Blackice 2.1+ FTP-server

Pagina: 1
Acties:

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Heeft iemand misschien enig idee hoe ik blackice 2.1 zo ver krijg dat ie niet mijn FTP-server blokkeert? Kijk ik over de optie heen of kan het gewoon niet? Ik heb hem op cautious staan, want op trusting kan ik hem net zo goed uitzetten.
Alvast bedankt!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je kunt bij blackice niet 1 poort (bijv. 21) openzetten.... je moet blackice op "trusting" zetten om het te laten werken, maar daarmee is blackice meteen nutteloos geworden.

Je zult een firewall moeten nemen die ietwat geavanceerder is, en in te stellen is per poort. Wat je wel kunt doen is bepaalde IP adressen toevoegen op de "trusted IP's" lijst. Zo gebruik ik mijn FTP server eigenlijk alleen maar om vanaf mijn werk wat bestanden naar thuis te overhevelen, dus ik heb de huurlijn van mijn werk als trusted IP toegevoegd.... voor de rest kan er dus niemand op :)

Wil je een FTP server hebben waar meerderen met verschillende (en wissellende) IP's op inloggen dan zul je BlackIce de deur moeten wijzen. Ik meen dat ZoneAlarm wel per poor kan blokkeren, maar ik weet het niet zeker....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Ik adviseer Signal-9 ConSeal PC-Firewall voor mensen met Winxxx. Linux op zich is voldoende.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Jah,
waardeloos ik wou net een topic hierover beginnen maar ff ge search en kwam dit tegen...

Ik heb dus precies het zelfde probleem met blackice
dus moet ook opzoek na een andere
lastig mzgoed thnx en mzzls....

Verwijderd

Op zondag 14 januari 2001 19:26 schreef Thomix het volgende:
Heeft iemand misschien enig idee hoe ik blackice 2.1 zo ver krijg dat ie niet mijn FTP-server blokkeert? Kijk ik over de optie heen of kan het gewoon niet? Ik heb hem op cautious staan, want op trusting kan ik hem net zo goed uitzetten.
Alvast bedankt!
Misschien moet je is passive mode gebruiken (ftp daarop instellen) ouwe en dan op een port hoger dan 1000.