Ik heb dus een klein probleem wat betreffende Dynamic NAT en/of DMZ.
Ik heb laatst een BenQ ESG-103 router geplaatst bij m'n vriendin thuis.
Nu kreeg ik gister te horen dat haar vader en broertje wel tegen elkaar konden gamen op een
internetserver, maar zodra ze tegen iemand anders wilden gaan spelen ging het mis.
Aangezien t nogal een vage/beperkte router is kan ik niet verschillende portranges open zetten
zoals bij m'n eigen Linksys router. En het liefst wilde ik alle PCs als DMZ instellen zodat er in de
toekomst ook geen problemen meer zullen zijn (hoop ik).
Maar nu las ik ook weer wat over de Dynamic NAT instellingen in de manual. Nu ben ik dat
gaan uitzoeken en nu zie ik door de bomen t bos niet meer.
Alleen door al dat lezen en uitpluizen snap ik er nu geen drol meer van.
Ik wil dus gewoon dat alle PCs open stellen zeg maar. Want alle PCs als DMZ instellen op t zelfde
WAN adres lijkt me niet echt te gaan werken.
Iemand die een oplossing weet?
Ik heb laatst een BenQ ESG-103 router geplaatst bij m'n vriendin thuis.
Nu kreeg ik gister te horen dat haar vader en broertje wel tegen elkaar konden gamen op een
internetserver, maar zodra ze tegen iemand anders wilden gaan spelen ging het mis.
Aangezien t nogal een vage/beperkte router is kan ik niet verschillende portranges open zetten
zoals bij m'n eigen Linksys router. En het liefst wilde ik alle PCs als DMZ instellen zodat er in de
toekomst ook geen problemen meer zullen zijn (hoop ik).
Maar nu las ik ook weer wat over de Dynamic NAT instellingen in de manual. Nu ben ik dat
gaan uitzoeken en nu zie ik door de bomen t bos niet meer.
code:
Volgens de handleiding moet ik zoals hierboven dus de Dynamic NAT instellen (letterlijk overgenomen)1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| # Table of NAT local address range pool: Index Base Address Number of Address 1 192.168.1.10 5 2 xxx.xxx.xxx.xxx 0 3 xxx.xxx.xxx.xxx 0 4 xxx.xxx.xxx.xxx 0 5 xxx.xxx.xxx.xxx 0 # Table of NAT global address range pool: Index Base Address Number of Address 1 xxx.xxx.xxx.xxx 0 2 212.21.83.14 10 3 xxx.xxx.xxx.xxx 0 4 xxx.xxx.xxx.xxx 0 5 xxx.xxx.xxx.xxx 0 |
Alleen door al dat lezen en uitpluizen snap ik er nu geen drol meer van.
Ik wil dus gewoon dat alle PCs open stellen zeg maar. Want alle PCs als DMZ instellen op t zelfde
WAN adres lijkt me niet echt te gaan werken.
Iemand die een oplossing weet?