Toon posts:

Versatel business all in+ poorten doormappen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van ons heeft nu Versatel Business All in+. Hierbij heeft hij 8 ip-adressen gekregen. We hebben die gegevens net doorgemaild gekregen. Wij beheren voor de klant z'n belangrijkste applicatie (aangezien deze door ons ontwikkeld is). Nu moeten er voor dit beheer een aantal poorten openstaan (oa remote desktop). Hoe werkt dit met meerdere ipadressen? Kan ik gewoon versatel de poorten laten doormappen of werkt dit toch anders? Heb al een tijdje gezocht maar ben niet zo heel goed bekend met alle termen. Hoe moet ik dit oplossen?

Verwijderd

Heeft de klant 8 internet ip-adressen gekregen, of 8 interne?

Als dat zo is kan je gewoon naar hoofdadres doormappen en die verwijst het via NAT wel weer als dat nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
8 externe adressen 81.58.*.*

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 10:59

MarcoKL

That's a huge b*tch!

gewoon een mooi/hoofd ipadres nemen en daarvan de port forwarde.. lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
ok. het vreemde is alleen dat versatel het voor je in moet stellen.. dit kan je niet zelf doen

Verwijderd

Ligt er maar net aan hoe en wat precies... er zijn duizende configuraties mogelijk.

Ik neem aan dat de 8 IP-Adressen Servers zijn? Of denk ik nu weer te groot??

In dat laatste geval.. als je op elke server apart moet zijn lijkt het me dat je op de server zelf de instellingen moet aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:50:
Ligt er maar net aan hoe en wat precies... er zijn duizende configuraties mogelijk.

Ik neem aan dat de 8 IP-Adressen Servers zijn? Of denk ik nu weer te groot??

In dat laatste geval.. als je op elke server apart moet zijn lijkt het me dat je op de server zelf de instellingen moet aanpassen.
het zijn idd 8 ipadressen van de servers.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een link, alle antwoorden: Het Grote Poortmappingsverhaal

Lees ook Policy - Network Troubleshooting nog eens goed door. Je mag best zelf eerst even onderzoek doen en je wat in de materie verdiepen voor je een vraag stelt :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15
Bel versatel en vraag naar de configuratie / hoe dit te doen.

Bij een zakelijke verbinding zul je altijd de mogelijkheid krijgen om zelf je poortjes te kunnen openen. Sterker nog, ik zou niet weten waarom die niet open zouden zijn (Er wordt immers geen NAT gebruikt).

Anyway, Versatel weet de details.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.