr. Right 1 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:39:
Eerst Premium aanschaffen en dan pas kijken of het werkt? Niet echt handig lijkt me...
Daar heb je absoluut gelijk in, alleen is natuurlijk in de topicstart niet te zien of je het al gekocht hebt en dus nu de meest strategische overgang aan het plannen bent, of dat je nog in de orientatiefase zit, zoals je nu dus aangeeft ;) Vul je topicstart dus nog even aan met alle relevante info :)

Beste optie lijkt me gewoon eens even met Microsoft te bellen/mailen, die zullen je er in ieder geval uitsluitsel over moeten kunnen geven.
Een upgrade van SBS naar SBS is iig mogelijk. Iets zegt me dat je geen problemen zult ondervinden. Er komt vast nog wel iemand voorbij fietsen die het ook vanuit de praktijk kan bevestigen.
http://www.microsoft.com/...grade/supportedpaths.mspx

[ Voor 31% gewijzigd door sanfranjake op 12-08-2005 18:36 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters