Onbekend ip-adres verkrijgen op ander subnet

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Topicstarter
Ik heb een apparaat hier (Symantec Firewall VPN 100) waarvan het ip-adres niet meer bekend is. Console kabel heb ik hier niet.
Ik heb op alle subnets gescand waar hij op zou kunnen zitten maar ik krijg geen antwoord.

Kent iemand een tooltje die ipv je eigen subnet ook andere subnets kan scannen? Ik wil toch graag een aantal instellingen houden die in het apparaat staan dus ik reset em liever niet.

Sign here against sigs

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Topicstarter
Zul je net zien.

Laat maar, ik heb een null modem kabel gevonden en het blijkt dat je dip-switch 3 naar beneden moet zetten om de consol te activeren.

Ben er al achter dus.

Sign here against sigs

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Marlibica schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:21:
Ik heb een apparaat hier (Symantec Firewall VPN 100) waarvan het ip-adres niet meer bekend is. Console kabel heb ik hier niet.
Ik heb op alle subnets gescand waar hij op zou kunnen zitten maar ik krijg geen antwoord.

Kent iemand een tooltje die ipv je eigen subnet ook andere subnets kan scannen? Ik wil toch graag een aantal instellingen houden die in het apparaat staan dus ik reset em liever niet.
Voor jou ten overvloede, maar toch in het algemeen zinvol: zo ongeveer elk ip apparaat doet een arp discover voor z'n eigen ip adres bij boot. Met een sniffer kun je daarmee ip-adressen achterhalen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:09
StevenK schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:28:
[...]

Voor jou ten overvloede, maar toch in het algemeen zinvol: zo ongeveer elk ip apparaat doet een arp discover voor z'n eigen ip adres bij boot. Met een sniffer kun je daarmee ip-adressen achterhalen.
Hmm, dies heel relevant, bedankt.