Toon posts:

[mobo Asus PR-DLS533/2GBL] constante piep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server staan met dit moederbord. Als ik hem aanzet, begint deze gelijk te piepen.
Of eigenlijk... 1 lange piep, die heel af en toe even stopt en dan weer doorgaat.

In de eventviewer van de server staat niks interessants over fouten of wat. Ik denk dus aan de
voeding. Ik heb op de asus site gezocht naar diagnostic tools om andere fouten uit te sluiten,
maar heb niks kunnen vinden.

Hebben jullie enig idee wat ik nog kan doen? Of misschien zijn er mensen die dit probleem
al eerder hebben gehad... Hoe kom ik er achter wat de exacte fout is.

Alvsat bedankt!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Je moet meer specs posten, zo kunnen we niets. En er moet in de handleiding of op de Asus site wel staan wat die piep betekent.

Op internet staat bij die code dat het de voeding kan zijn of: 1 Long Beep Indicates a problem with memory in the first bank, usually an unseated memory module

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:02
In het boekje bij de mobo staat alles betreffende piepende geluiden.

Korte piep lange piep welke piep dan ook, staat altijd wel erbij, je zal vast niet de eerste wezen ;)

Lange piep geheugen d8 ik bij mijn asus mobo, maar kan verschillen per mobo dat weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat info: Er zitten 2 Xeon 2,6 Ghz processoren op. 5 Gb geheugen
en hij draait op W2k server.

Ik heb alle geheugen bankjes gecontroleerd. En dit werk goed.

Er zit wel een fan die af en toe hapert, maar dit lijkt mij niet de oorzaak...

Ik las ergens iets over Asus System Managent software.. Is dit ergens te downloaden?