Toon posts:

[JS] een perl script aanroepen met javascript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met javascript een perl script aanroepen, aan dit perl script wil ik twee variabelen en twee arrays meegeven. Hierna moet de huidige pagina gereload worden (ik weet wel hoe ik dit moet doen).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function validateAndSubmit(var1,var2,array1,array2) {
   //code om var1, var2, array1 en array2 te checken
   //deze code heb ik al

//roep perl script aan

//reload pagina
   window.location.reload();
}

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 14:07 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

PERL wordt serverside afgehandeld en de kans is groot dat jij je JS client-side uitvoert, gaat dit niet zomaar werken :)

Wat je kan doen is een hidden-formulier posten, die met hidden fields de juiste waardes meeposten naar je CGI script ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:13:
Wat je kan doen is een hidden-formulier posten, die met hidden fields de juiste waardes meeposten naar je CGI script ;)
hoe kan ik een hidden-formulier posten?

gaat het volgende niet werken:
window.location("script.pl?var1="+var1+"&var2="+var2"&array1="+array1+"&array2="+array2);
window.location.reload();

is het niet zo dat met bovenstaande code get perl script op de server uitgevoerd wordt (client merkt hier niks van), vervolgens wordt de huidige pagina opnieuw geladen. klopt het wat ik zeg?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 14:20 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

[google=form submit javascript]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Kun je niet <script type="text/javascript" runat="server"> doen?

Verwijderd

Topicstarter
Klont schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:24:
Kun je niet <script type="text/javascript" runat="server"> doen?
Ik denk dat dat niet gaat werken, want wat ik wil is het volgende: Ik heb 3 iframes, 1 iframe bevat 2 variabelen (var1 en var2), 1 iframe bevat een tabel met waarden (array1) en het andere iframe bevat ook een tabel met waarden (array2). Ik wil met behulp van het perl script deze waarden opslaan op de server. Dus het runnen vanm javascript op de server zal het probleem denk ik niet verhelpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
okay ik heb een manier gevonden om het perl script aan te roepen en de waarden mee te geven, namelijk window.open(), het enige probleem is dat er een pagina geopend wordt. is er een manier hoe ik dat uit kan zetten?

Verwijderd

:? je geeft het antwoord zelf:
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:15:
[...]
window.location("script.pl?var1="+var1+"&var2="+var2"&array1="+array1+"&array2="+array2);
in je script.pl moet je dan maar weer aangeven dat je naar je oorspronkelijke pagina teruggaat

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:10:
:? je geeft het antwoord zelf:

[...]

in je script.pl moet je dan maar weer aangeven dat je naar je oorspronkelijke pagina teruggaat
window.location() geeft een foutmelding, functie wordt niet ondersteund door object

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

[google=window.location]

Kom op zeg...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Willem
  • Laatst online: 13:30
Wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen? Waar kwam je uit toen je met Google ging zoeken? Dit zijn best wel basic dingen die te doen zijn voordat je een topic opent. :)

Motor onderhoud bijhouden

Pagina: 1