Bagger internet na nieuwe NIC?

Pagina: 1
Acties:

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:13
Ik heb gister mijn 3Com Etherlink PCI 10Mb omgewisseld voor een 3Com Etherlink PCI 10/100Mb, maar vandaag kom ik amper een internet server op, veel blauwe schermen met could not connect, veel "500" foute en nog dat scherm met DNS fout.
Kan dit te wijten zijn aan de installatie van die nieuwe NIC? Ping en download snelheden zijn op zich normaal, kwa internet (@Home) sites kom ik eigenlijk alleen maar op wat nog in het geheugen staat (zoals GoT), rest (3Com voor nieuwe drivers bv) kom ik niet op!

Iemand een sugestie

Flickr | Lego collectie

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ping ok? tracert ok?
Ook intern alles ok?
TCP/IP opnieuw erop gooien?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Heb je wel eens vebinding dan?

Verwijderd

Waarom verwissel je nu dat ding gewoon als er je inet op hangt , dat kan toch niet harder dan 10 Mbit !

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:13
Ja ping en trace is ok, verbinding is er dus ook.
Heb nu de 10Mb nic teruggezet maar niks verandert. Zal het dan mijn ISP zijn? (raar omdat de pings wel goed zijn)

en waarom ik em verander? Simpel, af en toe lanparty's en daar komt zo'n 10/100 wel is van pas en ik kon er voor weinig aan komen dus waarom niet (en dan kon de 10Mb verhuizen naar een andere pc)

Het was dus @Home, maar vond het zo raar omdat ik vlak ervoor die nic erin had gezet :)
bedankt voor de reacties.

Flickr | Lego collectie