[backup w2k data en mssql] beperkingen van windows backup?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• haroldd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 16:06
ik wil de data van onze server backuppen (+/- 25 Gb). De data is onder te verdelen in 4 Gb aan mssql databases en 21 Gb aan overige data.

we hebben een externe usb harddisk gekocht om de data heen te kopieren. Ik heb dit eerst geprobeerd met een batch script, maar dit loopt "out of resources" en ik vind dat achteraf gezien ook niet zo betrouwbaar.

m'n volgende poging was met de ingebouwde windows 2000 backup software. Deze blijft echter hangen op de "in gebruik zijnde" mssql databases. Ik zou dan de sqlmanager service wel kunnen stoppen waardoor deze bestanden wel te backuppen zijn en na het backuppen deze service weer laten starten. Nu vraag ik me alleen af of de windows backup software wel om kan gaan met een backup-bestand van zo'n 20 Gb (ik neem aan dat het een beetje gecomprimeerd wordt) of is het verstandiger enkele kleinere backup-bestanden te maken?

ik weet dat ik met arcServe of Veritas backup sneller klaar zal zijn maar als het goedkoper kan zou dat erg mooi zijn meegenomen.

ik las ook ergens dat je "oudere" versies (1 of 2 versies verschil met huidige versie) van bijvoorbeeld Veritas kon bestellen (die dan stukken goedkoper zijn), weet iemand hier iets meer van?

Werken is gezond, laat het daarom over aan de zieken!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Met veritas kan dit inderdaad. Dan kan je ook gebruik maken van de open file manager en de database-koppelingen waardoor je echt alles kan backuppen. Anders moet je inderdaad de database stoppen.

• haroldd
djluc schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:46:
Met veritas kan dit inderdaad. Dan kan je ook gebruik maken van de open file manager en de database-koppelingen waardoor je echt alles kan backuppen. Anders moet je inderdaad de database stoppen.
ja maar stel dat ik dat doe (is geen probleem want het betreft onze ontwikkelomgeving die 's nachts toch niet wordt gebruikt) verwachten jullie dan problemen met zo'n bestand van 20 gb. want op veel forums lees je ook die windows backup wel werkt maar niet echt ideaal is, en ik kan niet precies achterhalen wat dan de minpunten zijn (behalve geen support voor open files).

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-02 15:09
Je kan door de sql manager een job maken die een backup van je sql gegevens maakt en die laten backuppen door ntbackup.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
MoBi schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:02:
Je kan door de sql manager een job maken die een backup van je sql gegevens maakt en die laten backuppen door ntbackup.
Precies. Of neem het op als onderdeel van je maintenanceplan. Je moet dus inderdaad niet de .mdb en .ldb bestanden kopieeren maar eerste een SQL Server backup maken en daarna dat bestand op een externe schijf backuppen.

Als je trouwens nog nooit een SQL Server backup hebt gemaakt mag je wel eens kijken naar de grootte van je .ldb bestand. Is deze groter dan het .mdb bestand?

[ Voor 3% gewijzigd door P_de_B op 12-08-2005 14:29 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• haroldd
MoBi schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:02:
moet ik dat per database doen of kan dat ook voor alle databases in 1 job?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
haroldd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:27:
[...]

moet ik dat per database doen of kan dat ook voor alle databases in 1 job?
Kan in één job.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry hoor, maar dit is allemaal redelijk basic werk en geen PNS.
Verdiep je eens in de materie in plaats van voor een dubbeltjeop de 1e rang te willen zitten en een (productie) database met een batch filetje te backuppen :P

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.