Moederbord (denk ik) geeft zelfs geen piep

Pagina: 1
Acties:

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-04 19:55
Hallo,

Heb het afgelopen uur besteed aan dit forum doorzoeken en inet maar ik kan niks vinden over een moederbord dat NIET piept.
Ik heb een mobo 2e hands besteld en volgens de vorige eigenaar was er niks mis mee (daar ga ik dan ook maar vanuit). Het mobo geinstalleerd alles erop en eraan. Nieuwe voeding, noem maar op. Als ik hem aan zet flitsen de leds op het toetsenbord even en daar blijft het bij. Geen output op het beeldscherm geen piepjes niks. Ik heb werkelijk geen idee waar dit aan kan liggen aangezien het normaal is als er iets fout is hij piept.

Het betreft een MSI 745 ultra met een AMD 1300+ duron.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee. Bij MSI kon ik niks vinden over foutmeldingen laat staan 0 output.

alvast bedankt

Chris

Criticism is prejudice made plausible.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
MSI's hebben volgens mij altijd lichtjes die rood/groen worden tijdens de POST's. Die geven dus ook de errorcode aan (kan je terug vinden op de msi-website)...

Als die ook direct weer uitgaan, ben ik bang dat je wat geld hebt weggegooit..

iRacing Profiel

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Wat is er allemaal nieuw. Wat zijn de totale specs van je pc? (voeding met name: dus merk, aantal watt en hoeveel amperes op elke voltlijn). En welke onderdelen weet je van dat ze goed zijn? Al in een andere computer geprobeerd? Je moet eerst wat meer proberen en meer info geven. We zijn geen MSI helpdesk...

• Christian_Ku
Hmmm...die lampjes zitten er niet op maar helaas denk ik toch dat je wel gelijk hebt.

Thanks anyway

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Waarom reageer je niet op mij? Je kan iig nog verder proberen dan gelijk het moederbord weggooien...

• Christian_Ku
Ik heb alles al getrial and errored zoals dat dan heet. Helaas heb ik nog geen kans gezien de proc te testen want daar heb ik hier geen materiaal voor. Maar met mijn kennis van computers dacht ik te weten dat wanneer de proc dood is het moederbord dat ook laat weten. Het ligt iig niet aan het geheugen, de videokaart of de voeding. Deze hebben allen meer dan voorbeeldig gefungeerd in een andere computer. Daarom denk ik toch dat het echt aan het moederbord ligt.

p.s. excuses voor het missen van je reply maar ik denk dat op het moment dat jij je reply stuurde ik er net met een bezig was. Helaas net gemist

p.p.s. ik weet dat het hier geen msi helpdesk is maar ik ben al langer met dit probleem bezig dus misschien dat mensen hier er al van hadden gehoord => stomme moederborden, kennelijk betekent dat over het algemeen een DOA.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Edit: Sorry dubbelpost... raar

[ Voor 103% gewijzigd door dr snuggles op 13-08-2005 23:49 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geen piepje betekent dat of het moederbord, of je cpu kapot is (of je hebt geen speakertje aangesloten :D). Als bijv je koeler niet goed op je cpu core zit, hoor je ook geen piepje.

Misschien een klein lichtpuntje: Bij www.coolprices.nl (niet als reclame bedoeld) hebben ze voor 23 euro RMA moederborden voor socket A.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:24
MSI.... Duron cpu...

begin maar eens met t controleren van je condensatoren, zeer veel voorkomend bij plankjes uit die tijd.
Pagina: 1