[Firefox] verticaal uitlijnen text in form input control

Pagina: 1
Acties:

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
ik ben in de weer met een eenvoudige sitesearch formpje maar ik heb een probleem.
De standaard form input type="text" control is te klein dus ik heb geprobeerd de line-height te vergroten maar hierop reageren IE en FF niet, dus ik ben met de hoogte in de weer gegaan.

Echter het maakt niet uit hoe hoog de inputbox is, firefox zet de tekst altijd bovenaan in de inputbox, terwijl IE6 tekst in het midden zet. (alsof vertical-align:middle). Ik kan dit irritante probleem niet oplossen, vertical align werkt voor de plaatsing van de inputbox zelf, niet voor de tekst erbinnen.

Tips?

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
    <title>test</title>
</head>

<body>
<form>
<input style="border:1px solid black;line-height:5em;height:5em;vertical-align:middle">
</form>
</body>
</html>

edit:
aangezien Opera het wel goed doet, mag de fix ook firefox only css bevatten, geen problem het is een intranet en 99% van de computers zal IE gebruiken, maar ik ontwerp in Firefox heh

[ Voor 18% gewijzigd door Justice op 12-08-2005 12:26 ]

Human Bobby

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
En als je nou een padding: 2.5em 0 gebruikt dan lijkt het te werken volgens mij.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
ah inderdaad. niet aan gedacht.. bedankt

Human Bobby