Toon posts:

[XP] Kan niet inloggen op een Remote Desktop Web Connection

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een Windows 2003 server Remote Desktop aangezet en de ActiveX Web connection aangezet. Vanaf diverse werkstations kan ik netjes via http://ip/tsweb inloggen. Thuis heb ik echter een probleem. Ik krijg de pagine wel maar de connect knop is grijs. Kan ik dus niet op klikken.

De ActiveX plugin is netjes geinstalleerd. Ook via Firefox lukt het me niet in te loggen.

Iemand enig idee? Ik heb in de KB gezocht en gewoon via google maar verder dan mensen met hetzelfde probleem kom ik niet.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:00

lier

MikroTik nerd

Kan je eens proberen om via een (externe) proxy wel lukt ?
Heb je al in de logfiles gekeken ?
Rechten ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
kan me wel herinneren dat je 3389 wel nodig hebt om te kunnen connecten

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De connectknop grijs betekende in de gevallen waarin ik 'm heb meegemaakt dat de ActiveX niet goed was geinstalleerd :P IE ook wel up-to-date? Via firefox gaat je nooit en te nimmer lukken met ActiveX :P
De grijze knop lijkt me niet te duiden op het feit dat de server niet benaderbaar is :P Kan je met mstsc wel gewoon connecten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:58:
De connectknop grijs betekende in de gevallen waarin ik 'm heb meegemaakt dat de ActiveX niet goed was geinstalleerd :P IE ook wel up-to-date? Via firefox gaat je nooit en te nimmer lukken met ActiveX :P
De grijze knop lijkt me niet te duiden op het feit dat de server niet benaderbaar is :P Kan je met mstsc wel gewoon connecten?
IE is gewoon de laatste versie. Ik kan anders de Beta van 7 wel eens proberen. Heb ook wat andere problemen met de IE dus dit zal daar ook wel door komen. Flash bv, staat wel geinstalleerd maar sites "zien" het niet, maar het werkt dan weer wel..

Ik probeer 7 even en anders doe ik wel een reinstall van het OS. Was ik toch al aan toe..
kan me wel herinneren dat je 3389 wel nodig hebt om te kunnen connecten
Nee, port 80 is genoeg. (Standaard dan.)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:05:
[...]

IE is gewoon de laatste versie. Ik kan anders de Beta van 7 wel eens proberen. Heb ook wat andere problemen met de IE dus dit zal daar ook wel door komen. Flash bv, staat wel geinstalleerd maar sites "zien" het niet, maar het werkt dan weer wel..

Ik probeer 7 even en anders doe ik wel een reinstall van het OS. Was ik toch al aan toe..

[...]

Nee, port 80 is genoeg. (Standaard dan.)
Lijkt me dat dat werkt als je in het zelfde lan zit ja :P Maar er luistert toch echt geen terminal server op poort 80 :P Het enige wat die webpagina doet is je voorzien van een online client, waarmee je verbinding maakt met een terminal server op de reguliere manier. De client draait op jouw pc, niet op de server. Dus de connectie met de ts wordt vanaf jouw pc gemaakt.

Het progsel is imo dus eigenlijk alleen handig op machines waar je geen mstsc hebt of waar deze met policies is dicht getimmerd. Al zal je dan ook meestal geen ActiveX mogen installeren :P Je kan geloof ik wel met een of andere hack de poort waarop het ding met een terminal server verbindt aanpassen :P

Je zou nog even kunnen proberen met start > run >
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf
de internet explorer te repareren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1